Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אירועי חנוכה 2023 בצפון

מדי שנה בחג החנוכה מתקיימים פסטיבלים ואירועי ענק ברחבי הארץ גם השנה 2023 זה קורה! אז כדי לעשות קצת סדר ריכזנו עבורכם את כל הפעילויות של החג באזור דרום. כאן תוכלו לראות רשימה מסודרת של כל מה שתוכלו לעשות עם הילדים ועוד כמה רעיונות לבילוי עם כל המשפחה. הכי חשוב כמובן שתבלו יחד ותהנו. חג שמח!  הדף ממשיך להתעדכן בכל רגע נתון על פי פרסומים האירועים.

מדליקים את האור במוזיאון העמק 

חנוכה 2023 מדליקים את האור במוזיאון העמק, קיבוץ יפעת עמק יזרעאל. בין התאריכים 08-16/12/2023 יתקיימו מגוון רחב של פעילויות כמו: הדגמות בנפחייה עם נפח אמיתי, הדרכות לכל המשפחה, סדנאות ליקוט צמחי מאכל וקליעת סלים, ערכות להכנת חנוכייה בנגרייה, התחפשות בבגדי חלוצים, חצר טרקטורים, קפיטריה ועוד. מידע מפורט על כל האירועים באתר הרישמי.

לילה מטורף במוזיאון בית שאן

משהו מוזר קורה במוזיאון בית שאן, משחק בריחה משפחתי “לילה מטורף במוזיאון”, מוזיאון בית שאן. יום שני, כ”ח בכסלו תשפ”ד, 11 בדצמבר 2023, שעות 18:30 – 20:30 חנוכה 2023 אתם מוזמנים להצטרף למשחק בריחה מדהים! עלות: 100 שקלים למשפחה המשחק מתאים לגיל 6+. פרטים נוספים אצל טלי בנייד – 052-6070393. פרטים מלאים בפרסום באתר הרישמי של המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.

חנוכה באתר ספיר עם מקורות

בחג החנוכה הקרוב, לוקחים את כל המשפחה לאתר ספיר! בואו לראות ולגלות אודות תחנת השאיבה הראשונה של המוביל הארצי בשילוב מצגת, חידונים, סרטונים וביקור באולם המשאבות שנחצב בתוך ההר. בנוסף, תחכה לכם פעילות מדעית משפחתית עם ” הפרופסור המפוזר” ב.12/12/2023 יום ג’ שעה 11:30 או יום ה’ 14/12/2023 שעה 11:30. מספר המקומות מוגבל. משך הביקור: שעה וחצי הביקורים ללא עלות ונערכים בתיאום מראש בלבד באתר הרישמי.

חג החנוכה בבית בנמל עין גב

נמל עין גב נמצא על שפת הכנרת ובו תמצאו אתרי בילוי, נופש, תיירות ואטרקציות. הבית בנמל היא מבין האטרקציות המומלצות שכדאי לכם לחוות כאן אם הגעתם הנה עם הילדים. מדובר במשחקייה עשויה מעץ שמציעה חווית בילוי שכל ילד אוהב. המקום שנקרא “הבית בנמל” היה מוכר בעבר בשם “הנגרייה של סבא” שאותו כנראה חלקכם מכירים. מאז המקום החליף ידיים ושופץ, וכיום תמצאו שם משחקייה ייחודית הבנויה כולה מעולמות העץ, ובנוסף מתקיימות במקום גם פעילויות יצירה וסדנאות לילדים ברוח המקום. בחנוכה אתם מוזמנים להגיע בין התאריכים 8-16/12/2023 בין השעות 10:0-16:00. למידע מלא ורכישת כרטיסים לחצו כאן.

