Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל הגולן - מקטע מספר 7 - הר חוזק עד לחושניה

מקטע מספר 7 של שביל הגולן מתחיל בהר חוזק שנמצא בתחום שמורת הטבע רכס בשנית, לאורך הגבול המזרחי של ישראל עם סוריה בסופו של דבר המסלול מגיע עד לתל חושניה שם יש את שרידי הכפר חושניה ושרידי מסגד חושניה, כל אלו הם שרידים לכפר הצ’רקסי שהיה כאן עד מלחמת ששת הימים. מה תראו במהלך המסלול?

שביל הגולן - מקטע מספר 7 - הר חוזק עד לחושניה

הר חוזק

הר חוזק מגיע לגובה של 1,150 מטרים מעל פני הים, גם הוא הר געש רדום והוא דייך לשמורת הטבע רכס בשנית. בראש ההר יש בסביב צבאי ולצידו ישנה נקודת תצפית מדהימה על רמת הגולן. אם הגעתם לפה בתקופת הסתיו תפגשו כאן את פריחת הסתווניות והחלמוניות, בתקופת האביב את אירוס הגולן. למידע מפורט ומלא על המקום לחצו כאן.

אנדרטת אור וירושלים יוסף שריג

שביל הגולן בקטע זה עובר ללצד אנדרטת אור וירושלים לזכרו של יוסף שריג ז”ל. יוסף נפל בעת שירות מילואים, כמפקד פלוגת שיריון בגדוד שיריון 39 במהלך מלחמת יום הכיפורים. האנדרטה נמצאת באיזור נפילתו של יוסף והיא נבנתה על ידי אחריו רן שריג ביוזמתם של גיל ברנר ויובל לופן שהם גם יצרו את שביל אלי כהן. במקום יש ספסלי פיקניק, צל מעצי האלון, פסל ומסבירון. האנדרטה קיבלה את שמה על שם השיר “אור וירושלים” אותו כתב יוסף בכבודו ובעצמו.

הר חוזק בשמורת רכס בשנית – טיול פריחה של סתיו ברמת הגולן

שמורת הטבע אירוס הגולן חושניה

ממש כאן בתקופת הפריחה תוכלו למצוא את אירוס הגולן הנדיר כל כך. שימו לב כי אין לחצות גדרות באיזור זה בשל סכנת מוקשים.

חורבת חושניה

עד למלחמת ששת הימים היה במרכז רמת הגולן כפר צ’רקסי בשם חושניה. הצ’רקסים הגיעו לכאן במאה ה 19 בזמן שהאימפריה העותמאנית שלטה כאן. הכפר היה יושב על ציר בין דמשק לים התיכון וממש כאן התקיים חאן דרכים מהמאה ה 8 לספירה שאת שרידיו ניתן לראות עד היום על גבי תל חושנייה. הממצאים שאותרו כאן מראים כי טרם הקמת הכפר התקיימה כאן התיישבות יהודית מתקופת התלמוד והמשנה. בנוסף בסמוך לתל עדיין עומד לו מסגד חושנייה. למידע מפורט על המקום לחצו כאן.

רמת הגולן

למי שצולח את שביל הגולן ללא לינה:

  • את הרכב הראשון תוכלו להחנות על פי הוויז: הר חוזק. יש להחנות בחניה התחתונה לצד השלט של שביל הגולן מעבר למעבר בקר.
  • את הרכב השני תוכלו להחנות על פי הוויז: תל חושניה.

מקומות לינה וקמפינג:

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.