Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל הגולן - מקטע מספר 10 - מחניון דליות לעין קשתות

מקטע מספר 10 של שביל הגולן מתחיל בחניון לילה דליות, עובר דרך מזרעת קונייטרה, דרך שרידי דרך רומית עתיקה, תצפית מדהימה על מאגר סמך המוכר גם מאגר רוויה, הולך לצד נחל סמך שהוא הנחל הארוך מבין הנחלים ברמה, מגיע עד לגשר הסורי ומסתיים בעין קשתות. מה תראו במהלך המסלול?

שביל הגולן - מקטע מספר 10 - מחניון דליות לעין קשתות

חניון דליות

מבין החניונים הגדולים שתמצאו ברמת הגולן: יש כאן לא מעט ספסלי פיקניק תחת העצים, עמדות מנגלים, שטחים מסודרים להקמת אוהלים ואפילו מגני רוח. ממש מכאן תוכלו לצאת למספר מסלולים או סתם לבחור בחניון לטובת פיקניק משפחתי. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מזרעת קוניטרה

כפר סורי נטוש, אפשר לראות את המבנים שלו עוד מצומת דליות. סביבו יש לא מעט מוצבים עם תעלות קשר חפורות.

נחל סמך ומאגר סמך – מאגר רוויה 

נחל סמך הוא הארוך ביותר מבין נחלי רמת הגולן, שני יובליו העיקריים הם נחל אל על ונחל סמך. הנחל מכונה גם “נחל הדגים” והמים שלו נאגרים במאגר רוויה. 

שביל הגולן - מקטע מספר 10 - מחניון דליות לעין קשתות

הגשר הסורי 

בשנת 64 סוריה החלה בבנית הגשרים להטיית מי הבניאס והחצבני לגולן ומשם לירמוך. גשר זה הוא אחד מהם. הגשר מרשים מאוד בעיקר בגלל העובדה שמדובר על גשר באמצע שום מקום, בנוי בצורה מוקפדת ויפה. 

עין קשתות

ברוכים הבאים לעין קשתות או בשמו השני אום אל קאנטיר. מדובר על אתר ארכיאולוגי שמוכר כאתר מורשת לאומי. האתר ממוקם בדרום רמת הגולן ליד מושב נטור. בעין קשתות למעשה נתגלה כפר יהודי ובו בית כנסת מרשים מתקופת התלמוד. זהו אחד מבין 30 כפרים יהודיים שפעלו כאן בתקופת התלמוד. רעידת אדמה חזקה מאוד שהתרחשה כאן באיזור שנת 749 החריבה את מבנה בית הכנסת ואת הכפר כולו ולמעשה מאז ועד היום לא יושב שוב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

למי שצולח את שביל הגולן ללא לינה:

  • את הרכב הראשון תוכלו להחנות על פי הוויז: חניון דליות.
  • את הרכב השני תוכלו להחנות על פי הוויז: עין קשתות.

מקומות לינה וקמפינג:

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.