Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן הפסלים והאגמים הנעלמים בכפר סאלד

קיבוץ כפר סאלד נמצא במורדות הגולן והוא נקרא על שם הנרייטה סאלד – אם עליית הנוער. בתוך הקיבוץ תוכלו למצוא שלוש נקודות עניין ששווה לבקר בהן: הגן של צביקה – גן פסלים, האגם הנעלם הדרומי והאגם הנעלם הצפוני אגם קרעון. אומנם האגמים הם לא באמת נעלמים, הם מופיעים בכל מפת טיולים ושילוט שיש החל מהרגע שנכנסים לכפר סאלד אך שמם ניתן להם כיוון שלא הרבה מכירים אותם.

האגם הנעלם הצפוני – אגם קרעון

אם אתם מחפשים מקום שנקרא פינה קסומה ונחבאת, זה לגמרי המקום! כדי להגיע לאגם הנעלם הצפוני ששמו אגם קרעון יש לפנות שמאלה בכניסה לקיבוץ. כאן תמצאו שטח דשא לצד פלג המים הזורם ושטח גדול פתוח בסמוך לבריכה הגדולה תחת העצים שנותנים כאן אחלה צל, וכן, יש כאן גם נדנדה.  למידע נוסף על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

האגם הנעלם הדרומי

כדי להגיע לאגם הנעלם הדרומי יש לפנות ימינה ולנסוע במקביל לגדר הקיבוץ עד לחניה. כאן נחנה את הרכב בחניה קטנה ליד שער הכניסה שיוביל אתכם אל פינה שקטה ונוחה לפיקניק משפחתי בתוך חורשת אקליפטוס, דק עץ עליו תוכלו ללכת לכיוון האגם שסביבו יש גשרים העוברים מעל מי האגם. יש כאן נדנדה שמעבירה את הזמן נהדר לילדים בזמן הפיקניק אל מול נוף עמק החולה. תמצאו כאן ספסלי פיקניק ואפילו עצים מוכנים לשימוש למדורה. חשוב לציין כי אסורה הרחצה באגם זה. קצת מבחינת נגישות לעגלות: באגם הנעלם הדרומי הוא נגיש ברובו- בכניסה יש דרך עפר עד לדק עץ. כדי להגיע לאגם הנעלם תוכלו לרשום בוויז ” האגם הנעלם כפר סאלד”.

גן הפסלים

הגן נמצא ממש בכניסה לקיבוץ בצד ימין, הוא נבנה על ידי צביקה בס חבר הקיבוץ והוא משלב מייצגים שנוצרו מכלים חקלאיים ישני ופסלי בעלי חיים ודמויות מאבן מקומית. מכאן יש תצפית מקסימה על כל עמק החולה והרי הנפתלי. הכניסה לגן הפסלים הוא בחינם וניתן להעביר כאן זמן נהדר לעצירה נוחה. קצת מבחינת נגישות לעגלות: בגן הפסלים ניתן להתנייד עם עגלה (לפעמיים תצטרכו לתת דחיפה קלה). כדי להגיע לגן הפסלים תוכלו לרשום בוויז “גן הפסלים כפר סאלד”.

באופן כללי, מדובר באזור שהוא אחד היפים והמומלצים לטיולים בכל הארץ. אז אם אתם כבר פה, הנה רעיונות למקומות נוספים שיש באזור המדהים הזה:

  1. הטנק הסורי ההפוך בבניאס – למידע מלא לחץ כאן
  2. שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים – למידע מלא לחץ כאן
  3. אגמון החולה של קרן קיימת לישראל – למידע מלא לחץ כאן.
  4. שמורת נחל עיון מפל התנור – למידע מלא לחץ כאן.
  5. שמורת הטבע נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן.
  6. שמורת הטבע תל דן – למידע מלא לחץ כאן.
  7. אנדרטת אסון המסוקים בשאר ישוב – למידע מלא לחץ כאן.
  8. גן לאומי מבצר מצודת נמרוד – למידע מלא לחץ כאן.
  9. תצפית מפל סער – למידע מלא לחץ כאן.
  10. מסלול עין דבשה – למידע מלא לחץ כאן.
  11. מסלול עין תינה-  למידע מלא לחץ כאן.
  12. פינות ישיבה במתחם גן הצפון – נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן. 
  13. טיילת עמי – למידע מלא לחץ כאן.
  14. השביל התלוי של הבניאס – למידע מלא לחץ כאן
  15. גבעת האם  – תל אבו חנזיר – למידע מלא לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.