Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגן הבוטני במכללת אורנים – קריית טבעון

במכללת אורנים לחינוך שנמצאת בקריית טבעון ישנו גן בוטני מקסים ובו יש מספר מסלולי הליכה שונים לטובת המבקרים. יש כאן לא מעט פינות מוצלות, גשרים, בריכות חורף, פריחה, ברזי מים לשתיה ושירותים. לדעתנו הזמן הנכון ביותר לבקר בגן הבוטני הוא לאחר הגשמים, הגן מקבל את צבעי החורף והשלכת. אין ספק שגולת הכותרת של המקום הוא ללא ספק המפגש של המבקרים עם הצומח והחי.

הגן הבוטני מחולק למספר חלקות כמו: פינת השקמה, חלקת הדלקים, נאות מדבר, חולות וחוף ים, גיאופיטים בר, חלקת קישון, שבעת המינים, חלקת הפרפרים ועוד. בכל חלקה ושביל בגן הבוטני ישנו שילוט המסביר על הצומח בחלקה זו. בגן הבוטני מתבצעים לא מעט מחקרים כחלק מהנילמד במכללה. במהלך ימות השנה יש כאן סיורים שניתן להירשם אליהם או אירועים מיוחדים כמו סיורי ציפורים וסיורי ספארי לילה. הכניסה לבודדים היא בחינם, למי מכם שרוצה לצאת לסיור מודרך יש לתאם מראש ובתשלום סמלי – לחצו כאן. הגן הבוטני פתוח כל ימות השבוע בשעות האור.

מבחינת נגישות בגן מרבית השבילים לא נגישים, יש שביל אחד רכב בדומה לכביש שבו ניתן ללכת עם העגלה לצד השבילים הקטנים. ההליכה מותרת בשבילים המסומנים בלבד, אסור להבעיר אש או להשליך פסולת והאכילה מותרת אך ורק בפינת הדס שבכניסה לגן. לפני ההגעה מומלץ לבקר באתר הרישמי של הבן הבוטני לעדכונים שוטפים – לחצו כאן. למפת התמצאות של הגן הבוטני לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: אורנים – גן בוטני.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מעיין אלרואי ותחנת רכבת העמק המשוחזרת – לצד טבעון ביישוב אלרואי תוכלו למצוא את מעיין אלרואי שנובע כאן כל ימות השנה ולצידו את רכבת העמק המשוחזרת ובה יש מתקני רכבות משוחזרות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

גן לאומי בית שערים – ברוכים הבאים לאחד מהגנים הלאומים המגניבים שיש כאן באיזור – מגוון רחב של מערות קבורה שהן אטרקציה נהדרת עם הילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שביל אוהד – אם אתם מחפשים מסלול הליכה קצר, נוח, עם נוף עוצר נשימה – זה המקום! למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל ציפורי טחנת הנזירים – מסלול נגיש לעגלות, לצד נחל זורם עם איזור לפיקניק – מושלם עם הילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מוחרקה – קרן הכרמל – תצפית פנורמית עוצרת נשימה על כל איזור הגליל התחתון, עמק יזרעאל, התבור ועד לקו החוף של חדרה נתניה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים נשר – במורדותיו של הכרמל נמצא פארק נשר. נוף מרהיב ושני גשרים תלויים שהם אטרקציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. שני הגשרים נישאים מעל ערוץ הנחל בואדי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל יקנעם – תל יקנעם נמצא בצד הצפוני של העיר יקנעם עילית, מדובר על תל יחסית גדול עם עבר היסטורי עשיר. שמו הנוסף של תל יקנעם הוא קמון או קיימון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עמק השלום – עמק השניים – עמק השלום או בשמו השני עמק השניים נמצא ברמת מנשה איזור שופע במסלולי טיולים, פריחה בעונה, מעיינות, אתרים ארכיאולוגיים, חיות בר ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.