חנוכה באתר חומה ומגדל (תל עמל) בגן השלושה

ימים שבת – חמישי, כ”ו כסלו – ב’ טבת, 09-14.12.23, בשעות 10:00 – 14:00 לאורך כל ימי חג החנוכה יתקיימו סיורים מודרכים באתר חומה ומגדל. בסיור המבקרים יצטרפו למסע חוויתי המשלב מיצג “מסע העלייה אל הקרקע” והמשך בסיור פעיל באתר המשוחזר חומה ומגדל. בשבת 9.12 בשעה 12:00 הצגה “הקרקס של סבתא פשקה” של “תיאטרון הגברת” קומדיה מרגשת לכל המשפחה, בשילוב אלמנטים קרקסיים, מוזיקליות עשירה וניחוח של פעם. בנוסף בימים שלישי עד חמישי פעילות של חוויה ויצירה באגף הארכיאולוגי של המוזאון, מסיק זיתים, הפעלת בית הבד וסדנא חווייתית להכנת נרות שמן, הפעילות מלווה בהדרכה. מידע נוסף באתר הרישמי.

חנוכה עם רשות העתיקות

רשות העתיקות פותחת את שעריה לקהל הרחב בחנוכה 2023, ומזמינה את הציבור להשתתף במגוון חפירות ארכיאולוגיות, סיורים וסדנאות ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום.  בחג החנוכה הזה נוגעים בעבר! בואו לשלל פעילויות ללא תשלום – למשפחות ולמבוגרים, בימים מורכבים אלו, אנחנו מזמינים אתכם לחזור יחד איתנו בזמן אל מנהגי החג הקדום וסמליו, ולרגע – להניח בצד את הדאגות – בתקווה לימים מלאי אור! לרשימת הפעילויות לחצו כאן.

פעילות למשפחות בחג החנוכה בגן לאומי בית אלפא

בגן לאומי בית אלפא נחשפו שרידי בית כנסת עתיק שנבנה לפני 1,500 שנה. באתר רצפת פסיפס ייחודית מן השלמות שנמצאו בארץ ישראל. לרגל חג החנוכה תתקיים במקום פעילות מקרבת ומגבשת לכל המשפחה. המבקרים יוזמנו להשתתף בפעילות צביעה משותפת בדף צביעה ענק – “ביחד נגלה את האור”, סדנת כדים, משחקים וחוברת פעילות “לגלות את סודות הפסיפס” בנושא עונת החורף. מתי: בימי חנוכה 7-16.12 בשעות 9:00-14:00 הדרכות בבית הכנסת: ביום שבת 9.12 בשעות 11:00, 12:00, 13:00, 14:00 בימים שלישי-חמישי, 12-14.12 בשעות 11:00, 12:00, 13:00, 14:00. מידע נוסף באתר הרישמי.

חג חנוכה בגן לאומי חמת טבריה

לכבוד חג החנוכה הנכם מוזמנים לפעילות חורף מיוחדת, שכשוך רגליים במי המעיינות החמים, הזורמים בין שלוש בריכות שכשוך. בגן הלאומי חמת טבריה נובעים מעיינות חמים עוד מתקופת המלך שלמה, והם ידועים בסגולות המרפא הרבות שלהם. מספרים שרבי שמעון בר יוחאי ירד להירפא במעיינות המרפא העתיקים. באתר תחכה למבקרים סדנת יצירה של נרות חרס, כמו כן המבקרים יוזמנו להשתתף בפעילות צביעה משותפת “ביחד נגלה את האור” – דף צביעה ענק. מתי: ימי חנוכה 7-14.12, בשעות פתיחת האתר שימו לב: בריכות השכשוך נסגרות כשעה לפני הסגירה. מידע נוסף באתר הרישמי.

חנוכה בגן לאומי סוסיתא – דוהרים לסוסיתא

בחג החנוכה הקרוב, נהנה מתצפית מרהיבה אל הכנרת, היישר מהעתיקות המרשימות של גן לאומי סוסיתא. נטפס אל ההר ונפגוש מורי דרך, שיספרו לנו על עיר רומית מרהיבה עם עמודי ענק, על מערכת מים לא תאומן של 25 קילומטרים, ועל כיבוש ההר על ידי תושבי קיבוץ עין גב במלחמת העצמאות- כל כך הרבה ניסים! הילדים מוזמנים ליהנות גם מעמדת יצירה בה נכין כתרים של גיבורים. הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ מתי: בימים חמישי-שלישי 7-12.12, הדרכות יצאו בשעות 10:30,12:30, עמדת היצירה תפעל בין השעות 10:00-14:00.למידע מלא לחצו כאן.

