Skip to content
Search
Search
Close this search box.

חוזרים לטייל על פי הנחיות משרד הבריאות בחינם

אז בשעה טובה קיבלו את ההחלטה שחוזרים לטבע ויוצאים מההסגר. אנחנו יכולים לצאת ולטייל ולחזור אל הפארקים והגנים הלאומיים. חשוב לזכור – גם כאשר אנחנו יוצאים לטייל יש לשמור על הוראות הממשלה ומשרד הבריאות ולטייל על פי ההנחיות. במידה ואתם מתכננים לצאת אל הגנים הלאומים שם תצטרכו להירשם מראש כיוון שיש מגבלה על כמות האנשים. אז לאן נוסעים? מה ההמלצות לתקופה הנוכחית? לשמחתנו יש המון המלצות וכל מקום שתחליטו להגיע אליו יהיה נפלא. כדי להקל עליכם דאגנו להמליץ לכם על מקומות חינמים שאסור לפספס מיד בתום ההסגר. מוכנים? להלן רשימה מצפון לדרום לבחירתכם:

צפון

פינות ישיבה על גדות השניר – בין מעיין ברוך לגושרים קיימות הרבה פינות חמד בהן ניתן להתמקם ממש בסמוך לנחל שניר. אפשר ליהנות מטיול לאורך הנחל או מפיקניק יומי ללא עלות כניסה וגם לטבול במי הנחל. מאחורי מתחם האוכל גן הצפון קיים בדיוק מקום כזה. מאחורי המתחם (מאחורי המקדונלדס) יש מדרגות שיובילו אתכן ישירות לפינה מקסימה לצד הנחל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין דיבשה – מסלול עין דיבשה הוא אחד הפחות מוכרים מדובר במסלול פשוט מאוד וקצרצר של הליכה בתוך זרם מים רדוד מאוד ונעים, במיוחד בימים חמים. בתחילת המסלול תפגשו את הפרות המקומיות ולאורך המסלול יש גם פינות ישיבה מוצלות נחמדות, תחת העצים. בהמשך המסלול פוגשים אמת מים וטחנת קמח עתיקה מהתקופה העות’מנית. יש כאן עצי תאנה, שיחי פטל ושחי טנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

עין תינה – בין הישובים גדות וגונן ישנו מסלול מגניב ביותר לכל המשפחה, שבשנים האחרונות קיבל שדרוג קל (אפשר לשלב עם עין דיבשה). המסלול כולל הליכה פשוטה בתוך מים רדודים, הוא קצר יחסית ומהנה מאוד עבור הילדים. בשנים האחרונות המקום שוקם וקיבל שדרוג, לאורך המסלול הוצבו מעקות בטיחות כדי לעזור בהליכה במים. למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין חרדליתמסלול מושלם למשפחות ומעולה עם תינוקות על מנשא. רוב המסלול כולל הליכה במי הנחל, כך שרצוי לבוא עם נעליים מתאימות ולא מחליקות ולהביא בגדי החלפה. במהלך רוב המסלול המים לא עמוקים אבל ילדים שכבר הולכים אולי יצטרכו מעט עזרה. אנחנו נמליץ לקטנים מאוד אפילו מצופים, תמיד טוב ללכת על בטוח. למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – ברוכים הבאים לרמת אדמית גליל עליון, פה תוכלו למצוא את פארק אדמית של קק”ל. פארק מפותח ומתוחזק עם ספסלים לפיקניק, מסלול הליכה לתצפית מרהיבה ואטרקצית נוף מיוחדת מערת הקשת. הליכה במסלול קצר ונגיש כולו לעגלות לצד נוף מקסים תוביל אתכם בסופה אל גולת הכותרת של המקום – מערת הקשת. המערה מיוחדת במינה שלא רואים כמוה הרבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל שיח ובוסתן כיאט – נחל שיח הוא פנינת טבע בלב העיר של חיפה. מדובר במסלול הליכה ציורי שיש בו הכל: פריחה ועצי פרי, מי מעיינות לשחיה, נוף קסום ואפילו קצת ארכיאולוגיה. לא להאמין שכל הטבע הזה נמצא ממש לצד העיר. את המסלול ניתן להתחיל משתי נקודות שונות ובהתאם לשנות את דרגת הקושי ואת אורך המסלול. באופן כללי לא מדובר במסלול שהוא קשה מדי, אם כי הוא אינו נגיש לעלות. ילדים עם כושר הליכה בסיסית יצלחו אותו בקלות. מדובר על מסלול חינמי(!) – למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחץ כאן

עין מודע עמק המעיינות – אולי המקום הכי יפה במדינת ישראל, פיסת טבע שאזור לפספס וחובה לבקר כאן. אנחנו תמיד חוזרות למקום הזה וממליצות בחום גם לכם. מדובר בבריכה טבעית גדולה וסביבה שולחנות פיקניק רבים. ניתן להגיע ישירות לבריכה ולא דרך הכניסה הראשית של פארק המעיינות . למידע מלא על המקום והאיזור ודרכי הגעה לחץ כאן.

