Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין מימון ועין חשק – שמורת טבע מורדות הגולן

בגבול שבין עמק החולה לרמת הגולן אפשר למצוא לא מעט מקורות מים נהדרים לטבול בהם בימים החמים. שני מעיינות שיחסית קרובים אחד לשני הם עין מימון ועין חשק (עין גונן) בתחום שמורת טבע מורדות הגולן. כדי להגיע למעיינות האלו צריך מעט להתאמץ או למי מכם שיש רכב 4*4 יוכל לחסוך מעט מהדרך. המסלול שלנו מתחיל בעיקול כביש העולה מגונן לכיוון רמת הגולן, מרגע הפניה לכביש 959 לאחר 260 מטרים בדיוק לפני העיקול שמאלה נראה את השילוט בצד ימין ולצידו חניית עפר קטנה (מתאים ל2-3 רכבים).

מכאן נצא לצעידה של קילומטר עד לצומת דרכים בה נפנה ימינה לכיוון עין חשק או בשמו הנוסף עין גונן. על תוואי נחל נבנה סכר בטון גדול שיוצא מעין בריכה מקסימה – זהו עין חשק. כדי להגיע לבריכה תצטרכו לחצות את הנחל מימיו רדודים ולפנות שמאלה לבריכה. סביב הבריכה ישנה צמחייה רבה וכמה נקודות צל למי מכם שרוצה לפתוח כאן פק”ל קפה. מכאן נחזור לצומת הדרכים והפעם נפנה בה שמאלה למעלה ההר עם סימון שבילים כחול. צריך לקחת בחשבון כי ההליכה חשופה כולה לשמש, בעליה שיכולה להיות לא קלה למי מכם שלא מורגל הליכה. בסוף העליה לפני העיקול ימינה נראה מעבר בקר אותו נחצה עד שנגיע לחורשת אקליפטוסים שלצידה תמצאו את עין מימון.

בעין מימון תמצאו מספר בריכות קטנות, רדודות, לצידן ספסלי עץ. פלס מים זורם על אבני הבזלת, מקום מקסים לשכשוך ביום חם. עין מימון נבנה לזכרו של צחי קרייפס על ידי חבריו לצוות פלס”ר נח”ל, צחי היה בן קיבוץ המעפיל והוא נפל במלחמת לבנון השנייה. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: עין חשק ולהחנות לצד השילוט או ללחוץ כאן לנקודת וויז. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

באופן כללי, מדובר באזור שהוא אחד היפים והמומלצים לטיולים בכל הארץ. אז אם אתם כבר פה, הנה רעיונות למקומות נוספים שיש באזור המדהים הזה:

שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים –מסלול מקסים לכל המשפחה שבדרכו עוברים על גשר צף, תצפיות, פוגשים את העופות הנודדים ואת נופי עמק החולה. למידע מלא לחצו כאן.

אגמון החולה של קרן קיימת לישראל –  לבוא ולפגוש את העופות הנודדים בתקופת הנדידה. תוכלו להשכיר כאן רכב גולף, אופניים או ליהנות מסיור מרתק בעגלת מסתור למידע מלא לחצו כאן.

שמורת נחל עיון מפל התנור – מסלול נחל עיון מאפשר לנו לפגוש את נופי השמורה שבמהלכה נחפשים שלושה מפלים מרשימים שזורמים כאן לאורך כל השנה למידע מלא לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל שניר – מבין השמורות המקסימות שיש באיזור הגליל העליון. נחל שניר זורם כל השנה לצד נופיה הקסומים של השמורה, ומאפשר לנו לצאת כאן למספר מסלולי טיול. למידע מלא לחצו כאן.

שמורת הטבע תל דן – שמורת הטבע תל דן חושפת נופים מרהיבים ומספר מסלולים מהנים שמתאימים לכל המשפחה. למידע מלא לחצו כאן.

אנדרטת אסון המסוקים בשאר ישוב –  אסון המסוקים הוא אחד האסונות הגדולים שהיו בצה”ל. לזכרם של 73 החיילים שנהרגו באסון נבנתה האנדרטה המרשימה לצד הישוב שאר ישוב. למידע מלא לחצו כאן.

תצפית מפל סער –לאחר הגשמים של החורף והפשרת השלגים המפלים זורמים בעוצמה, וכאן תוכלו ליהנות מתצפית מרשימה אל מפל סער. למידע מלא לחצו כאן.

פינות ישיבה במתחם גן הצפון – נחל שניר –  מתחם האוכל גן הצפון נמצא בלב כל האטרקציותשל הגליל העליון, בסמוך לנחל שניר החצבני. כאן אפשר להגיע בקלות לפינות טבע מקסימות. למידע מלא לחצו כאן

טיילת עמי – שביל נגיש שעובר לצד נהר הירדן עם נקודות לפיקניק, מרחבי דשא ונופים מקסימים של האזור. למידע מלא לחצו כאן.

השביל התלוי של הבניאס – מסלול מקסים לכל המשפחה שעובר ממש מעל זרימתו המרשימה של נחל חרמון העוצמתי. למידע מלא לחצו כאן

מסלול עין דבשה  – עין דיבשה הוא מסלול מוצל, קצר שמתאים לכל המשפחה. ההליכה בו היא במים רדודים לצד פינות טבע קסומות וטחנות קמח עתיקות- למידע מלא לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.