ניסים נפלאות וחפירות בגן לאומי כורסי

סקרנים וחובבי הפתעות? גן לאומי כורסי מיועד עבורכם! על שפת הכנרת מחכה לכם מנזר עתיק מעוטר פסיפסים וקשתות, סיפורי מורשת קרב מסמרי שיער, וארכיאולוג אחד שישמח שתסייעו לו לגלות את העבר. בחנוכה הקרוב ניפגש לחפירה ארכיאולוגית אמיתית, הדרכות מרתקות ופינת יצירה במקום המסקרן ביותר סביב ימת הכנרת. הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ. מתי: בימים שני-שלישי 11-12.12, הדרכות יצאו בשעות 10:00, 11:00, 12:00. עמדת היצירה תפעל בשעות 13:00-10:00. חפירה ארכאולוגית תתקיים במקום בכל שעה עגולה- 10:00 ,11:00 ,12:00. מידע נוסף באתר הרישמי.

בין גשרים וביצות בגן לאומי עין אפק

שמורת הטבע עין אפק היא פנינת חמד בעמק עכו, ליד קריית ביאליק.השמורה, הכוללת את מקורות נחל נעמן, מהווה שריד לביצות שכיסו בעבר הרחוק את האזור. נתחיל את הטיול בתצפית פנורמית מגג טחנת הקמח הצלבנית, שממנה נראה כיצד השמורה מתמודדת עם אתגרי העיור המקיפים אותה. לאחר מכן נלך לצד הסכר העתיק, נעצור לביקור אצל השפמנונים ונמשיך בתצפית על אחו הג’מוסים. נסיים בהליכה חווייתית על הגשר הצף החוצה את האגם הגדול עד שנחזור חזרה לחניון הפיקניק המטופח. בנוסף, באתר זה ממתין לך המדריך הקולי החדש TRIP TALK שיאפשר לך ולכל המשפחה לחקור לעומק אתרי ארכיאולוגיה וטבע, ולקבל מידע מרתק ונקודות מבט מפתיעות. מידע נוסף באתר הרישמי.

חג חנוכה בגן לאומי כורזים

לכבוד חג החנוכה הנכם מוזמנים ליהנות ממשחק משפחתי חדש – “חפירה בחקירה”. גן לאומי כורזים משמר שרידים מרשימים של כפר יהודי מתקופת המשנה והתלמוד ובהם גם שרידי בית כנסת מפואר. פעילות עצמאית לכל המשפחה “חפירה בחקירה” – צאו לחקור את כורזים ותפגשו את פרופסור ארכי אולג במשחק בלשי ברחבי העיר העתיקה. זכרו, הרמזים מפוזרים במקומות לא צפויים וכדי לפתור את התעלומה – עליכם למצוא את כולם! בנוסף המבקרים יוזמנו להשתתף בפעילות צביעה משותפת “ביחד נגלה את האור” – דף צביעה ענק. מתי: בימי חנוכה 7-14.12, בשעות פתיחת האתר. מידע מלא באתר הרישמי.

פסטיבל “קיימות מוארת” מוזיאון עין דור חנוכה 2023

בקיבוץ עין דור אל מול נוף עוצר הנשימה של הגליל התחתון, למרגלות הר תבור נמצא המוזיאון הארכיאולוגי “מוזיאון עין דור”. ממש כאן במקום בו הוקם המוזיאון זהו מקום המפגש של שאול עם בעלת האוב. המוזיאון הוקם בשנת 1986 והנושא המרכזי עליו הוא מדבר הוא הנוף והאדם. במוזיאון ישנן תצוגות ארכיאולוגיות מתקופות הפרהיסטוריות ועד למאה ה 19 לספירה. לכבוד חג החנוכה אם מוזמנים להגיע בין התאריכים 09-12/12/2023 ולהנות מפסטיבל של קיימות, תאורה, אור ויצירה. מידע מפורט על האירועים באתר הרישמי.

