Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסח 2023 הגליל העליון

שמורת הטבע נחל עיון

בנקודה הכי צפונית בארץ, ממש בצמוד לעיר מטולה, ישנו מסלול מדהים ביופיו – שמורת נחל עיון. הרבה מכירים את המקום גם בשם מפל התנור, שהוא המפל המרשים והגבוה ביותר שזורם בשמורה מגובה של 30 מטרים! במהלך הטיול בשמורת נחל עיון נפגוש ארבעה מפלים סך הכול. מסלול שמורת נחל עיון הוא אחד היפים וגובה המפלים כאן הוא עוצר נשימה: מפל עיון גובהו כ 10 מטרים. מפל הטחנה שגובהו 21 מטרים. מפל האשד שהוא מחולק ל2 מפלים האחד ממנו 9.5 מטרים והשני 5 מטרים. ומפל התנור המפורסם שגובהו 30 מטרים, הגבוה יותר מבין כל המפלים. למידע מלא לחצו כאן. 

דרך נוף הרי נפתלי

באצבע הגליל בין כפר גלעדי דרך מצוק מנרה ועד יפתח עוברה לה דרך נוף הרי נפתלי, ממנה אפשר לקבל נקודות תצפיות עוצרות נשימה על כל עמק החולה, הרי הגולן, החרמון והרי הלבנון. אורכה של דרך הנוף כ 12 ק”מ, דרך הנוף עוברת במצוק רמים שהוא המצוק הגבוה ביותר בישראל המגיע עד לגובה של 700 מטר מעל עמק החולה. ניתן לבחור לעשות את דרך הנוף בעליה מכיוון כפר גלעדי ולסיים ביפתח או ההפך. למידע מלא לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל קדש

נחל קדש הוא נחל אכזב שמתחיל את דרכו במדינת לבנון ומסתיים בעמק החולה. לאורכו של הנחל ניתן לצאת לטיול מאתגר ויפהפה בתוך חורש ים תיכוני עם נופים מרהיבים. בתקופות של פריחה המסלול מתקשט גם בפריחה עונתית מגוונת שמוסיפה עוד יופי ועניין לטיול. את המסלול ניתן לעשות בצורה מעגלית או קווית שמצריכה רכב שממתין בסופו. המסלול המעגלי הוא קצר יחסית, ומתאים גם למשפחות שמורגלות בהליכה.  למידע מלא לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל שניר

שמורת נחל שניר נמצאת בצפון הארץ, באזור עמק החולה. נחל שניר הוא הארוך ביותר ממקורות הירדן ותחילתו בלבנון שם הוא נקרא “החצבאני”. בשמורה יש מגוון מסלולי טיול יפהפהיים השונים באופיים ובאורכם, ולכן כדאי לבקר בה מספר פעמים כדי לחוות ממנה כמה שיותר. כל המסלולים בשמורה המסודרת מותאמים למשפחות ודי קלים להליכה, ויש גם מסלול נגיש לעגלות. חלק מהמסלולים כוללים בריכות שכשוך נהדרות, וניתן גם לצאת לטיול הליכה במים מרעננים, לצד נופי השמורה היפהפייה. למידע מלא לחצו כאן.

שמורת הטבע תל דן

נחל דן הוא אחד הנחלים הגדולים והחשובים במקורות הירדן. המים מגיעים אליו מהחרמון וזורמים בנחל בכל ימות השנה. שמורת הטבע תל דן נמצאת בסמוך לקיבוץ דן הצפוני, והיא אחת השמורות היפות בארץ. בשמורה יש מספר מסלולי הליכה נוחים ויפהפהיים, חלקם נגישים גם לעגלות. כל המסלולים בשמורת תל דן מתאימים לכל המשפחה ובמהלכם נפגוש עוד כמה אטרקציות נהדרות. למידע לא לחצו כאן.

כל המסלול לאורך נחל חרמון

נחל החרמון, המוכר גם בשמו הבניאס, הוא אחד הנחלים המפורסמים ביותר בישראל והוא אחד ממקורות הירדן. אורכו 9 ק”מ סך הכל ולאורכו יש מסלולי טיול רבים ופינות ישיבה קסומות לצד המים. במהלך המסלולים לאורך נחל חרמון הבניאס תחצו גשרים תלויים, תצפו במפלים שוצפים, שלכת מרהיבה בעונה, פריחה צבעונית, מעיינות, עתיקות, קניון בזלתי פרעי ועוד שלל נקודות מעניין ששווה להכיר. למידע מפורט לחצו כאן.

טיילת עמי

בין קיבוץ עמיר לשדה נחמיה, בצמוד לגשר יוסף, תוכלו להיכנס אל אחת הדרכים היפות באזור – טיילת עמי – שמוכרת גם בשמה טיילת הירדן. הטיילת, כפי ששמה מרמז, עוברת כולה לצד נהר הירדן וזה עיקר הקסם שלה. טיילת עמי מספקת לנו טיול מושלם כשנהר הירדן זורם לצידנו, המסלול הוא נגיש, ההליכה בו נוחה והוא מתאים לטיול עם עגלות לכל אורכו. למידע מלא לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.