Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים מרעננים לימים החמים – מעיינות, נחלים ומסלולי הליכה במים

אם אתם מחפשים טיולים שמשלבים מים, טבע והרבה כייף אז כדאי לכם להמשיך לקרוא. ארצנו הקטנטונת מלאה במגוון מקורות מים מכל מיני סוגים: מעיינות, נחלים, מפלים מרעננים, מסלולי הליכה צוננים בתוך המים, בריכות טבעיות, נביעות חמות ועוד. טיולים בימים בהם מזג האוויר חם מאוד, הם כמעט בלתי אפשריים בלי איזה מקור מים רטוב ומרענן. הנה כמה רעיונות לטיולים ואטרקציות עם מים בימים החמים.

חורשת טל – גן לאומי חורשת טל נמצא בצפון הארץ באזור עמק החולה. מדובר בפארק ענק שבו תמצאו כמה בריכות מים בגדלים ועומקים שונים. המים בבריכות הוא ממקור טבעי אשר מגיע מפלגיו של נחל דן והם קרים, אפילו מאוד קרים. חורשת טל מוגדרת כפארק נופש מאחר והיא משלב פארק ענק עם שטחי מדשאות גדולים ורחבים וכן חניון לילה מסודר למעוניינים ללון כאן. המקום הוא יפהפה ומבוקש מאוד בחודשי הקיץ. מדובר באתר של רשות הטבע והגנים שהכניסה אליו היא בתשלום, או בחינם למי שיש מנוי מטמון. למידע ולרישום לשמורה לחצו כאן.

תל דן – שמורת תל דן היא ללא ספק אחת השמורות היפות בצפון ולא נגזים אם נאמר שהיא אחת היפות בארץ. הביקור בשמורה מומלץ כל השנה כי בכל עונה יש כאן יופי אחר אבל בימי הקיץ החמים יש כאן את כל מה שצריך כדי לספק טיול מוצלח: הרבה צל, מסלולים נגישים ובריכת שכשוך צוננת במיוחד לקראת סיום. מקור המים של נחל דן מגיע מהשלגים המפשירים, ומי שינסה לבחון את טמפרטורת המים לא יוכל לפספס את זה. ברחבי השמורה עוד כמה אטרקציות שיהפכו את הטיול כאן למוצלח במיוחד. גם שמורת תל דן היא באחזקתה של רשות הטבע והגנים והכניסה אליה היא בתשלום, או בחינם למי שיש מנוי מטמון. למידע ולרישום לשמורה לחצו כאן.

חורשת הנופלים – אם אתם מחפשים מקום בילוי בטבע עם גישה ישירה למים והמון צל, זה המקום! בנסיעה על הכביש ההיקפי של שאר ישוב תוכלו להגיע אל אחת הנקודות היפות של נחל חרמון – חורשת הנופלים. מדובר למעשה בפארק טבעי, גדול ומסודר שבמרכזו זורם נחל חרמון, הבניאס. שם המקום ניתן לו לאחר אסון המסוקים שקרה כאן בשנת 1997, שבו נפלו 73 מחיילינו בהתרסקות מסוקי היסעור. לכן בחורשה תוכלו למצוא 73 עצים שנטעו כאן לזכרם של הנופלים. כאשר תעברו את שער הכניסה תוכלו להבחין בצד ימין שלכם בעמוד ולצידו מונח חלק מאחד המסוקים. המקום הוא מקום לזכרם של הנופלים ולכן יש לכבד את המקום. להמשך קריאה על המקום לחץ כאן.

עין חרדלית עין חרדלית הוא אחד מהמעיינות המזינים את נחל כזיב הארוך. המעיין זורם בכל ימות השנה ומייצר לנו את אחד המסלולים היפים והמיוחדים שיש בגליל המערבי. המסלול כולל הליכה במים, אך הוא פשוט למדי ואינו ארוך כך שהוא מתאים מאוד לטיול משפחתי עם ילדים ואפילו עם תינוקות (במנשא). מדובר באחד המקומות האהובים והפופולאריים וזה כנראה בגלל השילוב המעולה של מסלול בעיקר קליל, שתמיד יש בו מים והנוף מסביב פשוט מקסים בכל עונות השנה. אה, וגם מדובר במסלול פתוח ללא תשלום וללא צורך בהרשמה מראש.

