Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים ומסלולים פחות מוכרים ולא המוניים - המשך (2)

צפון

חרבת כפר פיק ועין פיק – עין פיק הוא מעיין קטן שנמצא מתחת לכפר סורי ישן. נמצא בנקודת תצפית מרהיבה ממנה ניתן לצפות אל עבר נחל עין גב, סוסיתא, הכנרת וכל יישובי רמת הגולן. המעיין עצמו נובע מתוך מערה ומימיו זורמים אל עבר בריכה גדולה שאפשר לשחות בה. אם באתם עם ילדים נא להביא מצופים וגלגלי מים כיוון שהבריכה עמוקה. למידע נוסף על המקום והסביבה ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין יבקע – אחד המקומות היפים של נחל ציפורי, המקומיים מכירים ומגיעים לאיזור הזה הרבה אבל המטייל הממוצע פחות מכיר. עין יבקע או בשמו השני מעיין הסוסים הוא אחד מבין שלושת המעיינות שמזינים את נחל ציפורי הארוך. המעיין נובע אל תוך בריכת מים גדולה ורדודה בחלקה, והוא מבין המעיינות היפים והמיוחדים שמזינים את הנחל. הבריכה אליה מוזרמים המים, בנויה חלקה מחומה, שהיא חלק משרידי עתיקות מהתקופה הרומית. הביקור במעיין הסוסים הוא אטרקטיבי בעיקר בתקופת הקיץ, אך לטעמנו מדובר בפינת טבע יפהפייה ששווה להכיר ולבקר בה בכל עונות השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

שמורת הטבע ראש פינה – למען הגילוי נאות היינו מספר רב של פעמים באיזור ראש פינה ומעולם לא נחשפנו לחלק הקסום שלה – שמורת הטבע נחל ראש פינה. בחלקה העליון של המושבה ממש בכניסה לבית הקברות המקומי מתחיל מסלול הליכה בצמוד לנחל ראש פינה הזורם כל ימות השנה בימי החורף הגשומים הזרימה מתחזקת וזהו מקום נהדר לחוות זרימה. בחודשי נובמבר – ינואר תוכלו למצוא כאן את פריחת החלמונית ובתקופת ט”ו בשבט המקום מתמלא בשקדיות ופריחה רבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קדם – עין קדם הוא מעיין מיוחד. קודם כל כי מדובר באחד המקומות הפחות מוכרים ולכן הוא שומר על האוטנטיות והאווירה בטיול הזה היא קסומה ופסטורלית. המעיין נמצא במזרח העיר טירת הכרמל. המסלול אליו מהווה יציאה חדה מן העיר אל הטבע ובכך גם הקסם שבו, מסלול עם נופים מדהימים של הים וההרים סביב חיפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל כלח – בעזרתו הגדולה של ילד טבע (מוזמנים לעקוב אחריו באינסטגרם) גילינו שבלב חיפה יש טבע נסתר – המסלול בנחל כלח הוא מסלול ברמת קושי בינונית ומתנהל בירידה ברובו. לאורך המסלול בערוץ הנחל מספר קירות סלע שיש לעבור אותם בזהירות במיוחד עם ילדים קטנים. אורך המסלול כשלושה וחצי קילומטרים והוא אינו מעגלי. למידע מלא על המקום דרך האתר של ילד טבע לחץ כאן.

