Skip to content
Search
Search
Close this search box.

מצפתל: תצפית עוצרת נשימה לצד פריחת התורמוסים

ליד שכונת ארמון הנציב וג’בל מוכאבר נמצא רכס מדהים ממנו ניתן לראות את הר הבית, עליו מדי שנה בחודשים פברואר-מרץ פורחים אלי תורמוסים סגולים שהופכים אותו למוקד לעליה לרגל. מדי שנה עם פריחת התורמוסים מתקיים כאן פסטיבל סגול בארמון שכולל מגוון אירועי תרבות. עד לשנת 1967 מלחמת ששת הימים ממש כאן היה מוצב ירדני בשם מוצג הנקניק, שצפה לאזור שכונות מערב ירושלים. חלק מהרכס נמצא בדיוק על לקו פרשת המים של נחלים קדרון ודרגה.

מעבר לתקופת פריחת התורמוסים אם תגיעו לכאן בתקופת הסתיו תוכלו לחוות על הרכס את פריחת החצבים. מכאן הרכס קיבל עוד מספר שמות כמו: גבעת התורמוסים, גבעת החצבים, גבעת האנטנה וגם רכס אגמון הנציב. אורכו המלא של המסלול ההליכה על הרכס הוא כקילומטר כאורכו, על הרכס ישנה נקודת תצפית בשם מצפתל. המצפתל מאפשר לקבל נקודת תצפית עוצרת נשימה לכיוון צפון שם אפשר לראות את העיר העתיקה ושם לראות את כיפת הר הבית, הר הצופים, הר הזיתים, אם תביטו דרומה תראו את גן לאומי הרודיון ומזרחה את ים המלח, הרי יהודה וגם הרי מואב. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מצפתל ירושלים.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

תחנת הרוח במשכנות שאננים – מונטפיורי משכנות שאננים היא השכונה הראשונה שהוקמה מחוץ לחומות העיר וכיום אתם מוזמנים להגיע לכאן וליהנות ממרכז מבקרים בתחנת הרוח מונטפיורי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מנהרות הכותל – הקרן למורשת הכותל המערבי – הקרן למורשת הכותל המערבי פתחה לטובת המבקרים את האפשרות להיכנס אל תוך מנהרות תת קרקעיות, ולקבל הצצה מרתקת אל העבר של ירושלים, לתקופת ימי בית שני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק עמק הצבאים – עמק הצבאים הוא אתר הטבע העירוני הגדול ביותר בישראל, והוא מקיף שטח של 250 דונם בלב העיר ירושלים. בפארק יש עדר של 30 צבאים שחי בו לאורך השנים, בנוסף יש כאן מגוון רחב של יונקים, ציפורים ועופות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין לבן – עין לבן הוא מבין המעיינות הפופולריים של ירושלים. במרחק נסיעה של כמה מאות מטרים מגן החיות התנ”כי, תוכלי להגיע אל המעיין הזורם אל שתי בריכות ומייצר פיסת טבע יפהפייה לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אקווריום ישראל– מרכז מבקרים גדול וייחודי בישראל, בו תוכלו להיחשף לאלפי מינים של דגים וחיות מים שמקיפים אתכם מכל עבר. הליכה בתוך ובין האקווריומים מספקת למבקרים כאן חוויה אדירה, ועוד כמה הפתעות נוספות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
מערת הנטיפים – טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם ויחשוף אתכם אל תופעת הנטיפים שנוצרה כאן במשך עשרות אלפי שנים ועדיין ממשיכה להתקיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
מעיינות בירושלים – אזור זה התברך ב נביעות ומעיינות רבים, קרירים ויפהפיים. ריכזנו עבורכם רשימה של כמה מהם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
שמורת הטבע נחל חלילים – בין הבתים, ובצמוד לעיר הרועשת, ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.