Skip to content
Search
Search
Close this search box.

מדעטק חיפה: המוזיאון הלאומי למדע טכנולוגי וחלל

מדעטק חיפה נמצא בלב שכונת הדר והוא שוכן במתחם ההיסטורי של הטכניון. מבנה מרשים מוקף עצי דקל שאת אחד מהם נטע לא אחר מאשר אלברט איינשטיין בביקורו בישראל בשנת 1923. אם אתם מחפשים מקום חוויתי עם הילדים זה המקום! מדעטק- המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה, מציע לכם חוויה איכותית, מרתקת ומהנה, עם מגוון אפשרויות בילוי לכל המשפחה. מעל עשרים תערוכות ומוצגים בנושאי מדע וטכנולוגיה המזמינים אתכם לגעת, להפעיל, להתנסות ולחוות מדע במרחק נגיעה.

במדעטק יש מספר מתחמים שיכולים להתאים כמעט לכל גיל. מדובר על בניין בעל 3 קומות, מתחם פתוח שהוא פארק המדע ובניין נוסף בו יש תערוכות מתחלפות. בקומת הכניסה (קרקע) יש חנות מתנות, קפיטריה וגם את מתחם החידות והמרכז לגיל הרך: המתחם מתאים לגילאי שנתיים עד שבע והוא משלב מגוון רחב של פעילויות הקשורות למדע וטכנולוגיה. במתחם יש מבוך תחושות, מתחם מים, בניה בגופים הנדסיים, מבוך מראות ועוד. 

בקומה הראשונה והשנייה יש את התערוכות הקבועות של המוזיאון, ביניהן:  תערוכת לאונרדו דה וינצ’י – מדען ומהנדס, תערוכת אסטרונומיה, חדר חושך ועוד. השנה נפתחו 2 תערוכות קבע חדשות: 
  • תערוכת “מגלים גלים” – בואו לראות את הצלילים, להרגיש את האורות ולהכיר את הכוחות הבלתי-נראים שמשפיעים על כולנו. ב”מגלים גלים” תוכלו להרגיש ולחקור גלים בעצמכם בדרך אינטרקטיבית שמשלבת טכנולוגיה, הנדסה ועקרונות מדעיים מפתיעים.
  • תערוכת “נוסעים בזרם” –  במרכזה רכב חשמלי תלוי הפוך, המציע מבט ייחודי ואינטראקטיבי על חלקיו הפנימיים ומציג את הקשר ההדוק בין חברה, סביבה, תחבורה ואנרגיה.

מעבר לבניין המרכזי יש גם את פארק המדע הפתוח המחולק לחצרות המציגות את פועלם של גדולי המדענים בהיסטוריה ומזמין להתנסות במוצגים הגדולים שברחבי הפארק. בבניין השני תוכלו להנות מתערוכות חדשות כמו: תערוכת מחזור הדם – מסע אינטראקטיבי לתוך מערכת הדם האנושית עם חוויית הקרנה רב חושית ותערוכת מהגלגל ועד בכלל שמתמקדת בעבר, בהווה ובעתיד של ההמצאות  וכמובן תערוכת קיץ 2024 Behind The Screens – מגלים את סודות הדיגיטל. 

תערוכת Behind The Screens – מגלים את סודות הדיגיטל מזמינה אתכם לצלול אל תוך עולם מרתק וקסום, עולם הדיגיטל. התערוכה, המשתרעת על פני שטח רחב, מציעה חוויה אינטראקטיבית ייחודית לכל המשפחה, תוך שילוב של טכנולוגיות מתקדמות, מייצגים מרתקים ותצוגות מרהיבות. במהלך התערוכה, תגלו כיצד פועל האינטרנט, תכירו את האנשים שעומדים מאחורי הטכנולוגיה, ותחוו בעצמכם את ההשפעה העצומה שלה על חיינו. תלמדו על בינה מלאכותית, מציאות מדומה, אבטחת מידע ועוד נושאים מרתקים. התערוכה משלבת מגוון רחב של פעילויות לכל הגילים.

לטעמנו, במדעטק תוכלו לבלות עם הילדים בין כמה שעות לחצי יום, ועדיין יישאר לכם חשק לעוד! לכן טרם הביקור כאן מומלץ לפנות לכם חצי יום בשביל להנות מהמקום המטורף הזה. לפני ההגעה שלכם למדעטק מומלץ לבקר באתר הרישמי של המוזיאון. באתר תמצאו מידע מלא על התערוכות שמוצגות בזמנים בהם אתם רוצים להגיע לבקר וגם מידע על שעות הפעילות של המוזיאון. לאתר הרישמי לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: בלפור 12 חיפה. 

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

המוזיאון הימי הלאומי בחיפה  -המוזיאון הימי הלאומי בחיפה הוא אחד מבין מספר מוזיאונים חשובים בעיר חיפה, והוא אחד המתאימים ביותר לביקור עם ילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל סטלה מאריס – כוכב הים  – בצד המערבי של חיפה ממש בשפיץ של רכס הכרמל, עובר שביל סטלה מאריס שנקרא גם כוכב הים. נופי הים התיכון יתנו לכם הרגשה שאתם באיי יוון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל שיח – נחל שיח הוא פנינת טבע בלב העיר של חיפה. מדובר במסלול הליכה ציורי שיש בו הכל: פריחה ועצי פרי, מי מעיינות לשחייה, נוף קסום ואפילו קצת ארכיאולוגיה. לא להאמין שכל הטבע הזה נמצא ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קדם – הוא מעיין מיוחד: קודם כל כי מדובר באחד המקומות הפחות מוכרים ולכן הוא שומר על האוטנטיות והאווירה בטיול הזה היא קסומה ופסטורלית.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע החי בר  – ממש קרוב לאיזור שלנו תוכלו למצוא את שמורת הטבע חי בר שרשות הטבע והגנים מתחזקת, תפגשו פה מסלול נגיש, חיות והמון נוף. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל כלח בשוויצריה הקטנה והצניר – בחלקו הצפוני של פארק הכרמל תוכלו לעשות מסלול מעגלי אל נקודת תצפית בצניר בלב שוויצריה הקטנה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

טיול בכפר הדרוזי דלית אל כרמל – בדליה יש המון מה לראות ובעיקר לטעום. אתם מוזמנים לקבל מאיתנו מסלול טיול עם ההמלצות למקומות שאסור לפספס בדליה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.