Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק החושים ובריכת גדעונה נחל חרוד

חורשת גדעון נמצאת באיזור הגלבוע ובה תוכלו להנות מטיול נגיש, רטוב וקליל שמתאים לכל המשפחה. במקום תמצאו מספר נקודות עניין שיכולות להיות אטרקטיביות ומתאימות לכל עונות של השנה. בכניסה אל המקום תפגשו את בריכת גדעונה המרעננת שניזונה ממי נחל חרוד ומתאימה מאוד לביקור בקיץ החם. בהמשך תוכלו לטייל במסלול פשוט ונגיש בין עצי החורשה, להתרשם מטחנת קמח עתיקה ולהגיע עד פארק החושים הכולל מספר אטרקציות לילדים ופינות ישיבה מוצלות. אין חובה להיכנס למים כך שהביקור בפארק מתאים מאוד גם לימים נעימים וקרירים. 

יש כאן 2 מסלולים שאפשר לטייל בהם: מסלול שאורכו כ-500 מ’ שמוביל אותנו במהרה אל בריכה מקסימה באורך 15 מ’ ועומק המים בה הוא כחצי מטר. מיקום נהדר כדי להיכנס למים גם עם הקטנים ולהנות ממי נחל חרוד. ניתן להמשיך מזרחה ולצעוד בהליכה נוחה במורד פלג המים ולהגיע עד לטחנות הקמח. שם תפגשו, תחת עצי האקפליטוס, את השלט המסביר על טחנת הקמח שפעלה כאן בעבר הרחוק. מכאן תוכלו להמשיך אל טחנת הקמח הנוספת ואמת המים ולחזור חזרה באותה הדרך ממנה הגעתם. לאורך כל הדרך תוכלו לראות את עצי הבוסתן שקרן קיימת לישראל נטעה כאן והיא זו שמתחזקת כאן את המקום. במסלול תפגשו מגוון של עצים כמו: עצי תאנה, חרוב, תמר וזית. 

אפשרות נוספת היא להמשיך את הדרך ולהגיע עד פארק החושים. רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי ומועצה אזורית גלבוע השיקו בנובמבר 2020 את פארק החושים האטרקטיבי בחורשת גדעון לאורכו של נחל חרוד. המקום עצמו עבר שיקום משמעותי ומאז הוא מושך אליו מבקרים רבים. שטח הפארק הוא כ 7 דונם והוא כולל בו פינות ישיבה, גשרון עץ מעל הנחל, פרגולת ישיבה, מתקן טיפוס על גבי בולדרים טבעיים, מתקן שיווי משקל מגזעי עץ טבעיים, צינור ניקוז שאפשר ללכת בתוכו, מגלשה ועוד. המגלשות עשויות מתכת ולכן נוטות להתחמם מאוד בטמפרטורה גבוהה ולכן יש לשים לב לכך אם מגיעים לפארק בשעות המאוד חמות של היום. בימי הקיץ כדאי לשלב את הביקור בפארק החושים עם טבילה בבריכת גידעונה. 

הכניסה לפארק החושים וגם לבריכת גדעונה היא כניסה חופשית ללא תשלום. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: בריכת גדעונה. להגיע  אל תחילת המסלול שאורכו כ- 2 ק”מ (אפשר גם פחות) מכביש 71 פונים לכיוון הגן הלאומי והיישוב גידעונה. לאחר 600 מ’ מהגשר פונים שמאלה ולאחר 200 מ’ מגיעים לרחבת החניה. שימו לב יש 2 רחבות חנייה ומומלץ להחנות באחרונה מבין ה 2, כדי להיות קרובים יותר לנקודת ההתחלה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

עין יזרעאל -עין יזרעאל הוא מעיין שנובע למרגלות הגלבוע, ויוצר בריכה טבעית גדולה ויפה. המקום מקסים ונסתר בתוך החורש הטבעי כך שמהכביש פשוט בלתי אפשרי לדעת על קיומו.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין הנציב עין יהודה – אולי המעיין היפה ביותר בכל עמק המעיינות, עמוק, טורקיז עם המון פינות ישיבה מסביב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שאן – בואו לחזור חזרה אחורנית בזמן. למדיע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפלי קניון הבזלת נחל חרוד – אחרי הגשמים אתם יכולים להגיע לנקודת תצפית עוצרת נשימה על מפלי קניון הבזלת שזורמים כאן בעוצמה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל בין הגשרים – מסלול נגיש העובר לצידו של נחל חרוד, כאן גם תוכלו לחוות את מפלי חרוד מקרוב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין מודע – מדובר בבריכה טבעית די גדולה וסביבה שולחנות פיקניק רבים. היתרון הגדול של המיקום שניתן להגיע ישירות לבריכה ולא דרך הכניסה הראשית של הפארק. המקום לא עולה כסף.  למידע מלא על עין מודע ודרכי הגעה עד למעיין לחץ כאן.

עין שוקק – בריכה יפהפייה שנוצרת גם היא מנביעה טבעית. מדובר בבריכה די גדולה שעומק המים בה מגיע עד 1.5 מטר, המים בה נקיים וצלולים וזורמים בכל ימות השנה. בשנים האחרונות שופץ השטח סביב הבריכה וכעת המקום אפילו עוד יותר מזמין ונעים. תוכלו לשבת סביב הבריכה, להתמקם לכמה שעות ואפשר גם לעשות על האש. המקום לא עולה כסף.  למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

גן השלושה – שמו הנוסף והיותר מוכר הוא הסחנה, מה עוד אפשר לומר על המקום הזה ולא נאמר? בריכות בצבע טורקיז שמתמזגות עם השמיים, שטחי דשא תחת העצים, מפלונים שנותנים הרבה של חול ובעיקר מקום נהדר להעביר בו יום שלם או אפילו לעשות קמפינג. המקום עולה כסף. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

גני חוגה – אל מול נוף הרי הגלעד תוכלו להגיע לפיסת גן עדן קטנה או יותר נכון גדולה – מעיינות “חוגה” – פארק מים בטבע. למי שמכיר את איזור בקעת בית שאן יודע אומנם כי בתקופת הקיץ חם פה מאוד, אך לשמחתנו האיזור כולו התברך בכמות אדירה של מעיינות טבעיים לטבול בהם. המקום עולה כסף. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.