Skip to content
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוד טריפ - גלבוע ירושלים וצפון ים המלח

טיול מתמשך של כמה ימים הוא אחד האהובים עלינו והפעם החלטנו לבקר שוב בכמה מן האיזורים שאנחנו מאוד אוהבות לטייל בהם בכל הזמדנות. בעבר כבר עשינו טיול רוד טריפ מעמק המעיינות לצפון ים המלח כולל קמפינג וזאת הייתה חוויה אדירה! הפעם החלטנו לצאת לטיול דומה ולהוסיף עצירה נוספת בין עמק המעיינות וים המלח בעיר הקודש כדי להנות גם מהרי ירושלים והמסלולים הקיימים שם. אז התחלנו בטיול בעמק המעיינות, עברנו למסלול הליכה בהרי ירושלים ומשם לחופי צפון ים המלח המיוחד שהולך ונעלם.

יום ראשון לטיול: היעד – הגלבוע

הנסיעה שלנו ליעד הראשון הייתה יחסית קצרה, סביב שעה נסיעה והגענו אל גן לאומי מעיין חרוד. את היום הראשון שלנו החלטנו להעביר כל כולו בגן הלאומי המקסים הזה. מדובר בפארק נופש למרגלות הר הגלבוע שלכל אורכו זורם פלג מעיין הנובע ממערה אליה ניתן להגיע בטיול קצרצר בתוך הגן הלאומי.

בנוסף, המקום מאפשר לינת קמפינג מסודרת וחווייתית. בטיולים קודמים שלנו ישנו כאן באוהלים ואין ספק שמדובר באחד מהגנים המומלצים והמסודרים לקמפינג לכל המשפחה ובמיוחד עם ילדים.  אבל אם אתם בוחרים לא ללון כאן בקמפינג הפארק מומלץ מאוד גם לבילוי יומי, וניתן גם להבעיר בו אש כך שתוכלו להגיע עם המנגלים. המקום מושלם ומהנה לקטנטנים. המעיין זורם לאורך כל הפארק (כמעט כל מקום הוא קרוב למים) ויוצר בריכות שכשוך רדודות כך שהילדים יכולים לשחק להם בכייף ללא חשש (כמובן שתמיד צריך להשגיח). הילדים יכולים להתרוצץ ולשחק במרחבי המדשאות הפתוחים- מומלץ להביא כדור. למידע נוסף על גן לאומי מעיין חרוד לחץ כאן.

לאחר סיום הביקור שלנו בגן הלאומי (שיצאנו ממנו ממש בשעת הסגירה) הלכנו לקבל את החדרים בבית הארחה גלבוע – בינהרים. האמת, הגענו ללא כל ציפיה והופתענו ממש לטובה! המקום יחסית קטן כך שאין בו הרבה חדרים, החדרים כאן דיי סטנדרטים ונותנים את כל מה שצריך בשביל להעביר כאן את הלילה. מעבר לכך המקום מציע מטבח משותף לכל האורחים והמבטח מאובזר בהכל(!!) – יש כאן מקררים, כלי מטבח, גז, שולחנות, פינת קפה מלאה בכל טוב ואפילו משחקים לילדים שיעבירו את הזמן בכייף בזמן שהם מחכים שארוחת הערב תהיה מוכנה.

בגלל שהשעה היתה יחסית מוקדמת אז החלטנו לצאת מהמלון ולבקר ביעד נוסף שיעביר לנו את הזמן עד לארוחת הערב. נסענו לכניסה של היישוב גדעונה בו אנחנו לנים שם קק”ל הקימו את חורשת גדעון או בשמה הנוסף בריכת גדעונה. פינה קסומה שאפשר לשבת לצד המים ואפילו אפשר לגשת למים בצורה נגישה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יום שני לטיול: היעד – ירושלים