את זמן הטיול במסלול עין חרדלית אתם קובעים לעצמכם מאחר ובכל רגע שתרצו לחזור, תוכלו להסתובב ולחזור על חניון הרכבים מאותה הדרך בה הגעתם. חלק מהבילוי כאן הוא השהייה עצמה בתוך המים, כך שבהחלט ניתן לבלות כאן כמה שעות טובות עד יום שלם. להמשך קריאה על מסלול הטיול בעין חרדלית לחצו כאן

עין קדם – נביעת מים מיוחדת הנובעת מן ההר והיא חבויה לה בפאתי העיר טירת הכרמל שבדרום חיפה. המסלול לעין קדם הוא יציאה חדה מהעיר אל בטבע וזה גם הקסם שבו, מסלול עם נופים מרהיבים של חופי הים מצד אחד ושל יערות הכרמל מצידו האחר. על מנת להגיע אל הנביעה עליכם ללכת במסלול שאורכו כ-20-30 דקות העובר במעלה ההר.

המסלול אינו קשה אך חלקו חשוף לשמש ויש לקחת את זה בחשבון בימים שהם חמים מאוד. המסלול אינו מעגלי והחזרה אל הרכב היא באותה הדרך ממנה הגעתם. בסיום המסלול אתם תגיעו אל גולת הכותרת של המקום: 2 בריכות שאליהן תוכלו להיכנס, לטייל בתוכן ולשחות. שימו לב שמדובר בנקבות חצובות בסלע ולכן הן נמוכות ומעט חשוכות. הילדים ממש אוהבים לטייל בתוכן וכדאי להביא להם גם פנסים להעצמת החוויה. האמיצים מביניכם שייכנסו וילכו לאורך הנקבה עד לקצה שלה, יפגשו שם את מקור נביעת המים. מומלץ להגיע גם עם נעלי הליכה במים. לדעתנו מדובר במקום מיוחד מאוד, יפהפה ובעיקר מרענן. הכניסה למסלול היא בחינם וללא הרשמה מראש. להמשך קריאה על המסלול בעין קדם לחצו כאן.

עין מודע – עין מודע נמצא במתחם פארק המעיינות שבבקעת בית שאן והוא אחד היפים ואהובים באיזור הזה שהוא רווי במקורות מים. בריכת עין מודע היא מקום מושלם להעביר יום שלם של כייף. הבריכה היא גדולה ועמוקה (גלגלים ומצופים לילדים) וסביבה יש שטח מסודר לישיבה, ספסלי פיקניק מפוזרים והמון צל. הדלקת מנגלים פה היא כמעט חובה.

מה שלא הרבה יודעים הוא שאל מעיין עין מודע ניתן להגיע עם הרכב מבלי לעבור דרך פארק המעיינות עצמו. הוויז יביא אתכם אל החניה של המקום שממנה יש שביל הליכה של כ-400 מטרים עד לאיזור הבריכה. ההליכה חשופה לשמש אבל קפיצה קלה אל הבריכה לגמרי תשכיח את זה מכם. הכניסה בחינם וללא צורך בתשלום מראש. להמשך קריאה על עין מודע לחצו כאן.

עין פשחה, עינות צוקים – שמורת הטבע עינות צוקים נמצאת בצפון ים המלח והיא מקום מיוחד ומרהיב ביופיו. המקום מכיל מספר בריכות מים בגדלים ועומקים שונים, שכולן מלאות בכל ימות השנה מנביעות מים טבעיות. כל זה במקום שמולו נפרשים לעיניכם נופי המצוקים של המדבר. בעינות צוקים אין ממש הליכה, אלא יותר התמקמות ובילוי יומי לצד המים שזה יותר ממושלם ביום קיץ חם. ברחבי הפארק יש ספסלי פיקניק שחלקם ממוקמים בצל, מנגלים מתקבלים כאן בשמחה. המקום הוא של רשות הטבע והגנים ולכן הכניסה היא בתשלום או בחינם למנויי מטמון.  למידע ולרישום לשמורה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
דרך נוף יערות ציפורי – דרך נוף יער קרית אתא
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בצפון
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי במרכז
דרום אדום יער שוקדה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום
חמת גדר
10 מעיינות חמים בישראל טיול חם לחורף
אנדרטת עוצבת סער – חטיבה 7
טנקים, מטוסים ואוניות - אטרקציה לילדים
טיילת עמי - טיילת הירדן
המלצות לטיולים עם עגלות בישראל
דרך נוף הגלבוע - כתף שאול וחוות הרוח
16 תצפיות עוצרות נשימה בצפון הארץ
פארק תמנע
רוד טריפ בארץ טיולים מובנים