Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעיינות חמים בישראל טיול חם לחורף

ביקור במעיינות חמים ביום קר הוא חוויה בלתי רגילה, ובמיוחד כאשר מדובר במקורות טבעיים בלב הטבע. הביקור במעיינות החמים הפכו למבוקשים מאוד בשנים האחרונות, ומדי חורף מגיעים אליהם מטיילים רבים כדי ליהנות מטבילה במים חמים בימים הקרירים. ישנם מקומות בהם תוכלו ליהנות מטבילה במעיינות החמים בחינם ואל חלקם הכניסה היא בתשלום. בישראל יש מגוון מקורות מים חמים: מעיינות חמים בצפון ובגולן בפרט, במרכז וגם בדרום. נביעות טבעיות של מים חמים, מאגרי מים חמים, בריכות מים תרמומינרליים ועוד. שימו לב: חלק מהמקומות אינם מוסדרים והכניסה אליהם והרחצה הינה באחריות המטייל בלבד.

מעיינות חמים בצפון

הצינור החם בברכת רם

ברכת רם הוא אגם שנמצא בצפון רמת הגולן אליו מוזרמים מים חמים. מדובר במים חמים טבעיים שמוזרמים על ידי צינור ישירות לתוך האגם, טמפרטורת המים כאן מגיעה עד לכ-50 מעלות להבדיל מהמאגרים האחרים שמקבלים הזרמה של מים חמים. למרות שמדובר במקום כה מיוחד, הוא עדיין לא מפורסם מדי, ולכן לא הרבה מכירים אותו ובזה גם הקסם שלו. חשוב לציין כי הגישה למקום קשה מאוד, בוצית והמים כאן בטמפרטורה גבוהה מאוד (עד 50 מעלות). המים שמגיעים לכאן הם מי קידוחים מאיזור עמק החולה בדומה למאגר בנטל ועורבים. לפני שמגיעים אל ברכת רם חשוב לבדוק אם הצינור זורם, מאחר והזרמת המים החמים אינה קבועה.

מאגר בנטל

מאגר מים נוסף, באזור רמת הגולן, שמקבל זרימה של מים חמים טבעיים בעזרת צינור (מדובר באותם המים שמגיעים למאגר עורבים). מאגר המים בנטל נמצא בסמוך לקיבוץ מרום גולן ומתחת להר בנטל המפורסם. גם כאן מדובר במים חמים שמגיעים עד לטמפרטורה של 40 מעלות, והם מוזרמים על ידי צינור ישירות לתוך המאגר. המים שמגיעים לכאן הם מי קידוחים מאיזור עמק החולה בדומה למאגר עורבים.  לפני שמגיעים אל מאגר בנטל חשוב לבדוק אם הצינור זורם, מאחר והזרמת המים החמים אינה קבועה. בנוסף המקום הוא איזור פרטי.  יש שילוט במקום המתריע שהמים אינם ראויים לרחצה – הרחצה באחריות המטייל בלבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

החמקר בלהבות הבשן שבעמק החולה

אי שם בקצה קיבוץ להבות הבשן, בדיוק במפגש עם נהר הירדן, ישנו צינור עם מים בטמפרטורה שנעה בין 30-40 מעלות. מסתבר שלפני כ 10 שנים ללא התראה מוקדמת התפרצה בקצהו של קיבוץ שמיר נביעה חמה שנוקזה דרך צינור מים גדול לטובת החקלאים באזור. לפני 5 שנים חברי קיבוץ להבות הבשן גילו נביעה נוספת שיש האומרים שהיא המשך של הגייזר מקיבוץ שמיר הקרוב. כדי להגיע לכאן סעו לכביש 977 ושם תגיעו למפגש עם נהר הירדן – ההליכה מהרכב כ 50 מטר בלבד.

מאגר עורבים

אם אתם מחפשים ספא חינם בטבע, מאגר עורבים הוא בהחלט המקום להגיע אליו. מאגר המים המיוחד הזה נמצא ברמת הגולן, קרוב לצומת ווסט. מדובר במים חמים טבעיים שמוזרמים על ידי צינור ישירות לתוך בריכה גדולה, טמפרטורת המים מגיעה עד לכ-40 מעלות. המים שמגיעים לכאן הם מי קידוחים מאיזור עמק החולה. לפני שמגיעים אל מאגר עורבים חשוב לדעת שכל עוד המאגר מלא במים (מהגשמים) הצינור המוביל מים חמים אינו זורם, ולכן מומלץ לבדוק האם הצינור זורם לפני ההגעה. בנוסף המקום הוא איזור פרטי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חמת גדר

חמת גדר הוא כנראה אתר המים החמים המפורסם בישראל. בית מרחצאות טבעי שבו יש גם אתר ארכיאולוגי מדהים בן 1,800 שנים מהתקופה הרומית. הנביעה החמה מוזרמת דרך 4 מעיינות שזורמים בתוך האדמה ונשאבים כ 2 ק”מ למעלה. בחמת גדר יש אתר טבילה, ספא, מסעדה, חדרי כושר, גן חיות קטן ובעיקר אווירה טרופית מיוחדת. לרכישת כרטיסים בהנחה לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “חמת גדר”. 

