Skip to content
Search
Search
Close this search box.

פארק האגמים של ראשון לציון :

אגם הנקיק ואגם הסופרלנד

לא להאמין כמה אנשים גרים כל כך קרוב לפנינת הטבע הזו ולא יודעים על קיומה. אגם הנקיק ואגם הסופרלנד הם חלק מפרויקט “פארק האגמים” שהוקם במטרה לפתח טבע עירוני בסביבת העיר. בפארק האגמים אנחנו נפגוש מרחבי טבע, מדשאות, מסלולי הליכה ורכיבה, עופות מים ודגים ואפילו חיות בר. שני הפארקים נמצאים זה לצד זה, וכבר מהשם של אגם הסופרלנד תוכלו אולי לנחש את המיקום שלהם. הוא נמצא ממש ליד פארק השעשועים המפורסם “הסופרלנד” ומתחם ה”יס פלנט” אבל מהמתחם לא תוכלו לראותו או לנחש שהוא שם. כשתיכנסו אל הפארק תגלו פנינת טבע אמיתית. מרחבים אינסופיים של דשא לצד אגם שינתקו אתכם לגמרי מאווירת העיר. מדובר בשני מקורות מים מלאכותיים, יפים וגם חשובים מאוד. 

אגם הסופרלנד

מי אגם הסופרלנד מקורם בהזרמה של מי נגר: מים שזורמים על הקרקע כאשר היא לא מסוגלת להכילם יותר ואין להם לאן לחלחל – לרוב מדובר במי גשמים. מאגם הסופרלנד המים מוזרמים הלאה עד לאגם הנקיק שנמצא דרומית לו ומשם זורמים לבריכות החדרה בהן יחלחלו למי תהום. המטרה העיקרית של התהליך היא למנוע הצפות. סביב אגם הסופלרנד אפשר להנות ממדשאות הפונות לנוף האגם המרהיב, סככות צל, טיילת מדהימה, גינון וגם מתקני משחק נגישים לילדים בהשקעה של 2.4 מיליון שקל בצד המערבי של האגמון. בחלק הצפוני של האגם יש את מתחם יס פלאנט, בצד המזרחי נמצא מגרשי ספורט ואצטדיון, בצד המערבי זאפה לייב והלונה פארק המפורסם ומדרומו אגם הנקיק.

אגם הסופרלנד הוקם ב-1996 והוא האגם הראשון שהוקם בעיר. עם הזמן, הפך האגמון לאתר צפרות וטבע עירוני עם צמחיה מגוונת, שלל עופות מים, ציפורים וחרקים רבים; וכן גם דגים שונים, ביניהם אמנונים ושפמנונים. בשנים האחרונות האגם תחת מתקפה מצד צמח יקינתון המים, (איכהורניה עבת-רגל) שנחשב לאחד מצמחי המים הבעייתיים ביותר לאגמים, זאת בשל קצב הריבוי המהיר שלו. הצמח יכול להכפיל את עצמו בתוך 5 ימים בלבד ומונע מקרני השמש לחדור למים, פוגע בדגה, פוגע באיכות המים, דוחק ומכחיד צמחי מים מקומיים ומפר את האיזון האקולוגי בסביבה הימית. למרות המראה המרהיב של היקינתון עדיין התקבלה החלטה כי צמח זה פוגע במי האגם ולכן בהנחיית ראש העירייה, יצאה העירייה בפיילוט מיוחד שבמסגרתו החלה להסיר את היקינתון בעזרת כלים מיוחדים ובתהליך מורכב ביותר, שכן מדובר כאמור בצמח פולש ועיקש שהוצאתו נדרשת להיעשות באופן יסודי.

אגם הנקיק

אגם הנקיק מהווה אתר צפרות ובתקופות הנדידה תוכלו לפגוש פה מיני ציפורים ועופות רבים. במי המאגר תוכלו גם למצוא דגים שונים כמו שפמנונים ואמנונים. באגם הנקיק תוכלו ללכת על תצפית מיוחדת שצפה מעל המים. מסביב לאגם יש שבילים מסודרים שמתאימים לטיול רגלי או עם אופניים, ספסלים ופינות דשא שבהם תוכלו לשבת. מקום נהדר לפיקניק או למשחק בכדור. סביב האגם יש חורשת אקליפטוסים למי מכם שמחפש מקום לעשות בו פיקניק. שימו לב השחייה במים אסורה יש משאבות בתוך אגם הנקיק. כדי להגיע לאגם הנקיק תוכלו לרשום בוויז: תצפית אגם הנקיק.

רוצים עוד הצעות טיול באזור?

פארק המשפחות 360 שיכון מזרח – פארק המשפחה 360 מזרח נמצא בשיכוני המזרח של העיר ראשון לציון. הפארק מתפרס על פני שטח של כ-10 דונם והוא מהווה מקום בילוי לכל המשפחה, תושבי העיר והמבקרים בה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

בריכת הקשתות ברמלה – בריכה עתיקה ויפהפייה בת אלפי שנים שנשמרה באופן מרהיב וכיום משמשת כאטרקציה לשיט קצר ומיוחד מאוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אריאל שרון –  פארק הנמצא במרכז הארץ, באזור גוש דן. סיפור התהוות של הפארק הוא מיוחד במינו ואולי יגרום לכם להרים גבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חי כיף ראשון לציון – בלב העיר ראשון לציון ישנו גן חיות בשם חי כיף. החי כיף הוא מקום מקסים ובו מגוון רחב של חיות: יונקים, זוחלים, עופות ובעיקר מתחם להעביר כמה שעות של כיף עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוי בוי הפארק – בתוך פרדס פעיל תמצאו את רוי בוי הפארק. ברחבי הפארק שכולו בטבע הפתוח יש מספר אטרקציות שילדים אוהבים ואפשר להעביר כאן כמה שעות של בילוי והנאה עם הילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל האטד גן לאומי חוף פלמחים – בסמוך לקיבוץ פלמחים נמצא גן לאומי חוף פלמחים. מעבר לרצועת חוף מבין היפות שיש שמומלץ להגיע אליה עם הילדים, כאן תוכלו לצאת לטיול מעגלי שאורכו 2 ק”מ, בדרגת קושי קלה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מוזיאון הים ומלואו – מוזיאון הים ומלואו על שם מרים ליפשיץ ז”ל נמצא בקיבוץ פלמחים והוא פועל כבר שנים לחינוך לידיעת הארץ ולאהבתה. זהו מוזיאון לארכיאולוגיה ואקולוגיה ימית, שלא תרצו להפסיד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.