Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים בחינם ברחבי הארץ - מעיינות, מסלולי טיול, אטרקציות לילדים

אפשר לטייל ולהנות מהמון יופי ואטרקציות שיש ברחבי כל הארץ ללא כל תשלום. ברחבי ישראל פינות טבע יפהפיות ופתוחות – אפשר לצאת למסלול הליכה בטבע, טיול באופניים, טבילה במי מעיינות או אפילו אטרקציות מושלמות עבור הילדים וכל זה בלי לקחת ארנק מהבית. אספנו פה את הטיולים האהובים עלינו שהכניסה והבילוי בהם הם לגמרי בחינם.

מעיינות עדן עין סלוקיה – עינות עדן הידועים גם בשמם עין סלוקיה נמצאים במתחם פארק יפהפה ומטופח שהטיול בו הוא קליל וחוויתי. הפארק נמצא במרחק נסיעה של מספר דקות מהישוב קצרין שבצפון הארץ. בפארק תוכלו לטייל בין בריכות ומפלונים קטנים שתוואי הזרימה של המעיין, בין סלעי הבזלת שמאפיינים את אזור רמת הגולן. מדובר בטיול קצר שאורכו כמה מאות מטרים והוא מתאים לכל המשפחה. המסלול אמנם קליל אך הוא אינו נגיש ולכן לא ניתן לטייל עם עגלה. בכניסה אל מתחם הפארק יש שטח מדשאות שבו תוכלו לשבת לעצירה קלה ומנוחה. אם אתם רוצים להמשיך לפיקניק, אז ממש קרוב אליכם נמצא פארק קצרין המשודרג שמהווה מקום מומלץ לעצירות – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מעיין אלרואי ורכבת העמק המשוחזרת – אחד המקומות המושלמים לבילוי עם ילדים! מתחת לעיר טבעון, בישוב אלרואי נמצא המקום המקסים הזה שמשלב פארק אטרקטיבי לילדים מצדו האחד ומעיין מרענן לטבילה מצדו השני, וביניהם שביל הליכה נגיש שאורכו כמה מאות מטרים. ניתן להתחיל את הטיול מכל אחד מהצדדים, תלוי בכם.

תחנת הרכבת המשוחזרת היא בעצם שחזור של אחת מתחנות רכבת העמק המקוריות משנות ה-50. כיום המקום הפך לאטרקציה שמשלבת בצורה נהדרת היסטוריה ומשחק. בפארק יש קטר של רכבת, קרונות צבעוניים ופריטים נוספים שהילדים יכולים לטפס עליהם בצורה חופשית. ולצד המיצגים יש שלטי הסבר. לצד המתקנים יש מספר שולנות פיקניק וספסלים מוצלים למנוחה או פיקניק. מכאן תוכלו להמשיך בטיול בשביל נגיש וקצר שיוביל אתכם אל מעיין אלרואי. המעיין נובע בכל ימות השנה כך שתמיד יש בו מים שקופים ומזמינים, אך הטבילה בו כמובן מומלצת בימי הקיץ החמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין מודע פארק המעיינות – אם אתם מחפשים בריכה מרעננת בחינם זה המקום בשבילכם. עין מודע נמצא בתחומו של פארק המעיינות בבקעת בית שאן והוא אחד המעיינות היפים והאהובים באזור. מדובר בבריכה גדולה ועמוקה שמלאה במים בכל ימות השנה ומסביב לה המון מקומות ישיבה מוצלות תחת העצים, ניתן גם לעשות על האש. לא הרבה יודעים שכדי להגיע אל בריכת עין מודע אין צורך לעבור דרך פארק המעיינות וניתן להגיע די קרוב אליה גם עם הרכב. תקלידו “עין מודע” בוויז והוא יביא אתכם עד לחנייה, שממנה שביל הליכה נוח שאורכו כ-500 עד לבריכה. אם אתם באים עם הרבה ציוד – אנחנו נמליץ להיעזר בעגלת קמפינג שתקל עליכם. ואל תשכחו להביא מצופים או גלגלי הצלה לילדים.

גן לאומי תל דור – בתל דור שכנה עיר נמל עתיקה וכיום נוכל למצוא במקום אתר יפהפה לצד חופי הים עם נוף מרהיב ופתוח והמון היסטוריה מעניינת. רכס הכורכר של תל דור נמצא בין חיפה לקיסריה. על גבי התל ישנם שרידי עתיקות מתקופות שונות ומפסגתו נשקפים נופים מרשימים של חיפה והאזור, ותצפית אל מפרצי הים המיוחדים שמאפיינים את המקום. במהלך הטיול נפגוש גם פריחה שונה ומגוונת בהתאם לעונה שבה נגיע. אנחנו נמליץ לסיים את הטיול באחד מהחופים המוכרזים שצמודים לאתר שהם יפים לא פחות. את הטיול בשמורת הטבע והגן הלאומי תל דור ניתן להתחיל מכמה כניסות: דרך הכניסה של שמורת הטבע חוף הבונים או דרך חוף הים דור-נחשולים (טנטורה). הכניסה בחינם כרגע עד להודעה חדשה (נכון ל יוני 2021). 