בחנוכה מא/עירים את התחנה – אתר מורשת תחנת רכבת צמח

תחנת צמח התחנה החשובה ביותר מבין תחנות שהיו בתוואי “רכבת העמק” מהתקופה העות’מנית היא התחנה בצמח. מרחקה הוא 85 ק”מ מחיפה ומכאן היה ניתן להגיע עד לדמשק. התחנה שכאן היא יעד אסטרטגי לאורך כל השנים החל ממלחמת העולם הראשונה ועד למלחמת השחרור. לאורך כל שנותיה הראשונות של המדינה היה כאן בסיס של צה”ל. בחג חנוכה אתם מוזמנים למגוון פעילויות שיערכו מנר ראשון עד ליום האחרון של חנוכה 07-14/12/2023 . “המציאות עולה על כל קרון” – “על הניסים ועל הנפלאות” מרחב בריחה משפחתי בתחנת הרכבת ההיסטורית של צמח. סיור עששיות- “באנו חושך לגרש. “ויהי אור” ו- “סיור מדליק” בתחנת הרכבת ההיסטורית של צמח. יש להירשם מראש באתר הרישמי.

חנוכה בגן לאומי כוכב הירדן

צא לסיור מודרך במבצר הצלבני השלם ביותר בישראל בגן לאומי כוכב הירדן. המבצר, הקרוי “בלווּאר”, יפה נוף, יושב בנקודה הגבוהה ביותר ברמות יששכר וחולש ממרום גובהו על עמק הירדן ועמק המעיינות. נהלך במעברים נסתרים, נשמע את סיפור המבצר הצלבני ונגלה את צפונותיו של “כוכב הרוחות” האגדי. במבצר תחכה לכם “משחקיית קוקט”, שבה תוזמנו להתנסות במשחקים קדומים ומשחק ניווטים חווייתי. מתי: בימי שישי–שבת, 15-16.12 סיורים מודרכים יצאו בשעות 10:00, 12:00, 14:00. מידע נוסף באתר הרישמי.

סיורי חנוכה כליליים עם מסו”ל ראש פינה

מדרשת ראש פינה מזמינה אתכם לנשום אויר גלילי ולהצטרף אלינו לטיולי חנוכה במושבת הראשונים-נחל ראש פינה ובסיור חנוכיות בצפת. יום שני כ”ח כסלו 11/12/23 סיור בוקר במושבה ראש פינה בשעה 10:00 ויום שלישי כ”ט כסלו 12/12/23 סיור בוקר במושבה ראש פינה בשעה 10:.. וגם סיור ערב בעיר העתיקה צפת בשעה 17:00. להרשמה לחצו כאן.

ימי החנוכה בחוות התבלינים בית לחם הגלילית

אתם מוזמנים להגיע עם כל המשפחה בין התאריכים 9-16.12 לחוות דרך התבלינים לחגוג את חג החנוכה ולהנות ממגוון רחב של פעילויות לכל המשפחה במרכז המבקרים בבית לחם הגלילית: סיור בטרקטור אל שדות התבלינים, מתחם פעילויות לחנוכה לכבוד ימי החנוכה נעביר למשתתפים סדנאות חוויתיות ומהנות בנושאי החג. למידע מלא באתר הרישמי

נרות ירוקים חנוכה באתר רכבת העמק כפר יהושע

  • צלילים מחצר הגרוטאות 10/12/2023 בשעה 10:30 מופע מוזיקה מרחבי העולם, על כלים שנבנו מחפצים שנזרקו. כולל סדנת יצירה של כלי נגינה בשימוש חוזר. המופע לא מתאים לתינוקות, הסדנה מומלצת לגילאי 5 ומעלה.
  • סיפור ויצירה בגינת הפיות 11/12/2023 בשעה 10:30 סדנה ליצירת עציץ עם סוקולנטים ומיניאטורות, תוך חיבור לעולמות היער הקסומים ובאמצעות שימוש בחומרים שלוקטו מהטבע (עציץ אחד לכל ילד) מצאים לגילאי 6-9.
  • צבעים, צמחים וחמשת החושים 12/12/2023 בשעה 10:30 סדנת היכרות עם צמחי צביעה המפעילה את כל החושים – צביעה בדיו בוטני. מתאים לגילאי 5 ומעלה.
  • גלגולו של אור 13/12/2023 בשעה 10:30 מנר השמן הקדום ועד האור בתחנה תערוכת כלי מאור ויצירה ברוח החג – חנוכיות ועששיות חמרן. עם רשות העתיקות.
  • בסיום כל פעילות יתקיים סיור בתצוגת האתר. הסדנאות מתקיימות במרחב חיצוני מקורה, מחיר לכל משתתף: 10 ₪ בלבד. מספר המשתתפים מוגבל – כל משתתף צריך כרטיס, ההרשמה באתר הרישמי. בכפוף להנחיות פיקוד העורף.

