Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי עין צנובר גן ראובן – מעיין גדול במרכז רמת הגולן

עין צנובר הוא מעיין שעומקו 1.7 מטרים שנובע באפיקו של אחד מיובליו של נחל המשושים. בשנת 2021 נפתח לציבור הרחב שהיה סגור עד כה בשל היותו בשטח צבאי סגור בסמוך למחנה צנובר. המעיין מוקף בעצי אקליפטוס שנותנים כאן צל רב ומייצרים אחלה פינות נהדרות לפיקניק לצד המים, אם תנסו ללכת סביב הבריכה תוכלו לעבור מעל לגשר ברזל ולראות את מי המעיין זורמים לכיוון מערב.

לעין צנובר ישנו שם נוסף גן ראובן על שם רס”ב ראובן גליימר ז”ל שנהרג דצמבר 86 בתאונת דרכים באיזור צומת עמיעד. ממש בסמוך למעיין תוכלו למצוא את האנדרטה שבנויה מסלעי בזלת. ראובן שירת בתור נגד בחיל ההנדסה במחנה צנובר הסמוך. ישנה תוכנית שאושרה ב 2019 שהפכה את המקום לגן לאומי והוא בסופו של דבר מיועד לעבור לידי רשות הטבע והגנים על מנת להפוך אותו לאתר קולט מטיילים בתשלום. נכון לאוגוסט 2021 המקום פתוח לציבור ללא תשלום.

יש לציין שלא מדובר על מעיין עם מים צלולים כיוון שהקרקעית שלו היא בוצית ולכן מימיו חומים אך בהחלט הבריכה נהדרת לטבילה ביום חם. כדי להגיע אליו תוכלו לרשום בוויז: עין צנובר. הכניסה לכביש גישה נמצאת ממש בסמוך לצומת בית המכס 200 מטרים מזרחה, לאחר הפניה ימינה (למי שמגיע מצומת בית המכס) ישנה נסיעה של 1.4 ק”מ עד להגעה למסגד פה נפנה ימינה לנסיעה קצרה לכיוון רחבת החניה הגדולה לצער המעיין. בדרך אתם תעברו את מחנה צנובר משמאלכם ושער גדול פתוח עם שילוט “שטח צבאי סגור”.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

עין אמפי או עין אקליפטוס – מבין המעיינות היפים והצלולים שיש לרמת הגולן להציע. שם המעיין הוא עין אמפי ויש הקוראים לו גם עין אקליפטוס – עין אמפי מהסיבה שצורתו עם מדרגות המזכירות אמפי תאטרון, עין אקליפטוס מהסיבה שסביבו יש המון עצי אקליפטוס הנותנים צל על כל איזור המעיין – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גלעד הנצחה לזכרם של חללי חטיבת גולני – בית המכס העליון – ברחבה החיצונית של מלון פרא הוקם גלעד הנצחה לזכרם של חללי פלוגה ד’, גדוד 13 וסיפור מורשת קרב של חטיבת גולני ברמת הגולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין פחורה – בסמוך לעיר קצרין שברמת הגולן נובע לו מעיין צלול הישר אל תוך שתי בריכות רדודות עין פחורה. המעיין נובע תחת עץ התאנה הגדול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עיינות עדן – עינות עדן הם היו מקור המים ממנו שאבה חברת “מי עדן” את מי השתייה המגיעים אלינו בבקבוקים בסופו של דבר. מקור השם סלוקיה נלקח מכפר יהודי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפה גדות – מבין המצפים היפים שיש על כל אזור עמק החולה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין עלמין – תחת עצי האקליפטוס ברמת הגולן תמצאו את אחת מבריכות הקצינים הסורים הכי מרעננות שיש לרמת הגולן להציע – עין עלמין- למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חמאם בנות יעקב – מעיין קטן, אינטימי ולא כל כך מוכר למרות מיקומו הצמוד לרפטינג נהר הירדן. המים כאן צלולים ואם תסתכלו מספיק טוב תראו את הבועות של הנביעה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חורבת ירדה ועין ירדה נחל מחניים – נחל מחניים שאורכו סך הכל 13 ק”מ שמתחיל ביער ביריה ונשפך לנהר הירדן. יש המון פינות חמד אחת מהן היא חורבת ירדה ועין ירדה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל חצור  – הוא אתר מורשת עולמית המציג שרידים של עיר כנענית קדומה והוא נמצא באזור עמק החולה. מדובר בתל הגדול ביותר בארץ מבחינת שטחו ובתקופה הכנענית הייתה זו אחת הערים המאוכלסות ביותר בארץ ישראל – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל ראש פינה – הוא פנינת טבע מקסימה שנסתרת לה בתוך המושבה ראש פינה, ומספקת לנו אופציה נהדרת לטיול קל בטבע בנוף מקסים. שמורת הטבע נחל ראש פינה נמצאת בחלקה העליון של המושבה (מעט אחרי הכניסה לבית הקברות המקומי) ומשם יוצא מסלול הליכה שעובר לאורכו של הנחל הזורם בכל ימות השנה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 

טיול מעיינות ברמת הגולן  – כל כך הרבה מעיינות קסומים יש באזור רמת הגולן. הנה כמה הצעות: לעוד מעיינות באזור ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיול לאורך כביש 98 חוצה רמת הגולן – כביש 98 חוצה רמת הגולן מספק לנו לא מעט נקודות עניין: מסלולי הליכה, מעיינות, תצפיות, אטרקציות, מורשת קרב וארכיאולוגיה רבת שנים. למידע מלא על הטיול לחצו כאן.

אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז – במרכז רמת הגולן מזרחית לרכס חזקה תוכלו למצוא את אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז. הסיפור שעומד מאחורי האנדרטה הזו מספר את סיפורים של חיילי גדס”ר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.