Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק קרסו למדע באר שבע

פארק קרסו למדע בבאר שבע משמש כבית ללמידה והכרת עולם המדע והטכנולוגיה. כאן ניתן לפגוש את כל ההמצאות, הגילויים, הסיפורים והפיתוחים המדעיים והטכנולוגיים של מדינת ישראל. המקום אותו יזמו קרן רש”י, עיריית באר שבע ומשרד החינוך ובשנת 2013 נפתח בשיתוף עם מפעל הפיס ומשפחת קרסו המוזיאון לראשונה. המוזיאון ממוקם בשדרת המוזיאונים של העיר באר שבע והמבנה בו הוא שוכן הוא מבנה מהתקופה הטורקית ששוחזר ושומש. טרם הגעתכם מומלץ לבקר באתר הרישמי של פארק קרסו למדע למידע מפורט. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק קרסו למדע.

בפארק קרסו ישנם כ 11 תערוכות בנושאים מדעיים שונים. הביקור בפארק קרסו למדע מתאים למגוון רחב של גילאים, כל תערוכה כאן כמעט מותאמת מגיל 4 ומעלה, התערוכות הקיימות:

  • תקשורת – יש כאן תערוכה שעוסקת בנושא התחפתחות תחום התקשורת, איך עובר האינטרנט, הטלוויזיה והלווינים. תערוכה זו מומלצת לגיל 7 ומעלה.
  • הגנת הצומח – תערוכה נוספת שיש כאן היא הגנת הצומח, כאן נוכל להיחשף לכל ההמצאות והשימושים הטכנולוגים בנושא המהפכה הירוקה. תערוכה זו מומלצת מגיל 4 ומעלה.
  • עולמו של צ’יפ – בואו להכיר איך עובדים המחשבים והעולם המכשיר בתערוכת “עולמו של צ’יפ” מתאים מגיל 7.
  • אנרגיה – בואו ללמוד איך להפיק אנרגיה, לשמור עליה ולנצל אותה בתערוכת “אנרגיה” מתאים מגיל 10.
  • צופן החיים – תערוכה נוספת היא “צופן החיים” בה אפשר להכיר את חלקי גוף האדם עם מייצגים עוצרי נשימה. מתאים מגיל 10.
  • מכניקה ומנגנונים – תערוכה נוספת היא “מכניקה ומנגנונים” בואו ללמוד איך פועלים המכשירים שאנחנו מכירים ואיך לאונרדו דה וינצ’י קשור לכל זה? מתאים מגיל 10.
  • אתייהטק – תערוכת נוספת “אתייהטק” כאן אפשר לחקור עם הקטנים באמצעות צורות גאומטריות, צבעים ומשחקים את עולם המדע, מתאים מגיל 4.
  • מזרקה גיאומטרית – בחוץ ישנה מזרקה גיאומטרית שהיא מזרקה אינטראקטיבית שמאפשרת לכם להנות את הנוף העיצובי של המוזיאון, מתאים מגיל 4.

רוצים להמשיך לטייל באזור? 

לונדע באר שבע – לונדע באר שבע הוא מוזיאון מיוחד במינו שמציע חווית בילוי מרתקת. בביקור כאן תיהנו מלמידה באמצעות ניסוי ומשחק אינטראקטיבי, מעניין וחווייתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
מרכז מבקרים באר אברהם באר שבע העתיקה – בעיר העתיקה של באר שבע ישנו מרכז מורשת שמספר את סיפורו של אברהם אבינו ובאר המים המפורסמת – בואו לבקר במרכז מבקרים באר אברהם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 

מדבריום פארק החיות בבאר שבע –  בפארק תוכלו לפגוש למעלה ממאה מינים של בעלי חיים שונים. פארק החיות מדבריות מאפשר למבקרים לטייל בין ארבעה בתי גידול מדבריים: הערבה, נווה המדבר, הסוואנה והקניון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מתחם הקטר 70414 – העיר העתיקה באר שבע – בלב העיר העתיקה של באר שבע הוקם מתחם הקטר 70414 מה שהיה בשנת 1915 תחנת הרכבת הטורקית מדובר למעשה על אתר מורשת ישראל. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
פארק הילדים בבאר שבע – פארק הילדים בבאר שבע נמצא בצפון העיר, בלב שכונת מגורים ובצמוד למוזיאון הילדים “הלונדע” שהוא אטרקציה בפני עצמה ונכתוב עליה בסיום. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
דרך הנוף בנחל הבשור – גשר החבלים והצינורות – אם אתם מחפשים טיול קליל העובר בין נופים מרהיבים של נחל הבשור הזורם לצד נוף מדברי הסובב אותו הגעתם למקום הנכון. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
גן לאומי ממשית – גן לאומי ממשית נמצא באזור הנגב, מספר קילומטרים מדימונה, על הכביש הראשי לאילת.הגן מציג שרידי עיר נבטית קדומה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לזכות לטייל בה בכל עונה אך העונה היפה ביותר היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.