חנוכה 2023 במדעטק חיפה

בואו לפעילויות ייחודיות ומרתקות לאורך חופשת חג החנוכה בין התאריכים 09-16/12/2023: תערוכת Foll Me כאשר מדע פוגש קסם, נוסעים בזרם – המכונית החשמלית בואו ללמוד על הטכנולוגיה שלה ועל הסביבה והאנרגיה, באנו חושך לגרש במופע אור וחושך, ציור על פלורסנטים פעילות חווייתית בה נלמד לצייר עם פנסי u.v ועוד מגוון סדנאות ותערוכות ברוח החג. ההגעה ברישום מראש באתר הרישמי.

חנוכה במוזיאון המזגגה

מתוך קיבוץ נחשולים בתחום איזור מלון חוף נחשולים נמצא מוזיאון המזגגה – מוזיאון לארכאולוגיה ולזכוכית ובה אפשר למצוא ממצאים מהחפירות הארכיאולוגיות שבוצעו בתל דור הסמוך. המוזיאון נמצא בתוך מבנה מרשים שהוקם בשנת 1891 על ידי הברון רוטשילד, מטרת המבנה אז הייתה מפל לייצור בקבוקי זכוכית לטובת היקבים בזכרון יעקב וראשון לציון. בחנוכה הקרוב אתם מוזמנים בימי ראשון – חמישי, כ”ז כסלו- ב’ טבת, 10-14.12.23, בין השעות 09:00 – 15:00. הדרכות בכל שעה עגולה בשעות 10:00 | 11:00 | 12:00 | 13:00. הדרכה יומית למשפחות, בדגש על חנוכה והדלקת נרות שמן. במהלך הסיור במוזיאון תפגשו ממצאים הקשורים בחשמונאים ויוונים, אור וזכוכית ונדליק ביחד נר שמן לכבוד החג. תוכלו גם לפתור כתב חידה, לרפא כד קטן ואו ליצור פסיפס אישי. מידע נוסף והרשמה באתר הרישמי.

הסופגטרון – הצגות חנוכה בתאטרון חיפה

תיאטרון חיפה ממשיך להפיץ אור – ‘הסופגטרון’ מגיע לשמח אתכם בחנוכה 2023, זו השנה העשירית! חנוכה של הצגות ילדים איכותיות, נפלאות ומעודדות בתיאטרון חיפה! בין התאריכים 11-14/12/2023 בתיאטרון חיפה. הבטיחו מקומכם מראש! כניסה למפוני הצפון והדרום בחינם. למידע נוסף על ההצגות המתקיימות כולל תאריכים לחצו כאן.

חנוכה בקישון

אתם מוזמנים לסיור צפרות בחנוכה בפארק הקישון. יום חמישי 14/12/2023 בשעות 09:00- ו 10:30. הסיור יוצא מכפר חסידים בקצה רחוב נחל קדומים. וביום שישי 15/12/2023 בשעות 09:00- ו 10:30. הסיור ללא עלות בהרשמה מראש בטופס הרישמי.

