Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים ומסלולים פחות מוכרים ולא המוניים - המשך (3)

צפון

עין פוריה – במקום הכי מדהים שיכול להיות, ישנו מעיין קטן, אינטימי ורומנטי במיוחד. בין עצי הדקל מסתתרת לה בריכה קטנה שאת מימיה היא מקבלת מעין פוריה. עין פוריה נמצא ליד הישוב פוריה עילית המשקיף אל עבר הכנרת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל חצור – תל חצור הוא אתר מורשת עולמית המציג שרידים של עיר כנענית קדומה והוא נמצא באזור עמק החולה. מדובר בתל הגדול ביותר בארץ מבחינת שטחו ובתקופה הכנענית הייתה זו אחת הערים המאוכלסות ביותר בארץ ישראל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טבע הר עצמון – פסגת הר עצמון בגובה של 547 מ’ ממנה יש את הנוף עוצר הנשימה של הגליל התחתון. כשיש יום עם ראות טובה ניתן לראות את הכנרת, הרי הגולן, מפרץ חיפה והכרמל, הרי נצרת ואת כל בקעת נטופה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הטנק הסורי – ברוכים הבאים לאחד מהמקומות הפחות מוכרים של נחל הבניאס, למעשה רק בשנים האחרונות הוא התחיל להתפרסם בכותרות בזכות אטרקציה מקומית שגורמת לנוף המקום להראות מיוחד עוד יותר – הטנק הסורי ההפוך. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין שעל – בעזרתו הגדולה של ילד טבע (מוזמנים לעקוב אחריו באינסטגרם) הכרנו מקום מדהים – בגליל המערבי, ממש לא רחוק מהערוץ של נחל כזיב ומהכפר החביב מעיליא מסתתר מעיין ניקבה מעניין בשם עין שעל. במקום מערה נסתרת שניתן להכנס לתוכה ולהנות מהמים שבתוכה תוך שאנחנו נזהרים על הנטיפים העדינים. למידע מלא על המקום דרך האתר של ילד טבע לחץ כאן.

חניון האקליפטוס נחל חרמון – באיזור התחתון של נחל חרמון אפשר למצוא המון פינות חמד כמו חניון האקליפטוס. נוסעים בכביש 9779 עוברים את הכניסה של שדה נחמיה עד שרואים שלא “חורשת האקליפטוס” לכיוון לצפון. מדובר על נסיעה בדרך עפר של 2 קילומטר בנסיעה נוחה. תוכלו לרשום בוויז חניון האקליפטוס שדה נחמיה. 

גבעת העזים – בסוף שכונת רמת בגין בחיפה תוכלו לצאת אל הטבע ממש בלב חיפה. יש כאן סימון שבילים ירוק לבן שיוביל אתכם למגוון רחב של מסלולים נוחים, קלים המתאימים לכל המשפחה הכוללים תצפיות נוסף מרהיבות. 

מרכז

שמורת הטבע ביתן אהרון – היא לא מהמוכרות והמפורסמות בארץ. מדובר בשמורה די קטנה שנמצאת באזור השרון והיא מפתיעה מאוד בעיקר בתקופת הפריחה. גם אנחנו שמענו לראשונה על המקום הזה סביב ההתעניינות במוקדי פריחה בארץ. בחודשים ינואר עד מרץ השמורה נצבעת בצבעי האדום של הכלניות, סגול/ורוד של הרקפות, לבן צהוב של הנרקיסים ועוד שלל צבעי פריחה מרשימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע יקום – בלב מרכז המדינה ישנה שמורה בתולית, נהדרת לטיולי משפחות קלילים עם פריחה, שלולית חורף שנוצרת כאן לאחר הגשמים, רכב כורכר עם נוף עוצר נשימה על האיזור וכל זה ממש בצמוד לקיבוץ יקום או בשמה הנוסף שער פולג. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “שער פולג”.

מערות אפקה – בגבול הצפוני של תל אביב תוכלו למצוא מסלול הליכה נוח, קצר עם המון מערות קבורה עתיקות. אם אתם מגיעים עם ילדים המערות יכולות להיות בשבילם אטרקציה נהדרת. קחו בחשבון כי ההליכה במסלול חשופה לשמש לכל אורכה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “מערות אפקה”.

המפל הנסתר שרונים במקורות הירקון – בלב אזור השרון נדיר מאוד למצוא מקורות מים, אך כאן תוכלו למצוא כחלק ממקורות הירקון את המפל הנסתר או בשמו השני מפל שרונים. נהר הירקון זורם בלב אזור גוש דן והוא מתפתל בין הישובים והערים והוא מספק לנו המון פינות ישיבה מעולות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל המצוק שמורת חוף השרון – אומנם מדובר על גן לאומי השרון של רשות הטבע והגנים אך הכניסה למקום היא בחינם והשטח פה פתוח. מרישפון ועד וינגייט – יש כאן מסלול של 2 ק”מ והוא לא מעגלי אך יש כאן סימון שבילים לכל אורך הדרך. הנוף מכאן עוצר נשימה ואם אתם מגיעים עם קטנים מומלץ עם מנשא כיוון שהמקום לא נגיש לעגלות. למידע נוסף על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין נילי – נקרא כך כי הוא נמצא בסמוך לגבעת נילי. אם אתם מחפשים מעייין קטן שנראה כאילו הוציאו אותו מהאגדות זה בדיוק המקום. תחת עצי התאנה והאקליפטוס ישנה בריכה לא גדולה במיוחד, שמעליה עובר גשרון קטן וישנה נדנדה התלויה על העץ. מסביב לבריכה יש מקומות ישיבה מוצלים – מקום מושלם לפיקניק או פק”ל קפה. למידע מלא על המקום ולדרכי הגעה לחץ כאן.