Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל נוף גאון הירדן

שביל נוף גאון הירדן מתחיל את דרכו ממבואת משטרת גשר וממשיך דרומה עד לקיבוץ טירת צבי. שביל נוף המיועד כולו לרוכבי אופניים וחלקו גם לרכבים פרטיים (יש פירוט מלא במפת השביל), בו הוקמו נקודות תצפית ומסבירונים המספרים את סיפור ההתיישבות באיזור זה, סיפורי מורשת, צפרות וארכיאולוגיה. רגע לפני פרוט שביל נוף גאון הירדן חשוב לציין:

  • אין לחצות גדרות מחשש למיקוש.
  • אין לפגוע בשדות המעובדים.
  • הבערת אש והדלקת מנגלים אסורה.
  • הכניסה למים במאגרי המים אסורה.
  • יש להקשיב להוראות על פי השילוט בדרך הנוף.
  • חלק משביל נוף גאון הירדן קרוב מאוד לגדר המערכת ולכן יש להישמע להנחיות והשילוט.
  • רכבים פרטים: יש לקרוא את מפת שביל נוף גאון הירדן טרם יציאתם לטיול – למפת שביל נוף גאון הירדן לחצו כאן.
  • ארבע כניסות קיימות לשביל נוף גאון הירדן: לצד אתר נהריים בגשר, חמדיה, מעוז חיים וטירת צבי.

מקטע צפוני: הדרך היוצאת ממבואת משטרת גשר

זאת הנקודה הצפונית ביותר עבירה לרכב 4*4 או לרוכבי אופניים – חלקה נגיש לרכבים פרטים. הדרך עוברת בשולי כיכר הירדן – מדרגת נוף הבנוי סלע רך, למדרגלות מדרגה זו מתחתר הירדן ויוצר עמק נהר רחב. העמק המושפע מגאות הירדן ולכן קיבל המקום את שמו “גאון הירדן”. בחלק זה הוקמו שני מצפורים: תצפית נווה אור ותצפית תל ישמעאל שמהם ניתן לראות את נוף הרי הגלעד ובעונת הנדידה להנות ממליוני העופות הנודדים שמגיעים לבריכות הדגים שכאן. מי שמגיע עם רכב  4*4 יהנה גם מתצפית נחל חרוד. אורכו של שביל נוף גאון הירדן מגשר ועד לכביש 90 לצד חמדיה הוא 18 ק”מ. למי מכם שרוצה להמשיך עוד דרומה עד לקיבות מעוז חיים לכביש 71 הוא 20 ק”מ. שימו לב הדרך צרה ויש לנהוג בה בזהירות רבה.

מקטע דרומי: הדרך היוצאת ממעוז חיים

בנסיעה ממעוז חיים דרומה הדרך עבירה לכל סוג רכב. היא עוברת בשולי כיכר הירדן – מדרגת נוף הבנוי סלע רך, למדרגלות מדרגה זו מתחתר הירדן ויוצר עמק נהר רחב. העמק המושפע מגאות הירדן ולכן קיבל המקום את שמו “גאון הירדן”. כאן הוקמו שלושת המצפורים: תצפית מעבר הגבול, תצפית תל כרפס לצד פארק הצפרות ותצפית גאון הירדן מהם ניתן לראות את הרי הגלעד, מבט על הצמחייה המקומית ועופות הנודדים. אורכה של הדרך ממעוז חיים ועד קיבוץ טירת צבי כ 12 ק”מ. שימו לב הדרך צרה ויש לנהוג בה בזהירות רבה.

כדי להגיע לכאן תוכלו להיכנס ממספר כניסות: מחלקו הצפוני במבואת משטרת גשר יש לרשום בוויז: משטרת גשר – גשר. מחלקו הדרומי מהכניסה לקיבוץ טירת צבי – לחצו כאן לנקודת וויז. מחלקו האמצעי של השביל יש לרשום בוויז: מעוז חיים. טרם הכניסה לקיבוץ תראו שילוט בצד שמאל המפנה אתכם לשביל נוף גאון הירדן. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

תל מנורה ומצפה מתניה – בכניסה לקיבוץ טירת צבי שנמצא בעמק המעיינות מתנשא לו תל מנורה שגובהו כעשרה מטרים ובו הוקם מצפה מתניה לזכרו של מתניה ראבינסן ז”ל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המפלים הלבנים – מסלול רטוב בעמק המעיינות – בלב עמק המעיינות נפרץ מסלול רטוב העובר בין סמך עצים עם זרימה חזקה. מסלול מעניין ומתאים למי שמחפש מסלולים מאתגרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין מודע – מדובר בבריכה טבעית די גדולה וסביבה שולחנות פיקניק רבים. היתרון הגדול של המיקום שניתן להגיע ישירות לבריכה ולא דרך הכניסה הראשית של הפארק. המקום לא עולה כסף.  למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה עד למעיין לחץ כאן.

עין שוקק – בריכה יפהפייה שנוצרת גם היא מנביעה טבעית. מדובר בבריכה די גדולה שעומק המים בה מגיע עד 1.5 מטר, המים בה נקיים וצלולים וזורמים בכל ימות השנה. בשנים האחרונות שופץ השטח סביב הבריכה וכעת המקום אפילו עוד יותר מזמין ונעים. תוכלו לשבת סביב הבריכה, להתמקם לכמה שעות ואפשר גם לעשות על האש. המקום לא עולה כסף.  למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

גן השלושה – שמו הנוסף והיותר מוכר הוא הסחנה, מה עוד אפשר לומר על המקום הזה ולא נאמר? בריכות בצבע טורקיז שמתמזגות עם השמיים, שטחי דשא תחת העצים, מפלונים שנותנים הרבה של חול ובעיקר מקום נהדר להעביר בו יום שלם או אפילו לעשות קמפינג. המקום עולה כסף. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

גני חוגה – אל מול נוף הרי הגלעד תוכלו להגיע לפיסת גן עדן קטנה או יותר נכון גדולה – מעיינות “חוגה” – פארק מים בטבע. למי שמכיר את איזור בקעת בית שאן יודע אומנם כי בתקופת הקיץ חם פה מאוד, אך לשמחתנו האיזור כולו התברך בכמות אדירה של מעיינות טבעיים לטבול בהם. המקום עולה כסף. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

שביל בין הגשרים – מסלול נגיש העובר לצידו של נחל חרוד, כאן גם תוכלו לחוות את מפלי חרוד מקרוב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין הנציב – פיסת גן עדן בעמק המעיינות – בסמוך לקיבוץ עין הנציב שבבקעת בית שאן נמצא אחד המעיינות היפים בארץ. המים בצבע טורקיז זורמים אל תוך בריכה גדולה וצלולה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל נוף גבעת המורה רמות יששכר – שביל נוף גבעת המורה – יששכר או בשמו הנוסף שלוחת הצבאים עובר בדרך חקלאית שהוסדרו בה חניוני יום לזכרם של דמויות שפעלו באיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורשת גדעון ובריכת גדעונה – בצמוד לגן לאומי מעיין חרוד שנמצא באיזור הגלבוע, תוכלו להנות ממסלול נגיש, רטוב וקליל שמתאים לכל המשפחה – חורשת גדעון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שאן – בואו לחזור חזרה אחורנית בזמן. למדיע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפלי קניון הבזלת נחל חרוד – אחרי הגשמים אתם יכולים להגיע לנקודת תצפית עוצרת נשימה על מפלי קניון הבזלת שזורמים כאן בעוצמה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.