לאחר בוקר נהדר של זריחה על הגלבוע מחלון בית הארחה בינהרים ואפילו תצפית על הכדורים הפורחים שהיו שם בזריחה, יצאנו לכיוון ירושלים. בגלל שאנחנו נוסעים עם ילדים קטנים חשוב לנו תמיד לעשות עצירות בנסיעות ארוכות. לכן העצירה שלנו הפעם הייתה ב “חוות התוכים – כפר הס”. חווה מגניבה שבה יש עשרות זנים שונים של תוכים. יש כאן לא מעט תוכים מחוץ לכלובים שהילדים יכולים להחזיק, ללטף ואפילו להאכיל. בנוסף לתוכים יש כאן גם חיות משק שונות ופינת ליטוף. סך הכל היתה לנו אחלה של עצירה קצרה לרענון באמצע נסיעה ארוכה לכיוון ירושלים. למי מכם שרוצה ללון בעיר בזמן החגיגות תוכלו להנות מ 10% הנחה לרשת אברהם הוסטלס בארץ וירושלים, יש להיכנס לאתר הרשת ולהזין קוד קופון: shvilלמעבר לאתר לחצו כאן.

לאחר נסיעה שכללה לא מעט פקקים החלטנו בהגעתנו לירושלים לעצור במתחם “התחנה הראשונה”, עצירת התרעננות ואוכל. בין העיר העתיקה והעיר החדשה, במקום שבעבר הרחוק היתה תחנת הרכבת של ירושלים והראשונה למעשה בארץ ישראל, תוכלו למצוא מתחם בילוי נהדר. מתחם התחנה הוא בעל חשיבות היסטורית וכל מבני התחנה עברו עבודות שימור. המבנה נראה בדומה לתחנות רכבת שנבנו על ידי השלטון העות’מאני ששלט במדינה באותה תקופה.

כיום במתחם התחנה אפשר למצוא מסעדות, בתי קפה, מופעים וכל מה שמתאים למשפחות, צעירים ומבוגרים. בסופי שבוע מתקיימים במקום אירועי תרבות ואמנות, פעילויות פנאי וספורט. אנחנו בחרנו לעשות את עצירת האוכל שלנו ב Captain שם אכלנו צהריים ולאחר מכן נהננו ממתקני הלונה פארק שבמקום. לאתר הרישמי של מתחם התחנה לחץ כאן.

ממתחם התחנה נסענו למלון שלנו “מלון השלום”. בתוספת תשלום קטנה בחרנו ללון בחדר משפחה שהוא גדול יותר ונהננו מהבריכה שהייתה פעילה בתקופת הקיץ עד השעות המאוחרות של הערב וגם מחנייה ללא תשלום(!!). חשוב לנו לציין שהמלון הזה לא בדיוק נמצא במרכז העניינים של ירושלים ואנחנו בחרנו בכוונה מלון שממוקם מחוץ לעיר מ3 סיבות: 1) עומסים בכבישים – בגלל שידענו מראש שלא נבקר בעיר העתיקה, בביקור הזה בחרנו להתרחק מהעומסים של לב ירושלים והחלטנו לבקר בטבע שיש לצד העיר. 2) מחיר – המחיר שקיבלנו בו את החדר (הגדול מאוד יש לומר) היה זול מאוד יחסית לכל שאר בתי המלון באותה תקופה. 3) קרוב יותר לאיזור בו תכננו לטייל יום למחרת.

יום שלישי לטיול: היעד – הרי ירושלים וצפון ים המלח

בבוקר נפרדנו מהמלון ונסענו לכיוון הסטף, זה המסלול שבחרנו לעשות בהרי ירושלים. על הסטף שמענו הרבה אבל אף פעם לא באמת יצא לנו לטיל שם בגלל המרחק הרב מהצפון. ובהחלט, כמו שמספרים, גילינו שמדובר במסלול יפה עם נוף עוצר נשימה. יש כאן מעיינות ואפילו ניקבה קצרה שהיא אטרקציה נהדרת לילדים. המסלול שאנחנו בחרנו לעשות בסטף הוא המסלול הקצר שעובר בעין סטף, ממשיך לעין ביכורה וחוזר חזרה לחניה. למידע נוסף על המסלול ודרכי הגעה לחץ כאן.

