Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים ומסלולים פחות מוכרים ולא המוניים (1)

בימים אלו שאנחנו מחפשים איפה לצאת לטייל אבל לא להצטופף עם כל עם ישראל, הכנו במיוחד בשבילכם רשימה ארוכה של טיולים ומסלולים פחות מוכרים ולא המוניים. שמורות טבע, מסלולי טיול, מעיינות, נחלים ועוד המון הצעות לטיול עם כל המשפחה. אז אם בא לכם לטייל במקומות מיוחדים ושונים בחוויה שלהם מאלו המוכרים והעמוסים, תוכלו למצוא את זה כאן. הרשימה מסודרת מצפון לדרום:

צפון

בריכת המנחת נחל עיון – כמעט ואין אנשים שמכירים את החלק הזה של נחל עיון, לרוב כולם מכירים את השמורת טבע ליד מטולה. אבל נחל עיון ממשיך לזרום משם ועובר באיזור מנחת המטוסים הישן שבאיזור קרית שמונה. כאשר יש המון נקודות נהדרות שאפשר לשבת ולהנות מהנחל הזה. בריכת המנחת היא בריכה יחסית גדולה כאשר המים מגיעים מתוך תעלה שסידרו במקום. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “מנת המטוסים קרית שמונה”.

עמק הנהר הנעלם בנחל קורן – לא הרבה מכירים את נחל קורן כיוון שמדובר על נחל קצר סביב ה 6 ק”מ שנמצא אי שם בצפון עמק החולה. הנחל הזה הוא נחל איתן כל השנה והוא נמצא כחצי קילומטר מצפון לקיבוץ הגושרים. תחילת המסלול של עמק הנהר הנעלם הוא בחניית מלון הגושרים אז כדי להגיע לכאן רישמו בוויז “מלון הגושרים”. השביל עובר בתחנת קמח עתיקה שנמצאת ליד בית העלמין של הקיבוץ. משם ממשיכים את המסלול לצד מים זורמים בצל של שאר הצמחיה שיש מסביבנו. המסלול הוא מעגלי וחלקו נגיש לעגלות. אם אתם מתכוונים לעשות את כל המסלול מומלץ במנשא. אורך המסלול הוא 1.5 קילומטר שזה לוקח סביב ה 45 דקות תלוי מכמות העצירות שתעשו בדרך. הכניסה בעלות סימלית של 10 ש”ח.

