Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקטע 18 שביל ישראל - יקום לתל אביב

מקטע 18 של שביל ישראל מתחיל בתחנת הדלק ביקום פונה מערבה לכיוון כביש החוף כביש 2, חוצה אותו דרך גשר הולכי הרגל ונכנס לכיוון רכסי הכורכר של קו החוף. לאחר כ 1.3 ק”מ השביל פונה דרומה לכיוון קיבוץ געש. השביל עובר מערבית לקיבוץ על רכס הצופה לכיוון הים. לאחר צעידה של כ 3.2 ק”מ לצד שכונת מצוקי ארסוף נכנסים אל תוך גן לאומי חוף השרון. הכניסה אל הגן הלאומי היא חינמית והשביל ממשיך דרומה בצד המזרחי של הגן לאומי עד ליציאתנו ממנו באיזור שפיים. הצעידה בתוך הגן לאומי מסתכמת בקילומטר אחד. 

מכאן ממשיך השביל דרומה ועובר מזרחית לארסוף ונכנס אל תוך תחום הגלריה הירוקה פארק דינה. הגלריה הירוקה בפארק דינה היא גלריה של פסלי חוץ שנמצאת בשדות של ארסוף הישנה שנקראת ארסוף קדם. הפארק קיבל את שמו “פארק דינה” לזכרה של דינה מנהיים ז”ל 1951-2006. הגלריה הירוקה הוקמה על ידי GREEN GALLERY ותושבי המקום והיא נמצאת בשטחי השדות של ארסוף קדם, כאן יש עבודות אומנות של אמנים שונים מישראל ומחו”ל. לאחר הליכה בין הפסלים שאורכה כ 2.8 ק”מ נכנסים אל תוך שטח אקו פארק אפולוניה – ריאה ירוקה בלב העיר, שטח טבעי עשיר בחיות בר, תל ארכאולוגי עם שרידים מרשימים של גתות ופסיפסים מלפני 1,500 שנה וערכי טבע נדירים. לאחר צעידה של כ 1.8 ק”מ שעוברת בתוך שטח אקו פארק אפולוניה וחוצה לצד מסגד סינדא עלי, יורד השביל ופונה שמאלה דרומה על קו החוף של הרצליה.

רגע לפני חשוב לציין לגבי מסגד סעידנא עלי – על פי המסורת המקום נחשב למקום קבורתו ללוחם סעידנא עלי שנהרג ב 1250 בקרוב נגד הצלבנים באפולוניה. מכאן ממשיך השביל דרומה דרך חופי הים של הרצליה ולאחר הליכה של כ 2 ק”מ הוא מגיע למרינה הרצליה. מכאן ממשיך דרומה על קו רצועת החוף של הרצליה ונכנס לשטח תל אביב, עובר דרך תל ברוך, לצד שדה התעופה הישן שדה דב ולצד תחנת הכוח רידינג עד להגעה לשפך הירקון שמסכם כ 8 ק”מ הליכה. נקודת תחילת המסלול רשמו בוויז: יקום. נקודת סיום המסלול רשמו בוויז: חניון דרומי נמל תל אביב.

מה עוד חשוב לדעת?

  • מקטע זה כמעט כולו חשוף לשמש, ההליכה בו היא מישורית ונוחה.
  • צריך לקחת בחשבון כי ההליכה לאורך חופי הים הם לצד המצוקים – יש להיות ערניים.
  • לינה:
    • רשימה מלאה של אתרי קמפינג לפי איזורים לחצו כאן.
    • רשימת מלאכי השביל של החברה להגנת הטבע לחצו כאן.
  • למי שרוצה לקצר את המסלול יכול לעשות זאת, הנה כמה דוגמאות:
    • כניסה צפונית לגן לאומי חוף השרון דרך מצוקי ארסוף כ 4.5 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: צוקי ארסוף, געש (מחנים בסוף הרחוב)
    • כניסה דרומית לגן לאומי חוף השרון דרך שפיים כ 5.5 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: גן לאומי חוף השרון שפיים.
    • הגלריה הירוקה פארק דינה כ 7 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: הגלריה הירוקה פארק דינה.
    • אקו פארק אפולוניה כ 9.2 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: יגאל ידין הרצליה.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.