Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל הגולן - מקטע מספר 4 מאנדרטת פלס"ר 7 עד לבאב אל הווא

מקטע מספר 4 של שביל הגולן מתחיל דרך אנסדרטת פלס”ר 7 דרך הר חרמונית, עוז 77  בלב עמק הבכא, עד לבאב אל הווא שער הרוחות. מדובר על מקטע נוח להליכה אך כולו חשוף לשמש.  מה תראו במהלך המסלול?

מקטע 4 שביל הגולן מאנדרטת פלסר 7 לבאב אל הווא

אנדרטת פלס”ר חטיבה 7

איזור הקרבות הקשים שהיו במלחמת יום הכיפור לפלס”ר 7. ממש כאן הוקמה אנדרטה שעשויה מבטון וצורתה מזכירה חזית של נגמ”ש, בסמוך לכאן יש שני לוחות ברזל: על הראשון חרטו את שמות כללי היחידה שנפלו החל ממלחמת ששת הימים והלאה, על השני חרטו את שמות 25 החיילים שנפלו כאן במהלך מלחמת יום הכיפור.

הר חרמונית

אחד מבין הרי הגעש הרדומים שיש לנו כאן ברמת הגולן, הוא חלק מקו התלים וגובהו 1,211 מטר מעל פני הים. למעשה הוא ההר השני בגובהו ברמת הגולן (אחרי הר ורדה שסמוך אליו). 

אנדרטת זיכרון עוז 77 עמק הבכא - מלחמת יום הכיפורים

אנדרטת עוז 77 ועמק הבכא

מדובר באיזור שבו התחולל אחד מקרבות הבלימה הקשים ביותר שידע צה”ל במלחמת יום הכיפורים. מאות של טנקים סורים שרופים שנשארו פרושים על פני כל העמק נתנו לעמק את שמו – עמק הבכא. יש כאן אנדרטה, תצפית אל עמק הבכא וחוות הרוח וטנקים שעומדים כאן עוד מאז 73.

באב אל הווא

בתוך שמורת בריכת בראון תמצאו את באב אל הווא שנקרא גם שער הרוחות. הוא קיבל את שמו שער הרוחות כי באיזור זה ישנם רוחות חזקות מאוד. בשנת 2007 גילו כאן מערות קבורה שחצובות בתוך אבן, מבנים שונים מהתקופה הרומית והביזנטית.

למי שצולח את שביל הגולן ללא לינה:

  • את הרכב הראשון יש להחנות באנדרטת פלס”ר 7 – תוכלו לרשום בוויז: אנדרטת פלס”ר 7 בוקעתא.
  • את הרכב השני ניתן להחנות בנקודה הבאה – לחצו כאן לנקודת וויז. 

מקומות לינה וקמפינג:

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.