בגלל שהתחלנו די מוקדם את המסלול סיימנו אותו יחסית מהר ומשם החלטנו כבר לעשות את דרכנו אל צפון ים המלח. שם בחרנו להעביר את השעות החמות במקום מרענן במיוחד – שמורת הטבע עיינות צוקים עין פשחה. תראו זאת ממש לא הפעם הראשונה שלנו במקום הזה ואנחנו יכולות לומר שאנחנו כל כך אוהבות אותו. ואוו כמה שהמקום הזה יפה, מדובר בנווה מדבר שהוא באמת מדהים ביופיו. נביעות מים טבעיות לצד נופי הצוקים האדירים של המדבר. במקום ישנן מספר בריכות של נביעה טבעית שבהן ניתן לשחות. חלקן עמוקות וחלקן פחות. לילדים מומלץ להביא גלגל ים או מצופים. ברחבי הפארק שולחנות פיקניק ופינות חמד. מנגלים מומלצים בהחלט. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אחרי סיום הביקור שלנו בשמורת הטבע עיינות צוקים עין פשחה, הלכנו לקבל את החדרים שלנו בבית הארחה קיבוץ קליה. שם התארחנו באירוח קיבוצי, מול החדרים שלנו הייתה הבריכה של הקיבוץ שאורחי הקיבוץ יכולים להנות ממנה ובהחלט נהננו!

יום אחרון לטיול: היעד – צפון ים המלח והביתה!

על פי התכנון שלנו רצינו ביום רביעי לקום מוקדם ולעשות את מסלול נחל דוד שנמצא בתוך גן לאומי עין גדיאך אפשר לומר שהחום הכריע אותנו. אז בחרנו הפעם ליהנות מכניסה חינם שניתנת לכל אורחי קיבוץ קליה לחוף קליה בים המלח. בדיעבד זאת הייתה בחירה נכונה!

עוד לפני שהגענו לחוף, בדרך לשם, עצרנו בגלריה מינוס 430. כבר בכביש גישה הפונה אל חופי הים שנמצאים בצידו הצפוני של ים המלח תוכלו לראות את הגלריה הנמוכה בעולם. כשתגיעו למקום תבחינו מיד במבנים הנטושים. מדובר במבנים שעד לשנת 1967 שימשו כמחנה ירדני ולאחר מכן הפכו להיאחזות של גרעין נח”ל ומאז כבר למעלה מ 40 שנה הם עומדים נטושים. אמנים מהארץ ומהעולם ציירו על גבי המבנים האלו ציורי גרפיטי מרשימים מאוד שמטרתם היא לזעוק את מצוקתו של ים המלח שהולך ונעלם.

לאחר ביקור קצר בגלריה הנמוכה בעולם המשכנו לנסוע בכביש והגענו אל חוף קליה האגדי. קרוב לכניסה של החוף אפשר לראות את פארק המים הנטוש שנסגר בשנת 2001 ועדיין עומד שם כאילו זה היה אתמול. חוף קליה הוא מן החופים היפים והמסודרים שיש בצפון ים המלח אבל לצערנו הוא גם ממחיש בצורה מאוד טובה את האסון של ים המלח ההולך ונעלם ולכן המרחק של הים מהחוף עצמו הוא עצום (והוא הולך ומתרחק מדי שנה). כחלק משירותי החוף המסודר, כדי להגיע אל קו החוף באופן מהיר תוכלו להשתמש בשירותי השאטלים שהמקום מפעיל, עם כמה תחנות שאפשר לרדת ולעלות בהן במהלך הדרך. בחוף קליה יש את המסעדה הנמוכה ביותר בעולם, בוץ טבעי של ים המלח ובעיקר את הים המקורי! טיפ קטן לאלו שמגיעים עם ילדים קטנים – אנחנו הגענו לכאן עם בריכה קטנה שאותה ניפחנו ומילאנו במים כדי שתהיה לילדים תעסוקה, כי בינינו הקטנים לא באמת נכנסים לים המלח.

זה הטיול שלנו. כמובן שכל אחד יכול להתאים לעצמו את הטיול, אפשר לקצר, לוותר או להוסיף אטרקציות בהתאם לזמן ולרמת העניין שלכם. כנ”ל לגבי זמני הפסקות וארוחות – כל אחד לפי ההרכב המשפחתי והרצונות שלו.

אם אתם מגיעים עם תינוקות אז חשוב שתוודאו לפני איזה מהמקומות נגישים לעגלות ובאיזה כדאי להגיע עם מנשא – זה מצוין בכל הכתבות שלנו.