Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל הגולן - מקטע מספר 6 - חניון עין זיוון להר חוזק

מקטע מספר 6 של שביל הגולן מתחיל בחניון עין זיוון ששם גם תמצאו את אנדרטת גדס”ר 134 מכאן עוברים לצד שרידים של הכפר הצ’רקסי עין זיוון לאחר מעבר כביש 98 מתחילי לטפס אל הר בני רסן עליו יש את חוות הטורבינות ממשיך למרגלותיו של הר קורטם ומגיע לבסוף להר חוזק. מה תראו במהלך המסלול?

שביל הגולן - מקטע מספר 6 - מחניון עין זיוון להר חוזק

חניון עין זיוון ואנדרטת גדס”ר 134

מול הכניסה לקיבוץ עין זיוון תוכלו למצוא את חניון לילה ואתר ההנצחה לחללי גדס”ר 134. זו היא אנדרטה אחת מבין שלושה אתרי הנצחה שהוקמו לזכר חללי הגדוד. חניון הלילה כאן משמש בעיקר את השביליסטים של שביל הגולן.

חוות הרוח הר בני רסן – תל ע’סניה

בגובה של 1,072 מטרים מעל פני הים תוכלו להגיע לאחד התלים המרשימים שיש בצד המזרחי של רמת הגולן. חוות הרוח בהר בני רסן מונה עשר טורבינות שמייצרות חשמל שגובהם 30 מ’ ואורכך כל להב הוא 18 מ’. למעשה הר בני רסן הוא הר געש רדום והוא חלק מרכס בשנית ומקו התלים הישראלי ברמה – הנוף מכאן עוצר נשימה לכיוון ישראל וגם לכיוון סוריה. שמו הנוסף של ההר הוא תל ע’סניה על שם השבטים הבדואים שישבו כאן בסוף המאה ה 3. מידע מפורט ומלא על המקום לחצו כאן.

חוות הרוח הר בני רסן – תל ע'סניה

הר קורטם

הר קורטם הוא גם חלק משמורת הטבע רכס בשנית, גובהו 1,108 מטרים מעל פני הים וגם הוא תל געשי רדום. מראש ההר תוכלו לקבל נקודת תצפית לכיוון סוריה והגבול.

הר חוזק

הר חוזק מגיע לגובה של 1,150 מטרים מעל פני הים, גם הוא הר געש רדום והוא דייך לשמורת הטבע רכס בשנית. בראש ההר יש בסביב צבאי ולצידו ישנה נקודת תצפית מדהימה על רמת הגולן. אם הגעתם לפה בתקופת הסתיו תפגשו כאן את פריחת הסתווניות והחלמוניות, בתקופת האביב את אירוס הגולן. למידע מפורט ומלא על המקום לחצו כאן.

הר חוזק בשמורת רכס בשנית – טיול פריחה של סתיו ברמת הגולן

למי שצולח את שביל הגולן ללא לינה:

  • את הרכב הראשון תוכלו להחנות על פי הוויז: חניון לילה עין זיוון.
  • את הרכב השני תוכלו להחנות על פי הוויז: הר חוזק. יש להחנות בחניה התחתונה לצד השלט של שביל הגולן מעבר למעבר בקר.

מקומות לינה וקמפינג:

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.