Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל הגולן - מקטע מספר 11 - מעין קשתות למצפה אופיר

מקטע מספר 11 של שביל הגולן מתחיל בעין קשתות, יורד לכיוון מפגש הנחלים אל על וסמך, מטפס לחרבת עדיסה עובר מתחת לכביש 789 דרך עין תאנה ומגיע בסופו למצפה אופיר. מה תראו במהלך המסלול?

שביל הגולן - מקטע מספר 11 - מעין קשתות למצפה אופיר

עין קשתות

ברוכים הבאים לעין קשתות או בשמו השני אום אל קאנטיר. מדובר על אתר ארכיאולוגי שמוכר כאתר מורשת לאומי. האתר ממוקם בדרום רמת הגולן ליד מושב נטור. בעין קשתות למעשה נתגלה כפר יהודי ובו בית כנסת מרשים מתקופת התלמוד. זהו אחד מבין 30 כפרים יהודיים שפעלו כאן בתקופת התלמוד. רעידת אדמה חזקה מאוד שהתרחשה כאן באיזור שנת 749 החריבה את מבנה בית הכנסת ואת הכפר כולו ולמעשה מאז ועד היום לא יושב שוב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפגש הנחלים

מפגש החלים זה המקום בו נחל אל על ונחל סמך נפגשים, הם יוצרים כאן בריכות רדודות ומפלונים מקסימים ובשילוב עם הצל זה מקום נהדר לעצור בו. זה המקום להתען בו ולצבור כוחות לקראת החלק ההליכה הבא לכיוון חרבת עדיסה עד לסוף המקטע.

מצפה אופיר 

מצפה אופיר שנמצא בדרום רמת הגולן הוא צופה אל הכנרת במלואה מגובה של כ-450 מטרים מעל פני הים. המצפה הוא מקום מסודר המשמש גם כחניון ובו יש ספסלי פיקניק, ספסלי אבן לישיבה והמון צל מהעצים שמסביב. המצפור נגיש לבעלי מוגבלויות וניתן להגיע אליו גם עם עגלות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

למי שצולח את שביל הגולן ללא לינה:

  • את הרכב השני תוכלו להחנות על פי הוויז: עין קשתות.
  • את הרכב השני אפשר להחנות על פי הוויז: מצפה אופיר.

מקומות לינה וקמפינג:

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.