דרך אוצרות כחל – תצפיות מרהיבות על הגליל והכנרת

בישוב כחל שנמצא בגליל התחתון תוכלו לצאת למסלול הליכה באורך 2 ק"מ העובר בין תצפיות מרהיבות על מצוקי נחל עמוד, הרי הגליל והכנרת במלוא הדרה. מסלול טיול נהדר שמתאים לכל המשפחה אך ברובו הוא חשוף לשמש ולכן מומלץ לעשות אותו בימים לא חמים מדי או בשעות הנעימות של היום.

המסלול שלנו מתחיל מחניית החניה שאליה יש שילוט ברגע שנכנסים אל ישוב כחל, משער הישוב נוסעים ישר כ 500 מטרים ובכיכר הראשונה פונים ימינה ומיד נראה את החניה בצד שמאל שלנו. מכאן נצא לצעידה של 250 מטרים עד לנקודת ההתחלה של המסלול על פי השילוט בישוב (לנקודת ההתחלה של המסלול לחץ כאן). כבר מהכניסה שלנו אל המסלול כשנעבור את מעבר הבקר נראה בצד שמאל את התצפית הראשונה ובה שילוט המסביר לאן הגענו – אם תסתכלו לכיוון דרום תוכלו לראות את המוביל הארצי ואת צדה המערבי של הכנרת. הישוב כחל, על שם עין כחל הנובע בשמורת נחל עמוד הסמוכה. מסוף המאה ה 16 התפחתה מסורת, שמקורה כנראה בקהל מקובלי צפת, שבמצוקיו המרשימים של נחל עכברה ובסמוך לעין כחל נטמנו כלים ואוצרות מבית המקדש.

מכאן ממשיכים ורואים בצד ימין נקודת תצפית נוספת תחת עץ התבור המשקיף על: הר מצפה הימים, אמירים, רכס הרי מירון, פרוד, הר חבקוק, הר חזון ועוד… ממשיכים בהליכה קלה אל צומת דרכים ובה יש את בית העלמין של כחל. מכאן אפשר לבחור ב 2 מסלולים שונים או לעשות את המסלול המלא: המסלול הקצר – הוא המסלול הירוק שמוביל אותנו אל נקודת עתיקות ועד לתצפית על נחל עמוד והסיפון וחזרה לאותה נקודה (מי שרוצה לעשות רק את המסלול הקצר יכול להחנות את הרכב שלו בנקודה הזו). המסלול הארוך – הוא המסלול הירוק והאדום העובר בין עתיקות, תצפיות לנחל עמוד והסיפון ועד לסיבוב המקיף את הישוב כחל וחוזר לחניה. חשוב לציין – חלק מהמסלול מסומן עם חצים בצורה ברורה אך יש חלקים בהם העשבים מסתירים את הסימון אז שימו לב שלאורך כל הדרך ישנם אבנים מרובעות בולטות על הרצפה שהן מסמנות לנו את כיוון ההליכה והמסלול.

בשלב הזה מגיעים אל צומת דרכים: אם פונים ימינה אפשר לרדת את התצפית הנמוכה יותר אל נחל עמוד, אם פונים שמאלה חוזרים חזרה לכיוון כחל והמשך המסלול. אנחנו פנינו ימינה לתצפית ואז חזרנו ופנינו שמאלה. מכאן ממשיכים את המסלול עד להגעה לנקודת תצפית נוספת תחת עץ האלון הגדול. מכאן רואים את נופי הגליל התחתון כמו הר קרני חטים, הר נתאי, הר ארבל, המושבה מגדל, תעלת המוביל הארצי, טבריה והכנרת. עץ האלון הזה הוא אלון התבור, הוא גדול ומספק מקום מקסים לעצור ולנוח תחתיו. כאן גם תמצאו נדנדות מעץ שנבנו עליו – מקסים לילדים הקטנים. מכאן מגיעים אל נקודת עתיקות נוספת ואז לצומת דרכים אם נפנה ימינה נמשיך את המסלול הארוך (כאן סיימנו את הירוק ומתחיל האדום) ואם נפנה שמאלה נחזור לחנייה. פנינו ימינה והמשכנו לסיבוב העוקף את הישוב כחל עם נופיה המרהיבים של הכנרת. כאשר תגיעו אל נקודת הסיום שנמצאת ממש בכניסה לישוב כחל תוכלו לפנות שמאלה אל החניה והרכב. כדי להגיע לכאן תוכלו לחוץ כאן לרשום בוויז "כחל".

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

נחל עמוד תחתון – עין עמוד קיבוץ חוקוק – אורכו של נחל עמוד הוא 25 ק"מ ומקורותיו מנחל מירון. הוא חוצה את הגליל והעליון, מגיע עד הגליל התחתון ובסיומו נשפך אל הכנרת. זהו חלקו התחתון של נחל עמוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק מעיין עין נון – בכניסה למגדל ישנה פינת טבע קטנה שלא מזמן עברה מהפך רציתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המפל הנסתר עין איוב – ליד כנסית הטבחה ישנו מפל קטן שלא רואים אותו מהכביש, חוויה אדירה לשבת תחתיו (כאשר מפלס הכנרת נמוך) – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי ושמורת הטבע ארבל – אולי מבין התצפיות היפות שיש באיזור הכנרת וניתן גם לעשות אותו כמסלול הליכה עם עליה אתגרית במיוחד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער שוויץ – יער קק'ל מבין היפים והמטופחים שראינו. יש כאן תצפיות על כל איזור הכנרת, הבקעה והרי הגולן – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי חמת טבריה – בריכות שכשוך בטמפרטורה שונה לצד עתיקות והיסטוריה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוב רוי – שייט קיאקים על גדות הירדנית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.