Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק חמשת החושים ופארק החוויות בגני יהושוע

בגני יהושוע תל אביב הוקמו שני פארקים חדשים שאתם לא רוצים לפספס: פארק חמשת החושים ולצידו פארק החוויות. שני הפארקים תוכננו בקפידה והותאמו לבעלי מוגבלויות, למעשה מדובר על גני השעשועים שהונגשו ברמה הגבוהה ביותר בישראל. המטרה העיקר של הפארק היא להפוך את המרחב לאנשים עם מוגבלות לשיווינו יותר. אחראים על כל הפלא הזה הם מתקני פסגות.

פארק חמשת החושים

פארק חמשת החושים כשמו כן הוא פארק המאפשר לנו להפעיל את כל חמשת החושים שבנו. גם אם יגיע אדם בעל מוגבלות באחד מהחושים עדיין יוכל להפעיל בעזרת המתקנים בפארק את החושים. גודלו של הפארק כ 15 דונם והוא נמצא במרכז גני יהושע ליד פארק החבלים ומשרדי הפארק. יש כאן מסלולי אופניים שהוקמו: מסלול החושים שהוא מסלול כולל תחנות עם מתקנים לטובת גירוי כל חמת החושים כמו: חוש הראיה, מגע, ריח, שמיעה וחוש הטעם. מסלול האתגרי שהוא מסלול רכיבה אתגרי המתאים למי מכם שהוא בעל ניסיון ברכיבה כולל סיבובים, גשרים וקפיצות. בנוסף בפארק חמשת החושים תמצאו גם:

  • שבילי הליכה מונגשים כולל פינות ישיבה.
  • מתחם ענק הכולל מגלשות ונדנדות.
  • קיר מישוש בעל מרקמים שונים למגע.
  • חצר החושים מתקנים שונים המפעילים את החושים השונים כגון ערוגות לטובת חוש הריח.
  • מתקנים מוזיקאליים: תופים, קסילופון ועוד.

פארק החוויות

גודלו של פארק החוויות נעמד על כ 5 דונם, הוא נמצא במרכז גני יהושוע ממש בצמוד לפארק החבלים, הפארק מתאים למגוון רחב של גילאים ולסוגים שונים של מוגבלויות עליהם הוא נותן מענה, בפארק תמצאו מתקני שעשועים ברמת הנגבה גבוהה, יש כאן משחקים מוזיקאליים, איזור ישיבה מוצלים, מבוך שכל כולו בנוי מדשא נגיש ולא רחוק ממנו יש שירותים ומקלחות. בגן החוויות יש מספר מתחמים:

  • מתחם אוויר: במתחם האוויר תוכלו למצוא מתקנים שונים כמו: מתקן מרכזי גדול הבנוי כדמות בלונים פורחים, אליו ניתן להיכנס עד לקומה הגבוהה עם כסאות גלגלים. בנוסף יש כאן אומגה נגישה, נדנדות נגישות וקונכיות שמייצרות איזור שקט לוויסות חושי.
  • מתחם מים: הוא כולל מתקני מים נגישים לימים החמים של הקיץ.
  • מתחם אדמה: כאן אפשר להנות ממתחם צלילים ייחודי וגם מבוך צמחייה הכולל חוויה חושית של ריח ומישוש.

דרכי הגעה לפארק חמשת החושים

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חניון גני יהושע. יש להחנות בחלק המערבי ביותר של החניון. הפארקים נמצאים בסמוך לפארק החבלים. לבאים מכביש 20 יש לרדת במחלף רוקח לשדרות רוקח, לפנות מזרחה לכיוון האקספו, יש לנסוע כ 500 מטרים עד לפניה ימינה לחניון גני יהושע שנמצא מול האקספו והלונה פארק.

מפת גני שעשועים של מתקני פסגות

תודה רבה לחברת מתקני פסגות על עזרה בהכנת הכתבה וחלק מהתמונות. מתקני פסגות היא חברה המעניקה פתרונות מקיפים בתחום מתקני המשחק, הצללות, גנים מוזיקאליים ועוד. מתקני פסגות יצרו מפת גני שעשועים שבה מופיעים גני השעשועים שהם לקחו חלק בהקמתם מצפון לדרום:

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

אתר שבע טחנות גני יהושע פארק הירקון – ממש הופתענו לגלות שלא צריך לצאת מהעיר הגדולה בשביל להנות קצת ירוק, מסתבר שגני יהושע לאורך נחל הירקון מספק בילוי יום מפתיע מלא באטרקציות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 
 
בית לאה – גן לאומי ירקון מקורות הירקון – לאורך 28 ק”מ בלב ליבה של מדינת ישראל זורם לו נחל ירקון והוא הנחל הגדול ביותר במערכת נחלי החוף של ארץ ישראל. יש בו פינות נהדרות כמו בית לאה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – זהו החלקו הנקי של הירקון, יש כאן בריכות נופרים, מסלולי הליכה, שטח עצום לפיקניקים וחניון לילה מסודר של רשות הטבע והגנים – מתחם מקורות הירקון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
המפל הנסתר במקורות הירקון – מפל שרונים – בלב אזור השרון נדיר מאוד למצוא מקורות מים, אך כאן תוכלו למצוא כחלק ממקורות הירקון את המפל הנסתר או בשמו השני מפל שרונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
גן לאומי ירקון – תל אפק – תל אפק מכונה בכינוי “הריאה הירוקה של גוש דן” ולמען האמת שאפשר להבין למה. מדובר בנקודת טבע בין היחידות והיפות שיש באזור המרכז. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק מנחם בגין – הפארק ענק, אפשר לבלות בו שעות ארוכות ויש בו גם מגוון אטרקציות לכל המשפחה ובמיוחד עם ילדים.  אז אם אתם נמצאים באיזור מרכז אנחנו נמליץ בחום לבקר כאן לפחות פעם אחת ולהכיר את המקום המקסים הזה.למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אריאל שרון –  פארק הנמצא במרכז הארץ, באזור גוש דן. אם אתם מגיעים לטיול במרכז, אנחנו ממליצות להגיע לכאן להעביר כמה שעות, ליהנות מהנוף ולהכיר את הסיפור של הפארק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק האגמים – לא להאמין כמה אנשים גרים כל כך קרוב לפנינת הטבע הזו ולא יודעים על קיומה. אגם הנקיק ואגם הסופרלנד הם חלק מפרויקט “פארק האגמים” שהוקם במטרה לפתח טבע עירוני בסביבת העיר.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

האגם האקולוגי בפתח תקווה –  פארק עירוני אמיתי לכל המשפחה שמשלב בתוכו מרחבי דשא, שבילי הליכה, מתקני שעשועים ואיזורי פיקניק. החסרון היחיד שיש למקום – חסר בו צל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.