Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נקיקי יפתח, תצפית יפתח ומצודת כ''ח

בנקודה הצפונית של המדינה בכביש 886, כמעט בסוף הגליל העליון לכיוון מטולה וקרית שמונה, בסמוך לגבול ישראל לבנון. תוכלו למצוא 3 מקומות ששווה לעצור בהם: 1) שמורת נקיקי יפתח – צפונית לקיבוץ יפתח. 2) מצפור יפתח – מול הכניסה לקיבוץ יפתח. 3)מצודת כ”ח – דרומית לקיבוץ יפתח בצומת ישע.

נקיקי יפתח

האזור המדובר מאופיין בסלע גיר קשה בצורות שונות, זה מה שמיוחד כל כך במקום הזה ולכן במהלך הטיול באיזור סדק יפתח או נקיקי יפתח תוכלו להתרשם מהסלעים הגדולים והמיוחדים הללו.  כבר בתחילת המסלול נוכל לעבור ולראות את הסלעים הייחודים שיש כאן ובהליכה קצרה של כמה דקות בודדות (חשופות לשמש) נוכל להגיע אל תחילת הנקיק (כל כולו מוצל). מכאן ניתן לרדת בסולם הנבנה במיוחד בשביל האטרקציה המקומית ומאפשר לנו לרדת אל תוך הקניון/נקיק ולטייל לאורכו. סך הכל מדובר על טיול קצר והוא מסומן בסימון שבילים כחול. חשוב לציין כי הוא לא נגיש עם עגלה ולכן מומלץ לטייל כאן עם מנשא. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור יפתח

זה נכון, יש המון נקודות תצפית לאורך כל כביש 886 אבל במצפור יפתח יש משהו מיוחד. אין הרבה עצים סביב שמסתירים את הנוף כל שאתם יכולים לראות כאן מהנקודה הצפונית חרמון ועד הנקודה הדרומית רמת הגולן, כנרת את הנוף נפרס אל מולכם. בנוסף, יש כאן ספספלי פיקניק וספספלי נוף כדי שתוכלו לשבת ולהנות מהיופי הזה. המקום מוקדש ל:יקיר שושי ז”ל, עמית חסדאי ז”ל, איתן טל ז”ל ונדב קובץ ז”ל שנפלו באדמת לבנון. כדי להגיע לכאן רשמו בוויז: מצפור יפתח.

מצודת כ''ח

ברוכים הבאים לגן לאומי מצודת כ”ח, מספר נקודות חשובות שצריך להכיר על המקום: המצודה נקראת על שם 28 לוחמים שנהרגו בכיבושה במלחמת העצמאות , בנוסף יש כאן גם תצפית מרהיבה על כל אזור החולה, בנוסף תצפית על תחילת מסלול מצוקי נחל קדש שאותו ניתן לעשות אך צריך לקחת בחשבון כי הוא ברמת קושי גבוהה ואנדרטה לזכר הנופלים במקום. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מה עוד כדאי לעשות באיזור?

גן לאומי קרן נפתלי ומצפור לזכרו של רמי ברטל – בצידו המזרחי של הגליל העליון דרומית למושב רמות נפתלי תוכלו למצוא את אחת התצפיות היפות שנמצאות בתוך תחום גן לאומי קרן נפתלי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל דישון ונחל אביב – טיול בין מצוקי הנוף של הגליל – נחל דישון זורם בגליל העליון והוא אחד מהנחלים הארוכים שבגליל. הנחל זורם רק לאחר הגשמים והוא מתחיל את זרימתו בהר מירון ונשפך בסופו אל נהר הירדן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל קדש – תל קדס – התל הוא מבין הגדולים בגליל העליון ולמרגלותיו נובע עין קדש. הגן מכיל שני אתרים כחלק מהמסלול, מדרום מערב לכביש הצפון רואים ואפשר להגיע אל תל קדש, מצפון מזרח לכביש אפשר לראות את המקדש הרומאי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגם חי ביראון – אגם החי הוא אתר תיירות ואטרקציה מגניבה לקטנטנים, יש כאן מרחבי דשא לעשות פיקניק, מתקני משחקים כמו נדנדות, פארק חבלים קטן, שולחנות פיקניק, אגם גדול עם סירת פדלים ויש כאן גם המון חיות שניתן להאכיל ולהסתובב סביבן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגמון החולה – אגמון החולה הוא פארק צפרות שנמצא בעמק החולה. הפארק משמש כתחנת נדידה עבור מינים רבים של ציפורים והוא מעניין במיוחד בתקופות הנדידה. הפארק מתפרס על פני שטח גדול של כ-9 ק”מ ולכן ההתניידות בו היא בד”כ לא רגלית (אם אתם ממש רוצים, אף אחד לא יעצור אתכם). בכניסה לפארק ישנה עמדה להשכרת אופניים או רכבלים חשמליים שישמשו אתכם לטיול חוויתי ועצירה בתחנות שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע החולה –שמורת הטבע הראשונה בישראל! היא אולי מפורסמת בעיקר בשל סיפור ייבוש הביצות בשנים הראשונות לקום המדינה. כיום היא משמשת כמרכז נדידה ענק עבור עופות וציפורים ממינים שונים המגיעים לכאן מכל קצוות העולם ומדובר בשמורה פשוט מקסימה. אנחנו ממליצות להגיע לכאן בין אם אתם חובבי צפרות ובין אם לא מאחר ומסלול ההליכה הוא באמת יפה ומיוחד. אם אתם מגיעים עם ילדים, זו בהחלט אטרקציה עבורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת עמי – בין שדה נחמיה לכפר בלום, בצמוד לגשר יוסף, תוכלו להיכנס אל אחת הדרכים היפות באזור – טיילת עמי – שמוכרת גם בשמה טיילת הירדן. הטיילת, כפי ששמה מרמז, עוברת כולה לצד נהר הירדן וזה עיקר הקסם שלה. טיילת עמי מספקת לנו טיול מושלם כשנהר הירדן זורם לצידנו, המסלול הוא נגיש, ההליכה בו נוחה והוא מתאים לטיול עם עגלות לכל אורכו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל עיון – בנקודה הכי צפונית בארץ, ממש בצמוד לעיר מטולה, מצאנו מסלול מדהים ביופיו – מסלול שמורת נחל עיון. הרבה מכירים את המקום גם בשם מפל התנור, שהוא המפל המרשים והגבוה ביותר שזורם בשמורה מגובה של 30 מטרים! במהלך הטיול בשמורת נחל עיון נפגוש ארבעה מפלים סך הכול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.