Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי כוכב הירדן

גן לאומי כוכב הירדן נמצא בגליל התחתון והביקור בו חושף את המבקרים להיסטוריה מרתקת, מורשת מעניינת ונופים מרהיבים. בכוכב הירדן תמצאו שרידים של מבצר צלבני שהוא מבין המרשימים בישראל, וממנו נשקפים גם נופים פנורמיים אל עבר נופי הגליל התחתון, בקעת הירדן והרי הגלעד. הביקור בגן לאומי כוכב הירדן מתאים לכל המשפחה ולכל גיל. הדרך המובילה אל הגן הלאומי היא יפה בפני עצמה, כך שההנאה בטיול שלכם תתחיל כבר בנסיעה שמטפסת אל המבצר. 

בגן לאומי כוכב הירדן מספר תחנות שכל אחת מהן מהווה נקודת עניין בפני עצמה:

המבצר הצלבני: המבצר הוא כנראה נקודת העניין המרכזית והמרשימה ביותר של המקום. מדובר בשרידי מבצר גדול שנחשב למבצר הצלבני השלם והשמור ביותר שקיים בישראל. גודלו כ-15 דונם – ומומלץ שלא לפספס אף חלק ממנו בביקור שלכם. בטיול בין שבילי המבצר תפגשו שלטי הסבר שילוו את הטיול שלכם ויספרו לכם על ההיסטוריה החשובה של המקום והסברים על מה שאתם רואים. מבין סלעי המבצר הגדולים תגלו פינות מפתיעות שמהן תצפיות מרשימות ביותר אל הנוף של האזור. קיים מסלול סובב מבצר ומסלול נגיש העובר מעל לחפיר. 

בנוסף למבצר יש אפשרות לצאת למסלול הליכה: שביל הידיד. אורכו של השביל כ- 1.2 ק”מ והוא יוצא מהמבצר. המסלול מוביל אל שרידי הבוסתנים של הכפר “כאוכב אל הווא” ויורד לצד המזרחי של המבצר. במהלך השביל תפגשו אנדרטה מפתיעה לזכרו של אורד צ’ארלס וינגייט: קצין בצבא הבריטי שהתמחה בלוחמת גרילה והיה ציוני נלהב. וינגייט שירת בארץ ישראל ובשנת 1938 הקים את פלגות הלילה המיוחדות של ארגון ההגנה. בסמוך לאנדרטה נובע כאן “עין הידיד” שלא תמיד מלא מים, ובסופו יש שרידים של היישוב הקדום “כוכבא”. חשוב לציין שהדרך חזרה למצודה היא בטיפוס תלול אך לא ארוך.

גן פסלי יגאל תומרקין – יגאל הוא פסל וצייר, יצירותיו מוצגות במוזיאונים רבים ובאוספי אומנות ברחבי העולם. הוא מראשוני הפיסול הסביבתי בישראל ובעולם כולו. יצירותיו במתכת ובאבן מבטאות פרפרזות על היסטוריה ועל אומנות, כביטוי לנעשה כאן ועכשיו, וכסמלים למות האידיאלים ולסוף עידן המכונה הראשון. בגן לאומי כוכב הירדן מוצגות כמה עשרות מיצירותיו. גן הפסלים נמצא בכניסה, מצד ימין.

לפני הגעתכם לגן לאומי כוכב הירדן – נמליץ לכם להתעדכן באתר הרשמי של רשות הטבע והגנים על פעילויות המתקיימות בגן. לאתר רשות הטבע והגנים לחץ כאן.  כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי כוכב הירדן. לבאים מכביש 90 מכיוון הכנרת (צפון): לאחר כ-14 ק”מ ישנה פניה ימינה העולה אל המבצר. לבאים מכביש 90 מאיזור בית שאן (דרום): לאחר כ-10 ק”מ תגיעו אל הפניה שמאלה העולה אל המבצר.

מעבר לכל היופי של המקום, רשות הטבע והגנים מתחזקת כאן גם חניון לילה למעוניינים ללון כאן בלינת קמפינגלמי מכם שמתכוון לצאת לקמפינג בחניון הלילה כוכב הירדן נמליץ לכם להשתמש ברשימת הציוד המומלצת לקמפינג עם הילדים.

מקומות נוספים שנמליץ לבקר בהם אם אתם באיזור:

אתר מורשת בית איל – בלב בית איל נמצא ציר ארזי הלבנון המנציח את נופלי כל מלחמות לבנון לדורותיהם בצד הנרצחים בפעולות האיבה ביצאו מלבנון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חצר הגשר הישנה – חצר גשר הישנה או בשמו הנוסף נהריים בגשר הוא אתר בעל חשיבות היסטורית שנמצא בעמק בית שאן מול קיבוץ גשר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק המעיינות עין מודע – עין מודע נמצא בתחומו של פארק המעיינות בבקעת בית שאן, והוא אחד המעיינות היפים והאהובים באזור עמק המעיינות שידוע בהיותו אזור רווי מקורות מים ומעיינות טבעיים. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי מעיין חרוד – גן לאומי מעיין חרוד נמצא למרגלות הגלבוע ובשטחו זורם פלג מים של המעיין הנובע בתחומיו. פארק מעיין חרוד הוא אתר נופש מקסים שמשלב חווית בילוי יום נהדרת עם מספר אפשרויות לינה בקמפינג. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי פארק בית שאן – גן לאומי בית שאן מציג את שרידי העיר הקדומה ומספר את ההיסטוריה של בית שאן הרומית והביזנטית. בית שאן היא אחת הערים העתיקות והשמורות בישראל. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

ג’ונגל כייף בית זרע – ג’ונגל כייף בקיבוץ בית זרע הוא מקום שמאפשר בילוי מושלם עם הילדים. מקום כייפי המשלב גן חיות עם עוד מספר אטרקציות שהילדים אוהבים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוב רוי שייט קייאקים בירדנית – רוב רוי הוא אתר שייט ייחודי הנמצא על גדות נהר הירדן, בסמוך לקיבוץ כנרת. המקום מעוצב באופן מאוד מיוחד בסגנון אינדיאני, כולו מחומרים טבעיים כמו עץ וחימר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גשר הרכבת הטורקי – הגשר הטורקי בנלח יששכר בנוי מאבני בזלת שחורות ואבני גיר והוא נבנה בתקופת האימפריה העות’מאנית כחלק מתוואי הדרך של רכבת העמק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.