הגן היפני וגן הקקטוסים בחולון – כשתיכנסו לגן היפני בחולון תקבלו חוויה קצרה של התנתקות מן העיר ומיד תרגישו את השקט והשלווה שיש במקום הזה. הגן הוא קטן אך יפהפה והוא מקום מומלץ לעצירה קצרה אם אתם כבר באזור. הגנים היפים מקורם כשמם הוא ביפן והם נוצרו במקור להוות מקום של נוי, רגיעה ושקט. הגנים האלו מאופיינים בעיצוב קפדני ואסתטי וכוללים אלמנטים של מים, צמחיה ובניה בעץ.

במרחק כמה מאות מטרים מהגן היפני נמצא גן הקקטוסים. בגן תוכלו לעשות טיול קצר שירגיש לכם כאילו נכנסתם לעולם דמיוני. בגן ישנו מגוון גדול של קקטוסים מזנים רבים וייחודיים ועוד צמחיה מיוחדת ונדירה, בנוסף ברחבי הפארק מפוזרים להם פסלי אומנות בעיצוב מיוחד. ברחבי הגן שבילי הליכה נגישים וספסלי ישיבה. אז גם אם טיול בין קקטוסים נשמע לכם כמו חוויה קצת מוזרה, אתם לא תאמינו כמה יפה ומיוחד המקום הזה. תוכלו להתעדכן בשעות הפעילות האתר הרשמי של העיר – לאתר לחץ כאן.

חורבת בורגין –  מסלול טיול חוויתי בין מערות חצובות בסלע. חורבת בורגין נמצאת בתחומי פארק עדולם הענק בשפלת יהודה, ליד העיר בית שמש. מדובר במסלול הליכה יפהפה שמתאים לכל המשפחה ואורכו בין 1.5-2 ק”מ – תלוי איזו אופציה תבחרו. הטיול מתחיל בנסיעה בתוך פארק עדולם המרהיב עד ההגעה לחנייה של המסלול. משם ישנו שביל הליכה שבמהלכו מוביל אל מערות הזחילה שהן אטרקציה סופר מיוחדת לילדים וכל כולה בחינם. תביאו להם פנסים ואנחנו מבטיחים שהם לא ירצו ללכת מכאן. מדובר במסלול יפהפה גם למבוגרים שכן הנופים מפה פשוט מרהיבים ויש גם פריחה מגוונת בהתאם לעונה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכישפארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. מצידו האחד של הפארק גן חיות קטן ובקצהו השני פארק שעשועים גדול. לאורך הפארק ישנה טיילת שנקראת “טיילת חי לכיש” והיא עוברת לצד הנחל ומגיעה עד לשפך הסופי שלו בחוף הים. הטיילת סלולה ונגישה במלואה ולכן היא רלוונטית גם לבעלי מוגבלויות וניתן לטייל בה עם עגלות תינוק. בסופה של הטיילת, מול הים, ישנו פארק שעשועים מושקע לילדים שמפורסם בשמו “פארק הפיראטים”. מאחר וסיום הטיילת הוא בים, בימי הקיץ תוכלו לסיים את הבילוי באחד מחופי הים של אשדוד. ברחבי הפארק שטחי מדשאות רבים בהם תוכלו לשבת ולבלות.

גן לאומי קבר בן גוריון – אחוזת קבר בן גוריון נמצאת בסמוך לשדה בוקר והיא משלבת בצורה נפלאה טיול קצר ונגיש, מפגש עם חיות האזור ונוף מהיפים שיש בארץ. את הטיול מתחילים מהחנייה הסמוכה וממנה מתחיל שביל הליכה נגיש שאורכו כמה מאות מטרים. כבר עם הכניסה למקום אתם תפגשו את משפחות היעלים שחיים כאן ותוכלו לטייל לצידם בסביבה הטבעית שלהם. בסוף המסלול הקצר תגיעו אל אחוזת הקבר המרשימה של דוד בן גוריון ורעייתו פולה, שם ייפרס בפניכם נוף המצוק המרהיב של המדבר. את החזרה תוכלו לעשות באותה הדרך ממנה באתם או ללכת בשביל המקביל שעובר בסמוך למצוק ולהנות מהנוף.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
דרך נוף יערות ציפורי – דרך נוף יער קרית אתא
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בצפון
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי במרכז
דרום אדום יער שוקדה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום
חמת גדר
10 מעיינות חמים בישראל טיול חם לחורף
אנדרטת עוצבת סער – חטיבה 7
טנקים, מטוסים ואוניות - אטרקציה לילדים
טיילת עמי - טיילת הירדן
המלצות לטיולים עם עגלות בישראל
דרך נוף הגלבוע - כתף שאול וחוות הרוח
16 תצפיות עוצרות נשימה בצפון הארץ
פארק תמנע
רוד טריפ בארץ טיולים מובנים