Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תל מנורה ומצפה מתניה – קיבוץ טירת צבי

בכניסה לקיבוץ טירת צבי שנמצא בעמק המעיינות מתנשא לו תל מנורה שגובהו כעשרה מטרים ובו הוקם מצפה מתניה. תל מנורה קיבל את שמו בעקבות גילוי שרידי בית כנסת עתיק מתקופת התלמוד ופסיפס מדהים של מנורה ושופר שאותרו למרגלותיו – דרישת שלום מלפני 1,400 שנים. במשך למעלה מ 20 שנה פסיפס המנורה היה שמור בתוך מרתפי מוזיאון ישראל, עד שלבסוף הוחזר לקיבוץ טירת צבי וכיום הוא מוצג בכניסה לבית הכנסת של הקיבוץ. היכן שאותר הפסיפס המקורי כיום עומד לו שחזור מדוייק שילדי קיבוץ טירת צבי יחד עם רשות העתיקות בנות.

בפסגת תל מנורה הוקם מצפה מתניה. במצפה ישנה פרגולה גדולה מעץ, ממנה נשקף נוף הקיבוץ והאיזור. מצפה מתניה הוקם לזכרו של מתניה ראבינסן ז”ל, שהיה בן קיבוץ טירת צבי ונהרג במבצע חומת מגן בפעילות מבצעית בג’נין. ניתן להגיע עם הרכב עד למרגלות התל ולהנות מנקודת פיקניק נהדרת לצפיה בזריחה או שקיעה. בנוסף לחובבי תצפית כוכבית מהתל ניתן לראות את הכוכבים שבשמיים בצורה ברורה בזכות האיזור החשוך שהוא נמצא בו. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: תל מנורה מחוז הצפון. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שביל נוף גאון הירדן – שביל נוף גאון הירדן מתחיל את דרכו בסמוך לגשר הישנה וממשיך דרומה עד לקיבוץ טירת צבי – עובר בין נקודות תצפית, אתרים היסוטורים וארכיאולוגיה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המפלים הלבנים – מסלול רטוב בעמק המעיינות – בלב עמק המעיינות נפרץ מסלול רטוב העובר בין סמך עצים עם זרימה חזקה. מסלול מעניין ומתאים למי שמחפש מסלולים מאתגרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין מודע – מדובר בבריכה טבעית די גדולה וסביבה שולחנות פיקניק רבים. היתרון הגדול של המיקום שניתן להגיע ישירות לבריכה ולא דרך הכניסה הראשית של הפארק. המקום לא עולה כסף.  למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה עד למעיין לחץ כאן.

עין שוקק – בריכה יפהפייה שנוצרת גם היא מנביעה טבעית. מדובר בבריכה די גדולה שעומק המים בה מגיע עד 1.5 מטר, המים בה נקיים וצלולים וזורמים בכל ימות השנה. בשנים האחרונות שופץ השטח סביב הבריכה וכעת המקום אפילו עוד יותר מזמין ונעים. תוכלו לשבת סביב הבריכה, להתמקם לכמה שעות ואפשר גם לעשות על האש. המקום לא עולה כסף.  למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

גן השלושה – שמו הנוסף והיותר מוכר הוא הסחנה, מה עוד אפשר לומר על המקום הזה ולא נאמר? בריכות בצבע טורקיז שמתמזגות עם השמיים, שטחי דשא תחת העצים, מפלונים שנותנים הרבה של חול ובעיקר מקום נהדר להעביר בו יום שלם או אפילו לעשות קמפינג. המקום עולה כסף. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

גני חוגה – אל מול נוף הרי הגלעד תוכלו להגיע לפיסת גן עדן קטנה או יותר נכון גדולה – מעיינות “חוגה” – פארק מים בטבע. למי שמכיר את איזור בקעת בית שאן יודע אומנם כי בתקופת הקיץ חם פה מאוד, אך לשמחתנו האיזור כולו התברך בכמות אדירה של מעיינות טבעיים לטבול בהם. המקום עולה כסף. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

שביל בין הגשרים – מסלול נגיש העובר לצידו של נחל חרוד, כאן גם תוכלו לחוות את מפלי חרוד מקרוב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין הנציב – פיסת גן עדן בעמק המעיינות – בסמוך לקיבוץ עין הנציב שבבקעת בית שאן נמצא אחד המעיינות היפים בארץ. המים בצבע טורקיז זורמים אל תוך בריכה גדולה וצלולה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל נוף גבעת המורה רמות יששכר – שביל נוף גבעת המורה – יששכר או בשמו הנוסף שלוחת הצבאים עובר בדרך חקלאית שהוסדרו בה חניוני יום לזכרם של דמויות שפעלו באיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורשת גדעון ובריכת גדעונה – בצמוד לגן לאומי מעיין חרוד שנמצא באיזור הגלבוע, תוכלו להנות ממסלול נגיש, רטוב וקליל שמתאים לכל המשפחה – חורשת גדעון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שאן – בואו לחזור חזרה אחורנית בזמן. למדיע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפלי קניון הבזלת נחל חרוד – אחרי הגשמים אתם יכולים להגיע לנקודת תצפית עוצרת נשימה על מפלי קניון הבזלת שזורמים כאן בעוצמה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.