עין וחרבת געתון – בצפון הארץ ליד העיר נהריה שבגליל המערבי, תוכלו למצוא גן עדן קטן, חורשת אקליפטוסים עם גשרון מהאגדות שעובר מעל ערוץ נחל געתון. צריך לקחת בחשבון כי נחל געתון זורם לרוב בחודשי החורף והאביב. בסמוך לשם ישנו מעיין עין געתון וסביבו פינות ישיבה מקום מעולה להעביר כמה שעות של פיקניק לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל קיני – במורדות של רמות מנשה ישנו נחל בשם נחל קיני לא רחוק מצומת מגידו. יש כאן מסלול נהדר שמתאים למשפחות עם ילדים קטנים. רוב המסלול הוא מוצל ועובר ליד המעיינות שיוצרים כאן פינות מקסימות. סמוך למגידו נובעים כמה מעיינות שיוצרים את הזרם בנחל זה שנשפך בסופו של דבר אל הקישון. בנוסף לפלג המים המקסים יש כאן גם כמה שרידים של טחנות קמח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת עין תאו – בלב עמק החולה ישנו מעיין שנובע אל בריכה גדולה ושמו עין תאו. במקום יש בריכה גדולה וקטנה וחשוב לשים לב לשילוט במקום. שמורת עין תאו היא מכונה גם עין ג’וחלה, הבריכה הגדולה היא אסורה לרחצה כיוון ששם יש המון צמחייה ובעלי חיים נדירים. סמוך לשם ישנה בריכה קטנה יותר ליד מתקן שאיבת המים של קיבוץ כפר גלעדי ולשם ניתן להיכנס לרחצה. הבריכה הקטנה מוצלת ויש שם פינת ישיבה נחמדה לעשות פיקניק. כדי להגיע לכאן שימו בוויז “עין תאו”. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין פח’ורה – בצמוד לעיר קצרין (אבל ממש צמוד מכאן רואה את הבתים) תוכלו למצוא את עין פח’ורה. מקום מעולה להגיע אליו עם ילדים יש כאן המון צל והמים כאן מושלמים לשכשוך. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל עין הזהב – ברוכים הבאים לעיר הצפונית ביותר בישראל, קריית שמונה. מה שלא הרבה אנשים יודעים שבתוך העיר זורם לו נחל ששמו “עין הזהב” והוא זורם כל ימות השנה. הנחל זורם בלב העיר בין הבתים והעצים ולמעשה נותן לנו הרגשה של שמורת טבע לכל דבר. למעשה מעיין עין הזהב הוא מקור המים של חברת “נביעות ובעבר הלא רחוק כל מי המעיין נוצלו על ידי חברת “מקורות” ומפעל נביעות. אך לאחר מאבק של פעילי סביבה מקומיים חלק מהמים משוחרר עד היום לאפיק הנחל, בכך כולנו יכולים להנות היום מטבע פרעי בלב העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין אלון בנחל אורן – ביערות הכרמל יש המון פינות חמד לא מוכרות, אחת מהן היא עין אלון. בריכה יחסית גדולה אך רדודה עם המון פינות צל סביבה שניתן לערוך פיקניק בלב היער הגדול של הכרמל. ניתן לשלב את זה עם טיול בשביל החלוצים הסמוך. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מעיין עין כנף – מעיין הזורם כל השנה ל-3 בריכות בטון, העמוקה מבניהן בעומק עד 1.2 מטר גובה אשר מקבלות את מימם מהמעיין הסמוך. את הבריכות בנו חברי מושב כנף לטובת המטיילים הפוקדים את האזור. בשנת 2007 שיפצו את האזור כולו לזכר חברם אשי נוביק ז”ל שנפל במלחמת לבנון השנייה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל יודפת – מסלול מקסים סביב תל עם נוף עוצר נשימה. המסלול הנגיש אורכו כ 15-20 דק’ והוא בעצם חלק מתוך המסלול הארוך שאורכו כשעה וחצי. המסלול הארוך מעגלי, מעט תלול בחלקו אבל לא מדובר בעליה קשה. בשני המסלולים ניתן ליהנות מהנוף המקסים שנצפה מהתל. מרחבים ירוקים, גבעות ופריחה מקסימה ייגלו לעיניכם. במהלך המסלול תיתקלו גם בפיסות היסטוריה מהמרד שידע התל במהלך שנות ה-60. אנחנו עשינו את המסלול הארוך עם מנשא. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין עלווה – עין עלווה הוא מעיין קטן, שנמצא בערוצו של נחל היורד מכרם בן-זמרה לעבר נחל גוש חלב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין תינה – בין הישובים גדות וגונן ישנו מסלול מגניב ביותר לכל המשפחה, שבשנים האחרונות קיבל שדרוג קל. המסלול כולל הליכה פשוטה בתוך מים רדודים, הוא קצר יחסית ומהנה מאוד עבור הילדים. בשנים האחרונות המקום שוקם וקיבל שדרוג, לאורך המסלול הוצבו מעקות בטיחות כדי לעזור בהליכה במים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל בצת שרך – מבין האיזורים היפים שיש לגליל המערבי להציע, קרוב מאוד לגבול לבנון והמסלול ברובו מוצל ואפילו יש בו מים – ברוכים הבאים לנחל שרך בצת. המסלולים שאנחנו נמליץ כאן מיד הם מסלולים המתאימים לכל המשפחה עם מנשאים בלבד. 2 סוגי מסלולים: מסלולים מעגלים ומסלול קווי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין חותם ליד חורפיש – בחלקו העליון של נחל כזיב, ליד הכפר חורפיש תוכלו למצוא מעיין קסום בשם עין חותם שנובע בכל ימות השנה. במקום מבנה בצורת קשת, שוקת המשמשת את עדרי הצאן לידה שוקת עתיקה ונוף עוצר נשימה. מקום מושלם לפיקניק ופק”ל קפה. כמה הערות: אין להיכנס למים המקום קדוש לתושבי הכפר חורפיש. המסלול מתאים לכל הגילאים, הליכה של חצי שעה עד לנביעה וחזרה באותה הדרך (ניתן לעשות את המסלול הארוך ואז צריך 2 רכבים). להגעה למקום יש לרשום בוויז ”עין חותם”.

עין ידידה – בצמוד למושב יונתן שנמצא בדרום רמת הגולן, תוכלו להנות מעין ידידיה – בריכה מלאכותית גדולה שעומקה עומד על 1.5 מטר, היא מקבלת את מימיה מנחל גמלא הסמוך. סביב הבריכה יש צל מעצי האקליפטוס הצמודים, שולחנות פיקניק, נדנדה, ערסלים והמון שקט. הבריכה הוקמה לזכרו של ידידיה תור ז”ל לאחר שנהרג בתאונת טרקטור. להגעה למקום יש לרשום בוויז “עין ידידיה”. לרשימת המעיינות המלאה בדרום רמת הגולן לחץ כאן.

מפל דבורה למפל גילבון – מרבית המטיילים מכירים את הירידה הקצרה והתלולה מהחניון המערבי של הג’ילבון. אבל לא כולם מכירים את המסלול הארוך והמדהים שעובר בין מפל דבורה לג’ילבון.מפל ג’ילבון נמצא ברמת הגולן והוא אחד הגבוהים בישראל. מגובה של קצת יותר מ 40 מטר הוא נשפך אל בריכה גדולה בה ניתן לשחות. אחת האטרקציות המקסימות של המקום היא שחיה אל עבר המפל וישיבה מתחתיו – ממש עיסוי מים טבעי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הפסגה מירון – בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים שיש לאיזור גליל עליון להציע. למעשה אם אתם מחפשים מקום עם נוף פנורמי אמיתי, שביל הפסדה בהר מירון מספק את זה ובגדול. מסלול מעגלי באורך של כ 1.5 ק”מ, הליכה שמתאימה לכל המשפחה וליד מגרש החנייה יש שולחנות פיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.