עין ניזם – או בשמו השני עין חונזיר. בלב השדות של קיבוץ שדה אליהו קיים מעיין יחסית גדול, עומקו סביב 2 וחצי מטר והוא אחד היפים פה באיזור כי הוא “בתולי”. הגישה אל המעיין מאוד נוחה, אפשר להגיע עם הרכב ממש עד למים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

בריכת גידעונה – בצמוד לגן לאומי מעיין חרוד שנמצא באיזור הגלבוע, תוכלו להנות ממסלול נגיש, רטוב וקליל שמתאים לכל המשפחה – חורשת גדעון. לא הרבה מכירים את המקום כיוון שכולם נוסעים לגן הלאומי. יש כאן 2 מסלולים שאפשר לטייל בהם: מסלול מעגלי שאורכו 500 מ’ סך הכל שהוא מוביל אותנו במהרה אל בריכה מקסימה באורך 15 מ’ ועומק המים לא עובר את החצי מטר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מערת פער – קרוב לקיבוץ סאסא שבגליל העליון בתוך עמק סאסא ישנה מערה קטנה שנראת כאילו נלקחה מהאגדות – מערת פער. יש כאן מסלול קצר המתאים למשפחות אך לא נגיש לעגלות ניתן להגיע לכאן עם מנשאים. יש כאן המון צל ומקומות נחמדים לשבת ולערוך פיקניק משפחתי. כדי להגיע לכאן תוכלו לנסוע בכביש 899 כביש הצפון החדש, לעבור את קיבוץ סאסא וכחצי קילומטר משם רואים שלוט למערת פער.

פינות ישיבה נחל שניר גן הצפון – בין מעיין ברוך לגושרים קיימות הרבה פינות חמד בהן ניתן להתמקם ממש בסמוך לנחל שניר. אפשר ליהנות מטיול לאורך הנחל או מפיקניק יומי ללא עלות כניסה וגם לטבול במי הנחל. מאחורי מתחם האוכל גן הצפון קיים בדיוק מקום כזה. מאחורי המתחם (מאחורי המקדונלדס) יש מדרגות שיובילו אתכן ישירות לפינה מקסימה לצד הנחל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין רועים – לא הרבה מכירים את המקום המקסים הזה שנמצא ממש מעל לקרית שמונה, מסלול הליכה קצר כולל מעיין מושלם לטבילת רגלים בימים החמים (יש הנכנסים כל הגוף). למרגלות מצוק רמים המתנשא מעל קרית שמונה נגיע אל החניה וממנו ישנו שביל הליכה עד למעיין ששם תוכלו למצוא גם רחבה עם שולחנות פיקניק וספסלים. למידע מלא על המקום ודרכי ההגעה לחץ כאן.

חרבת ועין ירדה – נחל מחניים שאורכו סך הכל 13 ק”מ מתחיל ביער בירייה דרך רמת כורזים ומשם נשפך לנהר הירדן. הנחל מספק לנו המון פינות חמד עם מים ועתיקות לאורך כל השנה אחת, מהן היא חורבת ירדה ועין ירדה. באיזור חורבת ירדה תוכלו למצוא מבנה עתיק שהוא בית אחוזה מהמאה ה 19 בחצר הבית ישנה באר מים מרשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין ליאור – אם אתם מחפשים פינה שקטה לפיקניק קצר וטבילה אנחנו נמליץ בחום על עין ליאור. לפני כמה שנים המקום עבר שיפוץ משמעותי, כיום המקום ראוי לרחצה ומאוד נוח לשבת כאן בפינות הצל שלצד הבריכה. המעיין נבנה לזכרו של ליאור דהן ז”ל על ידי חבריו ומשפחתו. חשוב לציין כי בימי שישי המקום משמש מקווה לכן לא מומלץ להגיע לכאן בשישי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין שרונה – איזור מדהים ביופיו עם נופים עוצרי נשימה, יש כאן אפשרות להגיע עד למעיין בהליכה קצרה או להאריך את הדרך ולעשות את המסלול הארוך ולהנות מהיופי של המקום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מעיין בשביל החמישה – לא מדובר במסלול אלא במקום מקסים להתמקם בו. המעיין צמוד לחניון כך שאין הליכה מרובה.המעיין נמצא בתוך הישוב שדמות דבורה ובשנים האחרונות הוא עבר שיפוץ והפך לגן זיכרון לזכר חמישה חיילי צה”ל שנפלו במבצע צוק איתן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.