עין ג’ונס – אלי המקום הכי מפוספס במדינה הקטנה שלנו

אם תגיעו לכאן תבינו כמה היסטוריה מרתקת יש במקום המיוחד הזה. באתר עין ג’ונס יש כמה מבנים עתיקים עם מספר נביעות תרמו מינרליות שהגדולות שביניהן נשאבות אל חמת גדר שנמצא בסמוך, יש כאן גם כפר נופש עתיק נטוש ומרחצאות הרומיים – שחובה לבקר פה! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי חמת טבריה וחמי טבריה

חמת טבריה הוא גן לאומי של רשות הטבע והגנים וחמי טבריה הוא אתר נופש. שני המקומות נמצאים אחד מול השני ושניהם ניזונים מאותו מקור מים. בתחום הגן הלאומי נובעים 17 מעיינות תרמו מינרליים בטמפרטורה של כ-60 מעלות צלזיוס ובריכוז של 36.5 גרם מלחים בליטר בערך. רוב המים הנובעים כאן מועברים למרחצאות חמי טבריה במערכת תעלות תת-קרקעיות.

בתעלות נבנו ארובות לשחרור לחץ האדים, והמבקר בגן הלאומי יכול להתרשם מהאדים הפורצים מהן. עודפי המים נאספים למספר בריכות שהוקמו בתחום הגן הלאומי חמת טבריה לטובת המבקרים שיכולים לטבול גם כאן וליהנות מהמים החמים. באתר הנופש חמי טבריה תוכלו ליהנות מהמרחצאות ומשירותים נוספים שהאתר מציע כמו: ספא טיפולים, מסעדה, בריכה קרה בקיץ ועוד.  למידע מפורט על המקום לחץ כאן.

מעיינות חמים במרכז

חמי געש בקיבוץ געש

גם במרכז הארץ ניתן למצוא אתר מעיינות חמים. ממש צמוד לעיר הגדולה נובעים מבטן האדמה מעיינות חמים טבעיים. באתר חמי געש יש מספר בריכות מים תרמו מינרליים בטמפרטורה של 36-40 מעלות. יש כאן גם מקלחת מי גופרית עם סילוני מים, סאונות, בריכת שחייה, בריכה לפעוטות, ספא ועוד. בקיצור לא צריך לנסוע צפונה או דרומה בשביל לקבל משאבים מהטבע. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “חמי געש”. לרכישת כרטיסים בהנחה לחצו כאן.

נווה מדבר בקיבות משאבי שדה

אחוזת נווה מדבר נמצאת בלב הנגב, בסמוך לכביש 40 המוביל מבאר שבע לאילת. בשטח האחוזה תמצאו בריכות ג’קוזי, סאונות, בריכות מים תרמו מינרליים חמימים ולצידן מרכז ספא (נכון לחודש נובמבר 2020 האחוזה בשיפוצים ולכן יש להתעדכן באתר המקום טרם הגעה). כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “נווה מדבר משאבי שדה”. למידע ועדכונים באתר הרישמי לחץ כאן.

מעיינות חמים בדרום

עין קדם בנחל קדם שבים המלח

בסמוך לנחל קדם נובעים מספר מעיינות חמים מלאי מינרליים טבעיים. שם המקום מוכר יותר בשם עין קדם או בשמו הנוסף עין סדק. עם השנים נוצרו כאן בריכות בדרגות חום שונות, אך לצערנו בשל תופעת הבולענים שמאפיינת את האזור, המקום כל הזמן משתנה ולכן אם בחרת להגיע לכאן תעשו את זה אך ורק עם מדריך שמכיר את האיזור. ניתן לשכב בחוף הים בנקודה שבה המים נשפכים אל ים המלח ובכך ליהנות מזרימת מים בטמפרטורה נעימה שנעה בין 40-45 מעלות. כדי להגיע למקום ניתן לרשום בוויז “מעיינות חמים נחל קדם” בסמוך למחסום צה”ל ליד מצוקי דרגות. המקום נמצא באזור בולענים לכן הוא נחשב למסוכן אין להתקרב כאשר יש התראות על שטפונות. 

חמאם צאלים

שמעו סיפור מגניב, חברי המשק של קיבוץ צאלים השקו את השדות החקלאים שלהם עד שהם שמו לב כי ריח המים מוזר. חברי קיבוץ צאלים העלו רעיון  לבדיקת המים ובבדיקה עלה כי המים הם בטמפרטורה של 37 מעלות והם מלאי מינירלים. חברי המשק הקימו את החמאם וכיום ניתן להגיע ולהנות ממה שהטבע נותן. למידע מלא על המקום ולאתר הרישמי לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

מצפה יפתח
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום
מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום