Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים בהרי ירושלים והסביבה

בהרי ירושלים ומסביב להם המון אופציות לטיולים, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות. את העיר ירושלים רובנו מכירים כעיר הבירה של ישראל שהיא מלאה בנקודות עניין, מקומות קדושים ואטרקציות שכדאי לבקר בהם. אבל האזור שסובב את העיר הוא מלא בטבע ומציע המון אופציות לטיולים שמתאימים מאוד לטיולי משפחות, טיולי זוגות רומנטיים, פארקים לפיקניק, תופעות טבע מיוחדות, יערות מרהיבים ועוד. הנה כמה מהטיולים האהובים עלינו באזור ירושלים ועמק האלה והסביבה. למי מכם שרוצה ללון בעיר בזמן החגיגות תוכלו להנות מ 10% הנחה לרשת אברהם הוסטלס בארץ וירושלים, יש להיכנס לאתר הרשת ולהזין קוד קופון: shvilלמעבר לאתר לחצו כאן.

מערת הנטיפים – המערה נמצאת ליד העיר בית שמש והיא מציגה תופעת טבע מיוחדת של נטיפי סלע שנוצרו במשך מאות אלפי שנים. בשמורת הטבע ישנו מסלול היורד במדרגות שיוביל אתכם אל פתח המערה. כשתכנסו אל המערה יתגלו בפניכם אלפי נטיפים בצורות וגדלים שונים שיוצרים את אחד המראות המיוחדים והמרהיבים שיש בארץ. למידע מלא על השמורה ודרכי הגעה לחצו כאן.

אנדרטת חטיבת הראל בהר אדר – אתר הנצחה הממוקם בחלקו הגבוה של הישוב אדר, שמתנשא לגובה של מעל 800 מטרים מעל פני הים. במקום יש אנדרטה הבנויה כמגדל ענק, מרשים וגבוה מאוד שניתן לטפס אליו על ידי המדרגות שלצידו. מראש המגדל תצפית פנורמית מרשימה מאוד על חצי מדינה. בתצפית לוחות הסבר על מה שרואים מהתצפית. ברחבה למטה ישנם טנקים וכלי רכב מפוזרים ותעלות הקשר המקוריות ששימשו את הלוחמים. לצד כל אלה יש במקום מספר שולחנות פיקניק בהם תוכלו לשבת לעצירה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים – טיול משפחתי וקליל בנוף מקסים. הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון. ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. נחל חלילים קיבל את שמו על שם המערות המיוחדות שנמצאות בו. במהלך המסלול אתם תפגשו מספר מערות חלולות שמזכירות חליל בצורתן. אם תגיעו הנה בזמן שהרוחות חזקות, ייתכן ותוכלו לשמוע את צלילי החליל שהמערות מייצרות. הילדים מאוד אוהבים לטייל בין פתחי המערה הגדולים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מאגר וסכר בית הזית – אגם מלאכותי, ליד ישוב בית זית, וחלק מערוץ נחל שורק. האגם מתמלא רק במים בעונת החורף לאחר הגשמים וזה בדיוק הזמן להגיע ולבקר בו. מדובר באגם מים מרשים שסביבו נולדו אטרקציות בילוי שונות וניתן גם לצאת לטיול רגלי במסלול שקיים. מאגר בית זית נולד במקור כתוצאה מסכר שהוקם באפיקו של נחל שורק במטרה לאגור מים שיחלחלו אל הקרקע ויצרו מאגר מים תת קרקעי. התכנון המקורי לא צלח והמטרה לא הושגה. מה שכן הושג הוא מאגר מים יפהפה שהפך את האזור למקום בילוי אטרקטיבי לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול בסטף – בסטף יש כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות. המסלול עליו אנחנו נמליץ מתאים מאוד לטיול משפחתי ובמהלכו תפגשו מעיינות וניקבת מים שתוכלו לזחול בתוכה. הטיול עובר בעין סטף ממשיך לעין ביכורה וחוזר חזרה אל החניה (באותה הדרך ממנה באתם). במהלך הטיול ישנה ירידה בכמה עשרות מדרגות, אותן תצטרכו לעלות בדרכיכם חזרה. לטעמנו כל אדם בכושר סביר יעשה זאת בקלות. הילדים מאוד נהנים מהכניסה לניקבה אבל כדאי להביא פנס ואולי גם בגדי החלפה כי נרטבים במהלך הזחילה. לאורך כל הטיול כאן ישנם נופים פרוסים סביבנו של הרי ירושלים המרשימים. בוויז: סטף שער תחתון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין לבן – מעיין הזורם אל 2 בריכות גדולות, אחת רדודה והשניה עמוקה יותר. את הרכב מחנים בצידי הדרך ומשם עליה של כמה עשרות מדרגות תוביל אתכם ישירות אל הבריכות. בימי הקיץ החמים מדובר במקום מומלץ מאוד לטבילה וריענון. מהבריכות נשקף נוף עוצר נשימה של הרי ירושלים וסביב הבריכה מספר פינות מוצלות תחת עצי הפרי, כך שתמיד כדאי לבקר כאן ולראות את היופי של המקום. המעיין נמצא במרחק נסיעה של מספר דקות בודדות משתי האטרקציות המפורסמות של ירושלים – גן החיות התנ”כי ואקווריום ישראל כך שאם אתם כבר פה, תקפצו לראות מה מסתתר מאחורה. למידע מלא על עין לבן ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק עדולם – פארק עדולם–צרפת נמצא בשפלת יהודה ליד העיר בית שמש. את הפארק מתחזקת קרן קיימת לישראל למופת! שטח הפארק הוא עצום ויש בו נקודות עניין רבות כמו תצפיות עוצרות נשימה על האזור, מסלולי רכיבה באופניים, מסלולי הליכה והמון עתיקות ששווה להכיר. בכניסה אל פארק עדולם תוכלו למצוא אזור מסודר עם ספסלי פיקניק וכמה מתקני שעשועים לילדים. לפני שאתם מתחילים את הטיול שלכם, כדאי לדעת שזה האזור היחיד בכל הפארק שבו יש שולחנות פיקניק. אנחנו ממליצים על שני מסלולים שמתאימים מאוד למשפחות בפארק הזה, שניהם כוללים טיול בתוך מערות עתיקות שהם חוויה אדירה לילדים ומסביב נופי הרי ירושלים מתפרסים. לטיול מערות בחרבת בורגין לחצו כאן. לטיול מערות בחרבת מדרס לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום