Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים ומסלולים פחות מוכרים ולא המוניים - המשך (4)

מרכז

עין צור – מעיין נקבה שנמצא ברמת הנדיב, בסמוך לעיר זכרון יעקב, ויש בו מים בכל השנה. לצד המעיין ישנם גם שרידי עתיקות ביניהם בית מרחץ קדום מהתקופה הרומית. האטרקציות המרכזיות עבור הילדים היא הנביעה הנובעת לתוך בריכה קטנה אליה ניתן להיכנס ולטבול ושביל אמת מים בו ניתן ללכת עם מסלול זרימת המים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת קרתא – בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל מסלול קצר וקליל על רכס כורכר המשלב תצפית פנורמית נהדרת על כל האיזור, אורוות חצובות ובתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של צבעי פריחה משגעת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין אביאל – נחל תנינים מספק לנו המון נקודות מעניינות שבחלק מהן ניתן אפילו להיכנס ולהנות ממימיו הקרירים. אחד מהמקומות הללו הוא עין אביאל. המקום נקרא כך כי הוא נמצא בסמוך למושב אביאל. יש כאן מספר בריכות/מעיינות מגניבים במיוחד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל המטוס סובב איתנים – מסלול של קילומטר וחצי מעגלי, מתאים למשפחות בלב הרי ירושלים עם נופים עוצרי נשימה. השביל קיבל את שמו כיוון שהוא עובר במקום ההתרסקות המשוער של מטוס חיל האוויר במלחמת העצמאות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל רפאים מעיינות עין לבן – אזור הרי ירושלים הוא עשיר במעיינות יפים ומרעננים. אחד המוכרים ביותר הוא עין לבן, וזה כנראה בגלל קרבתו לגן החיות התנכ”י המפורסם, ממש 2 דק’ נסיעה מהפארק. לאט לאט עם השנים יותר ויותר אנשים מכירים את המקום אבל עדין מבין המקומות באיזור הוא עדין לא במקום הראשון – אמצע שבוע כמעט ורייק פה סופ’שים קצת יותר מבוקש למידע מלא על המקום ולדרכי הגעה לחץ כאן.

נחל חלילים ירושלים – בין מבשרת ציון לכביש 1 תוכלו להגיע אל נחל חלילים מסלול קליל ומתאים לכל גיל והוא כל כך מיוחד שאסור לפספס אותו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרום

תל לכיש – אומנם מדובר על מקום של רשות הטבע והגנים אך הכניסה אליו ללא תשלום. בתל לכיש התקיימה העיר המקראית לכיש וכאן התגלו ממצאים רבים מארמונו של המלך סנחריב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק חרותות הסלע – מצפור ליפא גל נמצא באזור הר הנגב, בהר מחיה, והוא בגובה של 600 מ’ מעל פני הים. המצפור הוקם לזכרו של ליפא גל אשר היה איש קק”ל במשך רוב שנות חייו ונהרג בתאונה מצערת. מן המצפור נשקף נוף מרהיב הצופה אל עבר עתיקות עבדת והנגב הצפוני. בנוסף, הוא גם מהווה נקודת יציאה לכמה מסלולי טיול קלילים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפה דור – לאורך המצוק המשקיף על בקעת צין יש המון פינות חמד, באחד הקטעים של האיזור ממש מאחורי מדרשת בן גוריון הגענו למצפה דור. המקום הוקם לזכרו של דור כהן ז”ל אשר נהרג בטיול בגיאורגיה בשנת 2015. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין פלוטית – המקומיים קוראים למקום מעיין האהבה או המעיין הנסתר. בכביש המוביל לעין תמר ונאות כיכרי ישנו מעיין קטן, צלול, עם פינת פק’ל נהדרת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי צבעי מכתש רמון – גן לאומי חינמי של רשות הטבע והגנים. גן לאומי חדש וכנראה שאתם תבקרו פה בין הראשונים יש כאן שבילי הליכה מבין נופי המכתש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל ברק – בעזרתו הגדולה של ילד טבע (מוזמנים לעקוב אחריו באינסטגרם) קבלו מידע על מסלול גבים בערבה – מדובר בטיול מאתגר שכולל גם כניסה למים ושחיה בגבים קרים, והליכה באחד מהנקיקים המרשימים שיצא לי לראות. המסלול הוא מעגלי ולא מתאים לילדים קטנים במיוחד כאלו שאינם שוחים. למידע מלא על המקום דרך האתר של ילד טבע לחץ כאן.