מרכז

עין צור – הוא מעיין נקבה שנמצא ברמת הנדיב, בסמוך לעיר זכרון יעקב, ויש בו מים בכל השנה. לצד המעיין ישנם גם שרידי עתיקות ביניהם בית מרחץ קדום מהתקופה הרומית. האטרקציות המרכזיות עבור הילדים היא הנביעה הנובעת לתוך בריכה קטנה אליה ניתן להיכנס ולטבול ושביל אמת מים בו ניתן ללכת עם מסלול זרימת המים. בנוסף יש באר עתיקה מלאה במים, אליה פחות מומלץ להיכנס. סביב המעיין יש נקודות מוצלות בהם ניתן לתפוס פינה שקטה מתחת לעצים. קחו בחשבון שאם אתם מגיעים בשבת, כנראה שלא תהיו פה לבד. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן

עין אביאל – נחל תנינים מספק לנו המון נקודות מעניינות שבחלק מהן ניתן אפילו להיכנס ולהנות ממימיו הקרירים. אחד מהמקומות הללו הוא עין אביאל. המקום נקרא כך כי הוא נמצא בסמוך למושב אביאל. יש כאן מספר בריכות/מעיינות מגניבים במיוחד: הבריכה הגדולה והמפל נסתר בין הקנים. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

המפל הנסתר מקורות הירקון – בלב אזור השרון נדיר מאוד למצוא מקורות מים, אך כאן תוכלו למצוא כחלק ממקורות הירקון את המפל הנסתר או בשמו השני מפל שרונים. נהר הירקון זורם בלב אזור גוש דן והוא מתפתל בין הישובים והערים והוא מספק לנו המון פינות ישיבה מעולות. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.
 
מאגר בית הזית – הוא אגם מלאכותי באזור הרי ירושלים, ליד ישוב בית זית, והוא חלק מערוץ נחל שורק. האגם מתמלא במים בעונת החורף לאחר הגשמים. מדובר באגם מים מרשים שסביבו נולדו אטרקציות בילוי שונות וניתן גם לצאת לטיול רגלי במסלול שקיים. למידע מלא על המקום כולל דרגי הגעה לחץ כאן.
 
עין לבן – לשמחתנו איזור הרי ירושלים מלא במגוון רחב של מעיינות, אחד האהובים עלינו והמטופחים הוא עין לבן. מדובר על 2 בריכות אחת רדודה והשנייה עמוקה עם נוף עוצר נשימה אל עמק רפאים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרום

עין בוקק – מסלול מקסים בדרום ים המלח, שמציע טיול קליל עם ילדים ומתאים לכל המשפחה. במהלך הטיול פוגשים במים זורמים לצד נופי המדבר, והשילוב של השניים הוא חוויה מיוחדת מאוד. תחילת המסלול היא בצמוד לבתי המלון של ים המלח וההגעה אליו היא פשוטה יחסית וזו עוד סיבה לכך שהוא נחשב לטיול אטרקטיבי ואהוב על משפחות. הנחל זורם בכל עונות השנה כך שתמיד תמצאו בו מים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל גזר ועין ורד – אם אתם חובבי היסטוריה ועתיקות, נמליץ בחום לא לפספס את הטיול בגן לאומי תל גזר. בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. יש כאן שרידים מהתקופה הכנענית והישראלית שאז גזר הייתה עיר מרכזית ומאוד חשובה בעקבות מיקומה האסטרטגי. למידע מלא על המקום והסבר על דרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. מצידו האחד של הפארק גן חיות קטן ובקצהו השני פארק שעשועים מפורסם. לטעמנו מדובר במקום שהוא פיסת טבע מרעננת ומתאימה לכל הגילאים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תצפית על בקעת צין – בביקור האחרון שלנו באיזור שדה בוקר, החלטנו לטייל לאורך המצוק המשקיף על בקעת צין. מבין הנופים הפראים והיפים שיש לאיזור הזה להציע. למעשה אפשר להתחיל ללכת מקבר בן גוריון לאורך המצוק צפונה ופשוט להנות מהנוף. באחד הקטעים של האיזור ממש מאחורי מדרשת בן גוריון הגענו למצפה דור. המקום הוקם לזכרו של דור כהן ז”ל אשר נהרג בטיול בגיאורגיה בשנת 2015. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

עוד טיולי משפחות על פי איזור בארץ

שמורת הטבע נחל ראש פינה
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום