Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חורשת דרזנר ומערות אפקה - אקו פארק גלילות

בין שכונת רמת אביב ג’ למתחם דרום גלילות הוקם “אקו פארק גלילות”. כאן תוכלו למצוא את חורשת דרזנר על שם יחיאל דב דרזנר שהיה מעולי הגדום ואת מערות אפקה. בתקופת החורף מתמלאת כאן בריכת החורף דרזנר (שלולית חורף) ויחד איתה מתחילה פריחה מרהיבה של נרקיסים, כלניות, אירוס ארצישראלי לצד תוואי הנחל של נחל אחיה. 

בצד המזרחי של אקו פארק גלילות אפשר להגיע לבקר במערות אפקה. המערות הן מפורסמות ומוכרות בעיקר בעקבות פריחת הנרקיסים המרהיבה שממלאת את האזור כולו בחורף, שמזמינה אליה מבקרים רבים שבאים לצפות ביופי. אבל מעבר לכך, מדובר באופציית טיול קלילה ומיוחדת במיקום מפתיע, שמתאימה לכל המשפחה. 

מערות אפקה

הטיול שלכם במערות אפקה מתחיל ממש “בחצר האחורית” של העיר הגדולה. לא להאמין שכל כך קרוב לעיר נמצא אתר טבע חשוב ומיוחד שמציג מערות קבורה מהתקופה הביזנטית. הטיול מתחיל בסמוך לשכונת רמת אביב, משם תתחילו לטייל במסלול קצר שעובר בין המערות וליהנות מנוף השדות שמסביב שהם שופעים בפריחה בהתאם לעונה. בחורף נמצא כאן כלניות, אירוסים ונרקיסים. המערות שתראו כאן התגלו במהלך חפירות שהתקיימו לסלילת תוואי הרכבת בשנת 1951 וחפירות נוספות שנערכו בהמשך כמו חפירות לטובת סלילת נתיבי איילון. בנוסף למערות נמצאו כאן גם עתיקות כמו מטבעות, כלי חרס, קמיעות ועוד.

חורשת דרזנר ובריכת החורף

בצד המערבי של אקו פארק גלולת אפשר להגיע אל חורשת דרזנר ובריכת החורף. יש כאן שביל מסודר ומטופח,  לצד שילוט על החי והצומח כאן. על תוואי הנחל של נחל אחיה שהוא יובל של נחל הירקון נוצרת כל שנה שלולית החורף שמושכת אליה אלפי מבקרים. מעל לכל הטבע המדהים הזה ישנה תוכנית עתידית לבנייה באיזור שעתידה להרוס את האיזור כולו וקיים מאבק של האזרחים נגד הבניה.

אז מה זה בעצם שלולית חורף או בריכת חורף? מקווה מים שמתמלא לאחר הגשמים בחורף ולאחר מכן הוא מתייבש בהדרגה ככל שמזג האוויר מתחמם. כדי שמאגר מים יוגדר כבריכת חורף הוא צריך להיות מאופיין באדמה שמאפשרת למים להחזיק זמן ארוך עד להתייבשות (מספר חודשים) כדי לאפשר היווצרות של מערכת אקולוגית תקינה. בריכות החורף אופייניות בעיקר לאיזורים עם אקלים ים תיכוני. המים הנאגרים בבריכות החורף מאופיינים בצמחייה ייחודית ומהווים בית גידול ליצורים חיים מגוונים. יש הקוראים לשלוליות החורף גן עדן של החי והצומח.

פריחת הנרקיסים - פי גלילות

מיד לאחר הגשמים, לרוב בין החודשים ינואר – פברואר, בשטח הצפוני של אקו פארק גלילות פורחים עשרות ולפעמים גם אלפי נרקיסים. השטח כאן נחשב לשטח חקלאי והנרקיסים פורחים באופן טבעי ומביאים איתם את הריח המשכר שלהם. הנרקיס הוא פרח יפהפה בצבעי לבן-צהוב והוא גם ריחני. כשתגיעו למקום ובו משטחי נרקיסים גדולים, לא תוכלו להתעלם מהיופי ומהריח המופץ לאוויר.

אורך מסלול הטיול הוא כ 1.4 ק”מ במסלול מעגלי וקליל וזמן הטיול בו הוא כשעה עד שעתיים, תלוי כמובן בקצב שלכם ובמספר העצירות. הטיול מתאים עם ילדים קטנים שכבר הולכים, אך שימו לב שהוא אינו נגיש לעגלות. מאחר ומדובר בטיול מאוד אהוב, חשוב לדעת שבסופי שבוע וחופשות האתר יכול להיות עמוס. עוד כדאי לקחת בחשבון שמדובר במסלול חשוף לשמש אז הצטיידו בהתאם ומיד לאחר הגשמים עלול להיות כאן בוצי – מאוד. על מנת להגיע לתחילת המסלול כוונו את הוויז אל רחוב דב דרזנר 3. תחנו את הרכב בצמוד לבית הספר “ברושים”, משם לכו צפונה עד לפגישה עם השילוט.

רוצים עוד הצעות טיול באזור?

גן לאומי אפולוניה – נוף עוצר נשימה על כל קו החוף מסלול נגיש ונוח מתאים לטיול לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק האגם האקולוגי בהוד השרון  – בשטח של כ 1,400 דונמים בלב העיר הוד השרון נמצא האגם האקולוגי הגדול במדינה. יש כאן שבילי אופניים, טיילת מונגשת, תצפית על עופות נודדים ומקומיים ומגוון מרחבים להעביר יום שלם עם המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיול במקורות הירקון – איזור כפר הבפטיסטים הוא מבין האיזורים המקסימים של הירקון, ממש סמוך למקורותיו. יש כאן פינות טבע קסומות שאפשר להעביר בהן כמה שעות נפלאות באוויר הפתוח (הכניסה למים אסורה). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חוף השרון – גן לאומי חוף השרון נמצא באזור שפיים/ארסוף על מצוק כורכר שנישא לגובה של כמה עשרות מטרים ועובר בסמוך לחוף הים. הקרבה של השמורה לים וגובה המצוק יחד מספקים לנו טיול יפהפה עם נוף מושלם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

האגם האקולוגי בפתח תקווה – מבין המקומות המפתיעים שנבנו בשנים האחרונות, נהדר להגיע לטיול במסלול קצר ונגיש מעל לאגם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק מנחם בגין – פארק ענק, אפשר לבלות בו שעות ארוכות ויש בו גם מגוון אטרקציות לכל המשפחה ובמיוחד עם ילדים.  אז אם אתם נמצאים באיזור מרכז אנחנו נמליץ בחום לבקר כאן לפחות פעם אחת ולהכיר את המקום המקסים הזה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.