Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל הגולן - מקטע מספר 9 - מאום אל דנניר לחניון דליות

מקטע מספר 9 של שביל הגולן מתחיל באום אל דנניר וכל כולו בהליכה מישורית. בדרך תגיעו אל אנדרטה ותצפית על יונתן, תחצו את נחל בזלת ונחל דליות, תגיעו עד לרוג’ום אל הירי שמכונה גם גלגל הרפאים, תוכלו לטבול במעיין עין אל פארס, תעקפו את מאגר דליות מצפון עד להגעה לחניון לילה דליות. מה תראו במהלך המסלול?

שביל הגולן - מקטע מספר 9 - מאום אל דנניר לחניון דליות

אום אל דנניר

אום אל דנניר הוא אתר ארכיאולוגי שאותרו בו שרידי קרמיקה מתקופת הברונזה וגם קברים מהתקופה הרומית. עד מלחמת ששת הימים היה כאן כפר פעיל. לא רחוק מכאן לכיוון סוף מקטע מספר 8 תמצאו את בריכת נעמי שמקבלת את מימיה מהנביעה עין דנניר הסמוכה.

בריכת נעמי

בסוף המקטע ה 8 ותחילת המקטע ה 9 הוקמה בריכה עגולה ולצידה יש נדנדת מנוחה. גודלה 2.5*2.5 ועומקה מטר אחד. היא מקבלת את מימיה מצינור שמזרים אליה מים מהנחל הסמוך. יש דיווחים ממטיילים שהבריכה לעיתים יבשה או עם ירוקת.

אנדרטה לזכרו של ג’רמי רוזנטל – הרוג’ום של ג’רמי

נקודה בה תוכלו למלא מי שתייה ולקבל תצפית, נדנדה וצל על יישוב יונתן. ג’רמי רוזנטל היה חייל בודד,  ששירת כלוחם בסיירת חטיבה 7. 

רוג’ם אל הירי – גלגל הרפאים

מעגל אבנים ומונומנט עתיק. מהקרקע קשה לראות את צורתו, רואים את העיגול המושלם בצורה ברורה ממעוף הציפור. מעל ל 40 אלף אבני בזלת מסודרות בצורה מופתית מעגלים מעגלים. במרכז הגלגל ישנם אבנים בגובה של 6 מטרים. יש האומרים כי גלגל הרפאים נבנה בסוף התקופה הכלקוליתית – עד היום לא יודעים לומר מה מטרת המבנה. יש הטוענים כי מדובר על לוח שנה קדום או על איזור קברים.

עין אל פארס

קרוב לנחל דליות ושביל הגולן ישנה בריכה דיי גדולה 4*4 מטרים ועומקה כמטר וחצי. המים בה נהדרים לטבילה וזה מקום נהדר להתרעננות לפני המשך הדרך.

שביל הגולן - מקטע מספר 9 - מאום אל דנניר לחניון דליות

נחל ומאגר דליות

מאגר דליות אוגר אצלו את מי נחל דליות, כאשר המאגר מלא הוא פשוט עוצר נשימה על רקע נופיה של רמת הגולן. אורכו של הנחל כ 22 ק”מ ושני יובליו העיקריים הם נחל גמלא ונחל בזלת.

חניון דליות

מבין החניונים הגדולים שתמצאו ברמת הגולן: יש כאן לא מעט ספסלי פיקניק תחת העצים, עמדות מנגלים, שטחים מסודרים להקמת אוהלים ואפילו מגני רוח. ממש מכאן תוכלו לצאת למספר מסלולים או סתם לבחור בחניון לטובת פיקניק משפחתי. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

למי שצולח את שביל הגולן ללא לינה:

  • את הרכב הראשון תוכלו להחנות על תוואי ציר הנפט, לנקודת וויז לחצו כאן.
  • את הרכז השני תוכלו להחנות על פי הוויז: חניון דליות.

מקומות לינה וקמפינג:

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.