Skip to content
Search
Search
Close this search box.

מרכז צפרות רמת נגב מבואת מצוק הצינים

לצד מדרשת בן גוריון בכניסה אל גן לאומי עין עבדת, הוקם מרכז צפרות חדש במבואת מצוק הצינים. מרכז הצפרות מציע למטיילים באיזור לצאת למסע מרתק אל עולם הציפורים ומגוון העופות שחיים במדבר. רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע מפעילות את מרכז הצפרות מאפשרות למבקרים לקבל הרצאה על ציפורי המדבר וגם צפייה בסרט המציג את הטבע המדברי.

בתוך מרכז הצפרות יש עמדות אינטראקטיביות המאפשרות למבקרים בעזרת משחק ללמוד על חיות המדבר, הציפורים והאיומים המרכזיים הקיימים כאן במדבר. לאחר הביקור במרכז הצפרות ניתן לצאת למסלול הליכה בגן לאומי קבר בן גוריון וטיילת בן גוריון. מהטיילת ניתן לקבל נקודת תצפית נהדרת אל בקעת צין באיזור מלא בציפורים ייחודיות. מרכז הצפרות צפוי להיפתח במהלך שנת 2024 – מומלץ לעקב אחר הפרסומים של רשות הטבע והגנים בנושא. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי קבר בן גוריון.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

עין עקב – מסלול הליכה מעגלי למי מכם שמחפש מסלול למטיבי לכת מוזמנים אל עין עקב שהוא אחד המעיינות הגדולים שיש באיזור מצוק הצינים שפתוח לקהל המטיילים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

צריף בן גוריון – צריף בו גוריון נמצא בקיבוץ שדה בוקר שבהר הנגב, הצריף הוא למעשה מרכז מבקרים שבו תוכלו ללמוד על דוד בן גוריון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר אבן רוח מים והמנסרה  -שני אתרים שמציגים תופעות גיאולוגיות מרשימות והן אטרקציה מקסימה לילדים. הם נמצאים במרחק 10 דק’ נסיעה ממכתש רמון ופחות מ-5 דק’ נסיעה אחד מהשני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הר צרור ונחל צרור – מסלול מעגלי שיקח אתכם אל הנופים עוצרי הנשימה של נחל צין וגם לגב צרור בו אפשר לטבול לאחר השיטפונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי צבעי מכתש רמון – בתוך מכתש רמון יש המון אפשרות למצוא הוכחות לתופעות גיאולוגיות מרתקות אחד האיזורים לראות את התופעות האלו הוא ציר הנסיעה בגן לאומי צבעי רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

כרם רמון – משנת 2010 הכרם קיים והוא הגדול ביותר בנגב. גודלו 650 דונם והוא נמצא צפונית למצפה רמון, כמה דקות נסיעה בלבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוות האלפקות –  נמצאת באחד המקומות היפים ביותר בארץ, קרוב למכתש במצפה רמון. בחווה יש כמובן, אלפקות וגם לאמות שמקורן מדרום אמריקה. יש גם סוסים, חמורים, עיזים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
מרכז המבקרים מכתש רמון – על שפת מצוק מכתש רמון ממוקם מרכז המבקרים המיוחד הזה שמספר את סיפור האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז”ל ומציג גם את יופיו המרהיב של המכתש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
מצפור ליפא גל פארק חרותות הסלע – מצפור ליפא גל נמצא באזור הר הנגב, בהר מחיה, והוא בגובה של 600 מ’ מעל פני הים. המצפור הוקם לזכרו של ליפא גל אשר היה איש קק”ל במשך רוב שנות חייו ונהרג בתאונה מצערת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.