עושים תרבות 2023 בבית הגפן 

כמדי שנה בית הגפן משתתף באירועי החג של החגים, השנה החג חוגג 30 שנה לקיומו ו 60 שנה להקמתו של בית הגפן. לאור ביטול האירועים ברחבי חיפה בית הגפן החליט לקיים לציבור הרחב הפוגות במסגרת פרויקט “עושים תרבות”.  בין התאריכים 14-30/12/2023 ישנם המון אירועים חינמים אך בהרשמה מראש באתר הרישמי. הנה כמה מהאירועים המובילים:

  • 14/12/2023 בשעה 16:00 – קרקס נו פרובלם בחצר התיאטרון בית הגפן – מופע קרקס דינמי! כניסה חופשית אך נדרשת הרשמה מראש.
  • 14/12/2023 בשעה 17:30 – מופע אש עם יוגב סעדה בחצר תיאטרון בית הגפן.
  • 16/12/2023 בשעה 12:15 – קרקס במתנ”ס מתקיים בחצר תיאטרון בית הגפן.
  • 17/12/2023 בשעה 16:30 טרופותי בשיתוף תיאטרון אורנה פורת. מתקיים באולם בית הגפן.
  • 23/12/2023 בשעה 11:00 – המופע של שמבוקי בחצר תיאטרון בית הגפן.

חוות הנדיב

חוות הנדיב מזמינה אתכם לבילוי פסטורלי ומהנה לכבוד חג החנוכה- מושלם לכל המשפחה בין התאריכים 08-15/12/2023 בין השעות – 9:00-14:00
מה בתוכנית? פינות יצירה מותאמות – יצירות חנוכייה, אפיית סופגניות בטאבון! טעימות תותים מהחממה, פינות ישיבה מוצלות, פינות יצירה, מגוון בע”ח, חממות גידול ירקות וחוויות חקלאיות, טרקטורים ובימבות לילדים, לול תרנגולות חופש ועוד. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

נגיעות של אור: חנוכה בזכרון יעקב

חג החנוכה 2023 בסימן נגיעות של אור. המועצה המקומית זכרון יעקב ועמותת גדעוניים מזמינה אתכם להגיע להפוגה בימי החנוכה. מגוון רחב של פעילויות, סיורים, טיולי טבע, טיולי עששיות, ביקורים ביקבים ועוד. הפעילות מותנית במזג אוויר במידה ומזג האוויר לא יאפשר הפעילות תדחה למועד אחר. למידע מלא על הפעילויות הנבחרות לחצו כאן.

סיורי חנוכיות 2023

חנוכה 2023 בצל המלחמה – חנוכה, חג האורות מהבהבים, חנוכיות בחלונות, קסם חג האורות ונס פח השמן הם חלק בלתי נפרד מאווירת חג החנוכה. סיורי משפחות, סיורי חנוכיות, זוגות, קבוצות בעזרת מורי דרך ומדריכים שמכניסים אותנו אל עומק הרובעים היהודים בערים השונות כל זה לצד הדרכה מסודרת על המקום בו אנחנו נמצאים. למידע מפורט על סיורי חנוכיות לחצו כאן.

פסטיבל האור בקרית אתא

הנה זה קורה פסטיבל האור בקרית אתא מתחיל – כי מעט מן האור דוחה הרבה מהחושך. שלל פעילויות לגדולים ולקטנים בחג החנוכה: אירועים, סדנאות, הצגות, מופעים, הפנינג הורים וילדים ועוד המון הפתעות לתוכנית האירועים לחצו כאן.

חנוכה בחצר הראשונים קיבוץ עין שמר

אתם מוזמנים להגיע עם כל המשפחה לחצר הראשונים בקיבוץ עין שמר לחגיגה של חג החנוכה 2023. במהלך הביקור תוכלו ליצור חנוכיות וסביבונים מחומרים ממוחזרים, אפיית לחמניות מתוקות בתנור לבנים, סיור בעלה רתומה לטרקטור ברחבי הקיבות, הפעלת בית הבד ההיסטורי, ביקור במוזיאון הטרקטורים וביקור במוזיאון “החלוצים באים”. בין התאריכים 10-14/12/2023. לרכישת כרטיסים באתר הרישמי בלבד.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

האירועים עשויים להשתנות או להתבטל בהתאם להחלטת מארגני האירועים. מומלץ להתעדכן מול המארגן הרשמי בטרם ההגעה. כל המידע המופיע כאן התקבל ישירות מול הספקים לרבות מחירים וזמני האירועים.