Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל הגולן - מקטע מספר 5 - באב אל הווא לחניון עין זיוון גדס"ר 134

מקטע מספר 5 של שביל הגולן מתחיל בבאב אל הווא שער הרוחות לצד בריכת בראון בה רוב הזמן תמצאו כאן עדר של בקר ולאחר הגשמים היא גם תהיה מלאה. ישנם חורפים שהבריכה עולה על גדותיה ולפעמים מציפה גם את הכביש. ממשיכים לכיוון מאגר בנטל המרשים שאוגר את מי הגשמים  וההליכה היא גם למרגלות הר בנטל. ממשיכים אל עבר הר אביטל המרשים ומגיע עד לחניון עין זיוון ששם גם תמצאו את אנדרטת גדס”ר 134. מה תראו במהלך המסלול?

שביל הגולן - מקטע מספר 5 - באב אל הווא לחניון עין זיוון גדס"ר 134

באב אל הווא

בתוך שמורת בריכת בראון תמצאו את באב אל הווא שנקרא גם שער הרוחות. הוא קיבל את שמו שער הרוחות כי באיזור זה ישנם רוחות חזקות מאוד. בשנת 2007 גילו כאן מערות קבורה שחצובות בתוך אבן, מבנים שונים מהתקופה הרומית והביזנטית.

מאגר בנטל והר בנטל

מאגר בנטל הוא אחד ממאגרי המים שאוספים את מי הגשמים שיורדים בגולן בנוסף אליו מוזרמים מים חמים של קידוח שמיר. לצד המאגר עומד לו הר בנטל שהוא אחד מהרי הגעש הרדומים שיש ברמת הגולן, הוא נמצא בתוך שמורת הר אביטל והוא מגיע לגובה של 1,165 מטרים מעל פני הים. בראש הר בנטל ישנה נקודת תצפית, בונקרים, תעלות קשר וגם בית קפה קופי ענן.

מאגר בנטל – המעיין החם לצד הר ומאגר בנטל

פסל נדיה כהן שביל אלי כהן

על גבעה הצופה לסוריה ישנו פסל שבה ניתן לראות אם ושלושת ילדיה הקטנים. הפסל מתאר את אישתו של אלי כהן נאדיה ושלושת ילדיו בציפיה לחזרתו מסוריה והבאתו לקבורה בישראל. מדובר על נקודה שמינית ואחרונה בשביל אלי כהן.

שמורת הר אביטל

הר אביטל הוא חלק משמורת הר אביטל וגם הוא הר געש רדום. גובהו 1,204 מטר מעל פני הים בפסגתו ישנו בסיס צבאי ולמרגלותיו יש שטחים חקלאים רבים. מזרחיתאליו תוכלו למצוא את הפארק הוולקני אביטל שנמצא בתוך מחצבה נטושה ששופצה והפכה לפארק הממחיש ומסביר בצורה מעולה את סיפור הרי הגעש שכאן. 

חניון עין זיוון ואנדרטת גדס”ר 134

מול הכניסה לקיבוץ עין זיוון תוכלו למצוא את חניון לילה ואתר ההנצחה לחללי גדס”ר 134. זו היא אנדרטה אחת מבין שלושה אתרי הנצחה שהוקמו לזכר חללי הגדוד. חניון הלילה כאן משמש בעיקר את השביליסטים של שביל הגולן.

חניון לילה ואתר הנצחה לחללי גדס"ר 134

למי שצולח את שביל הגולן ללא לינה:

  • את הרכב הראשון ניתן להחנות בנקודה הבאה – לחצו כאן לנקודת וויז.
  • את הרכב השני תוכלו להחנות על פי הוויז: חניון לילה עין זיוון.

מקומות לינה וקמפינג:

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.