Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסח 2023 ברמת הגולן

שמורת הטבע נחל אל על 

שמורת הטבע נחל אל על נמצאת בדרום רמת הגולן, בין הישובים אבני איתן ואלי עד. המסלול המתואר כאן הוא מסלול קווי שאורכו 4.4 ק”מ, בסימון שבילים אדום, כל כולו חשוף לשמש והוא עובר בין 2 מפלים מדהימים שזורמים כאן לאורך כל השנה. בנוסף, אם תגיע לכאן בתקופת האביב שכל רמת הגולן ירוקה ופורחת תזכו לפגוש גם את אירוס הגולן הכל כך מיוחד שפורח כאן עם עוד שלל פרחי בר. למידע מלא לחצו כאן.

שמורת הטבע גמלא

שמורת הטבע גמלא נמצאת במרכז רמת הגולן במרחק כמה עשרות קילומטרים מהעיר קצרין. בשמורת גמלא זורם המפל הגבוה בישראל ובמהלך הטיול נזכה לראות נוף מהמיוחדים שיש בארץ. בשמורה יש מספר נקודות עניין וכמה מסלולי טיול אפשריים. הביקור בשמורה יכול לארוך בין שעה ליום שלם, תלוי מאוד באיזה מסלול תרצו לטייל, ואם תחליטו לשבת למנוחה באזור הפיקניק של השמורה. למידע מלא לחצו כאן.

תצפית מאגר בנטל

בצד המזרחי של קיבות מרום גולן הוקם גן קטן אך יפהפה, שלא נגזים אם נאמר שהוא נראה כמו גלויה. הגן משקיף אל עבר מאגר בנטל וחוות הרוח בעמק הבכא. חוות הרוח בעמק הבכא כוללת שלושים טורבינות רוח לייצור חשמל בצפון הרמת הגולן והיא יוצאת מראה מרהיב בנוף. בגן יש כסאות ושולחנות פיקניק, ספסלי ישיבה מול הנוף, פסלים של פטריות, בתי ציפורים ועוד. יש כאן גם טרקטור ישן שהילדים יכולים לטפס עליו ונדנדה עם התצפית היפה ביותר אל עבר המאגר ואל חוות הרוח. למידע מלא לחצו כאן.

עיינות סלוקיה

עינות עדן הם מקור המים ממנו שאבה בעבר חברת “מי עדן” את מי השתייה שהגיעו אלינו בבקבוקים בסופו של דבר. מקור השם סלוקיה נלקח מכפר יהודי בתקופת בית שני שהיה ממוקם פה באזור. שם נוסף שניתן למקום הוא עין קצביה. למעשה מדובר על אוסף של מעיינות הנובעים באזור צומת קצרין. למידע מלא לחצו כאן.

טיילת מצוקי האון

בדרום רמת הגולן בין כפר חרוב – מצפה שלום ועד למבוא חמה נסלל שביל ממנו יש נקודות תצפית מבין היפות שיש בצפון. מדרום רמת הגולן אפשר לקבל הצצה מהצד המזרחי של הכנרת לכל האיזור. מכאן אפשר לראות את בצד שמאל שלנו נוכל לראות את דרום הכנרת רמת פוריה, הר תבור העגול ואת כל הגליל התחתון וגם את עמק הירדן עד לנהריים, מימינינו נראה את הר החרמון, ביום טוב נוכל לראות גם את הרי הלבנון, עמק החולה, רמת כורזים, הרי הנפתלי, הר מירון, צפת והרי הגליל העליון, מצוק ארבל הנחתך במכה, העיר טבריה. תחתינו יש את שמורת הטבע סוסיתא ואת חופי עין גב. למידע מלא לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל מיצר

בדרום רמת הגולן יש לא מעט מסלולים אך אחד המיוחדים שבהם הוא מסלול בשמורת הטבע נחל מיצר. כאן תוכלו לצאת למסלול ברמת קושי בינונית עד קשה בחלקה עוברת גם בשביל הגולן. כבר מתחילת המסלול אפשר לראות את נוף עוצר הנשימה עד להרי הגלעד. בעונת הפריחה שלאחר הגשמים הראשונה כל האיזור כאן מתמלא במרבדים מקסימים של כלניות, רקפות דודאים ועוד. למידע מלא לחצו כאן.

שמורת עיינות פחם

בחלקו העליון של נחל גמלא בדרום רמת הגולן נובעים מספר רב של מעיינות שקיבלו את שמן עינות פחם. המעיינות בעינות פחם נובעים היישר אל תוך תעלות ובריכות טבעיות בין צמחיה עשירה ונופיה הפתוחים של רמת הגולן. חלק מהבריכות שנוצרות כאן הן בית גידול לסוגי דגים אנדמיים. כשתבקרו כאן תוכלו לפגוש גם את חיות הבר שכאן כמו השועלים, חזירי הבר והזאבים. צריך לקחת בחשבון שאם מגיעים לכאן לאחר הגשמים יש לא מעט בוץ במהלך הטיול. למידע מלא לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.