Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלולים מוצלים שמתאימים לימים החמים

שמורת הטבע נחל דן

נחל דן הוא אחד הגדולים והחשובים במקורות הירדן. המים מגיעים אליו מהחרמון וזורמים בנחל בכל ימות השנה. שמורת תל דן סמוכה לקיבוץ דן שבצפון הארץ והיא אחת היפות בארץ. בשמורה יש מספר מסלולי הליכה המתאימים לכל המשפחה וגם עיר מקראית מן העבר. לטעמנו מומלץ להגיע לכאן בכל עונות השנה מאחר ובכל עונה המקום מקבל ייחודיות שונה. בימים החמים של הקיץ המקום מאפשר הליכה מוצלת במסלולים יפהפיים ומוצלים ברובם, ובסיום ניתן להשתכשך בבריכות השכשוך שבמקום. בעונת הסתיו והחורף המקום מתקשט בצבעי השלכת וזרימת המים הנצפית כאן היא מרשימה בצורה בלתי רגילה. למידע מלא על המסלול בתל דן לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל שניר חצבני

השמורה בה עובר נחל שניר נמצאת בצפון הארץ, באזור עמק החולה. הנחל הוא הארוך ביותר ממקורות הירדן ותחילתו בלבנון שם הוא נקרא “החצבאני”. בשמורה המסודרת של רשות הטבע והגנים יש מספר מסלולים השונים מאוד באופיים ובאורכם (כולם יחסית קלים) ולכן אפשר לבקר כאן מספר פעמים, כפי שאנחנו כבר עשינו. בכל פעם שהגענו לשמורה, בהפרש של מספר שנים, גילינו מקום מטופח, מסודר ומושקע. לדעתנו המסלול הכחול שהוא גם המסלול הרטוב יכול להתאים בול לקיץ הישראלי. למידע מלא על המסלול בנחל שניר חצבני לחצו כאן.

עיינות עדן עין סלוקיה

עינות עדן הם מקור המים ממנו שואבת חברת “מי עדן” את מי השתייה המגיעים אלינו בבקבוקים בסופו של דבר. מקור השם סלוקיה נלקח מכפר יהודי בתקופת בית שני שהיה ממוקם פה באזור. “מי עדן” היא בעלת הזיכיון היחידה לשימוש במי המעיינות והיא פיתחה את המקום והפכה אותו לאתר תיירות מטופח ומיוחד. הפארק נמצא בגולן, מספר דקות נסיעה מהישוב קצרין. היופי העיקרי של הפארק הוא במסלול הליכה קליל ומיוחד בין הבריכות והמפלים הקטנים לצד אבני הבזלת שמאפיינים את הגולן. מסלול שמתאים בהחלט לכל המשפחה ואורכו כחצי שעה פחות או יותר, תלוי בקצב ובעצירות שלכם. למידע מלא על עיינות עדן לחצו כאן.

נחל שרך בצת

מסלול נחל שרך תחילה יכניס אתכם אל תוך ג’ונגל מדהים ומוצל, יוביל אתכם הישר אל מערת שרך שבה תוכלו לזחול עם פנסים וליהנות מהקור של המערה ובסופו של דבר – אם תבחרו לעשות את המסלול המלא – תוכלו גם להגיע אל בריכות המים של נחל בצת. מסלול נחל בצת הוא אחד הטיולים היפים שיש לגליל המערבי להציע. המסלול ברובו מוצל למעט העלייה בתחילתו/סופו – תלוי מאיפה התחלתם את המסלול שלכם. למידע מלא על המסלול נחל שרך בצת לחצו כאן.

שוויצריה הקטנה – נחל כלח

“ההר הירוק כל ימות השנה, אני עוד חולם ושואל לנשום רוחותיך כבראשונה, לשכב בצילך כרמל” – די בטוח שמתישהו שמעתם כבר את מילות השיר המוכר הזה שכתב יורם טהרלב על הר הכרמל. ואכן, כמילות השיר, ההר הזה ירוק תמיד! בפארק הכרמל יש המון מסלולי טיול בדרגות קושי שונות שבהחלט כדאי להכיר ושווה לבקר בהם פעם אחת לפחות. אחד מבין המסלולים שמתאימים לכל המשפחה הוא המסלול בנחל כלח שיכניס אתכם הישר אל תוך הג’ונגל המקומי. בנוסף תוכלו לבקר כאן גם באחת מתופעות הטבע המיוחדות שיש כאן באיזור הכרמל – הצניר הגדול. למידע מלא על המסלול בשוויצריה הקטנה נחל כלח לחצו כאן.

נחל השופט 

מסלולי נחל השופט נמצאים באזור רמות מנשה ומים זורמים לאורכם בעיקר בחורף או קרוב לסיום עונת הגשמים. ישנם כמה מסלולים אפשריים לאורך הנחל וכולם מסלולים שמתאימים לטיול עם כל המשפחה. יש מסלול מעגלי ונגיש, ויש מסלולים אורכיים וארוכים יותר וכל אחד יכול לבחור במסלול שמתאים עבורו. כל המסלולים עוברים בנוף מקסים לצד קולות המים הזורמים. הטיול כאן מתאים בכל עונות השנה: בתחילת הקיץ תוכלו להשתכשך במים, ובחורף ליהנות מהיופי של הזרימה העוצמתית. מתאים לטיול עם כל המשפחה – שימו לב שמדובר במסלול מוכר ואהוב מאוד ולכן כנראה שממש לא תהיו כאן לבד. למידע מלא על נחל השופט לחצו כאן.

הסטף – הר איתן

הר איתן הוא חלק מהרי ירושלים והוא נמצא לא רחוק מכביש 1, בצידו המזרחי של ההר תוכלו להגיע אל מעיינות הסטף. יש כאן כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות, אך המסלול שלדעתנו מתאים הכי הרבה לעונת הקיץ הוא המסלול שבמהלכו תפגשו מעיינות וגם ניקבת מים שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. כדאי להביא לילדים פנסים ובגדי החלפה. למידע מלא על הסטף בהר איתן לחצו כאן.

שביל האלות פארק בריטניה

בלב שפלת יהודה תוכלו למצוא את פארק בריטניה. שמו של הפארק ניתן לו בעקבות תרומתה של יהדות בריטניה שמטרתה שיפור וחיזוק הקשר בין ישראל והעם היהודי. פארק בריטניה משתרע על שטח ענק ובו יש מגוון גדול של מסלולי טיול, תצפיות, חניוני פיקניק, מתקני משחק לילדים ועוד. אחד ממסלולי הטיול שאליו תוכלו לצאת הוא שביל האלות. שביל טיול מקסים שמתאים לכל המשפחה וברובו מול. למידע מלא על שביל האלות לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
ירושלים
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום
קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
ירושלים
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום