Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים בצפון עם ילדים – חמש המלצות לטיולי טבע בצפון

הצפון שלנו הוא אחד האזורים הכי מטויילים בארץ וזה לא כך במקרה. בצפון הארץ יש כל כך הרבה מסלולי טיול, אטרקציות, טיולי פריחה, מקומות לפיקניק ועוד המון המון מה לעשות. אז יש כל כך הרבה אפשרויות לטיולים בצפון עם ילדים, מה בוחרים? הנה כמה המלצות שלנו לבילוי משפחתי בטבע עם הילדים בצפון הארץ, מרמת הגולן ועד חיפה.

הג’ובה הגדולה ביער אודם – טיול קצר בצפון רמת הגולן שיוביל אתכם אל הג’ובה הגדולה. הג’ובה היא תופעת טבע של מכתש שנוצר כאן לפני כמה מאות לפני שנים בעקבות רעש וולקני שפקד את האזור. באזור יער אודם יש עוד מספר ג’ובות אבל זו הגדולה מכולן שקוטרה כ-250 מטרים ועומקה כ-60 מטרים. הטיול אל הג’ובה הגדולה הוא מסלול מעגלי קצר שאורכו כ-700 מטרים ולכן הוא מתאים מאוד למשפחות עם ילדים. סביב המסלול נוף מקסים וניתן גם לשבת לפיקניק או לעצירה קלה במקום.

אם אתם כבר כאן ובא לכם לשלב אטרקציה נהדרת לילדים, אנחנו ממליצים להמשיך אל יער האיילים שנמצא ממש בסמוך לג’ובה הגדולה. ביער האיילים המון אטרקציות שכל ילד אוהב: פינת ליטוף, טיול ברכבי שטח מסביב לפארק, מתחם משחקים ומתנפחים, רכיבה על סוסי פוני ועוד. מי שרוצה לישון באזור, יער האיילים מציע גם אופציה ללינה וקמפינג. לכל הפרטים על יער האיילים לחצו כאן.

נחל ראש פינה – נחל ראש פינה הוא פנינת טבע קסומה שנמצאת בתוך המושבה המיוחדת ראש פינה. הטיול בנחל ראש פינה אינו קשה והוא מתאים לטיול עם כל המשפחה. במהלך הטיול נצעד לאורך הנחל שזורם לאורך כל השנה (עיקר עוצמתו היא בחורף לאחר הגשמים). לאורך המסלול תפגשו גם בפריחה מגוונת בהתאם לעונה: בחודשי נובמבר-ינואר נפגוש כאן את פריחת החלמוניות ולרוב בחודש פברואר המסלול מתקשט בהמון שקדיות יפהפיות שמוסיפות ליופי של המקום הזה. מדובר במסלול שהוא מאוד מבוקש בסופי שבוע וחגים ולכן אם אתם לא מגיעים הנה בימי חול, אז כדאי לכם להקדים. במסלול נחל ראש פינה ניתן לטייל בכמה מסלולים שונים לפי הזמן ואורך הטיול שתבחרו. לכל הפרטים על המקום והמסלולים לחצו כאן. 

טיילת עמי – טיילת יפהפייה שעוברת לאורכו של נהר הירדן, בין שדה נחמיה לכפר בלום. ההליכה היא הליכה נוחה והטיילת נגישה במלואה כך שניתן לטייל בה גם עם עגלות. לאורך הטיילת נפגוש לוחות אבן עליהם מוטבעים פסוקים מהתנ”ך שבהם מוזכר הירדן. לצידי הדרך יש הרבה שטחי מדשאות לעצירה קלה או פיקניק (הדלקת אש אסורה).

הטיול בטיילת עמי מומלץ בכל ימות השנה, אך כדאי מאוד להגיע בימים נעימים של אחרי הגשמים, כדי ליהנות מעוצמת הזרימה בנהר שהיא גדולה ומרשימה יותר. אורך המסלול המלא הוא כ 1.5 ק”מ וזמן ההליכה בו תלוי בעצירות שתעשו בדרך. הטיול הוא במסלול קווי כך שהחזרה אל הרכב היא באותה הדרך ממנה הגעתם. אתם כמובן לא צריכים לעשות את המסלול כולו וכל אחד יכול לבחור מתי לחזור אחורנית. לכל הפרטים על המקום לחצו כאן.

תל יודפת – תל יודפת נמצא בגליל התחתון והוא מציג שרידי עיר יהודית מתקופת בית שני. גובה התל הוא כ-400 מטרים מעל פני הים והוא מספק טיול קליל שסובב את התל אל מול נופי הגליל היפהפיים. למטיילים בתל יודפת יש כמה אופציות ולכן הוא מתאים כמעט לכל אחד. ישנו מסלול ארוך שסובב את התל במלואו ובמהלכו נפגוש מספר שרידי עתיקות ונכיר את סיפורו ההיסטורי של התל. המסלול הארוך כולל הליכה של כ-שעה אך הוא אינו קשה מדי ומתאים לטיול משפחתי. ישנו גם מסלול קצרצר שאורכו כמה עשרות מטרים, והוא נגיש במלואו כך שתוכלו לעשות אותו גם עם עגלה. בכל אחד מהמסלולים שנבחר נוכל להתרשם מהנוף המקסים שרואים מהתל, את המרחבים הירוקים, גבעות ופריחה. לכל הפרטים על המקום לחצו כאן.

אם אתם רוצים לשלב את טיול הטבע שלכם עם אטרקציה עבור הילדים אז דעו שיער הקופים נמצא ממש לידכם, נסיעה של 5 דק’ ומגיעים אל המקום. עיקר האטרקציה של יער הקופים הם כמובן – הקופים – שחלקם מסתובבים כאן בחופשיות, תאכלו להאכיל אותם במזון ייעודי ואולי אפילו אחד מהם יטפס עליכם. בנוסף יש כאן חיות נוספות ופינות ישיבה. מה חשוב לדעת? למי שמגיע עם עגלה: הפארק הוא עם תוואי דרך טבעי והדרך בו אינה סלולה, ולכן ההתניידות בו עם עגלות אפשרית אבל יכולה להיות מעט מסורבלת. אז אם אתם מגיעים עם קטנטנים, תשקלו להגיע עם מנשא. קחו בחשבון שהמקום מבוקש מאוד בסופי שבוע ובחגים וייתכן עומס בכניסה. בדקו הנחות במועדונים השונים.

נחל שיח ובוסתן כיאט – אם אתם מחפשים טיול טבע בצפון אבל לא רוצים לנסוע שעות ארוכות אז הנה מסלול שאמנם נמצא בצפון אך הוא יחסית קרוב גם לאלו מכם שבאים מאזור המרכז. נחל שיח עובר בפאתי העיר חיפה ובמקום הזה הוא יוצר מסלול מקסים וציורי שקרוב אל העיר. ההליכה היא במסלול פשוט שמתאים לכל המשפחה במהלכו נפגוש פריחה ועצי פרי רבים, מי מעיינות לשחייה (בעונה), נוף קסום וגם קצת ארכיאולוגיה. את הטיול תוכלו לעשות בכמה דרכים שונות שיקבעו גם את אורכו של המסלול ורמת הקושי שבו. כל האופציות מתאימות למשפחות, גם הארוכה יותר. לפרטים מלאים על הטיול בנחל שיח לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.