Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוד טריפ - צפון ים המלח ועמק המעיינות

מדובר בשני אזורי הארץ האהובים עלינו ביותר! ים המלח, זה שחושבים שנוסעים לשם או פנסיונרים, או אנשים עם בעיות רפואיות הוא אחד האזורים היפים והמיוחדים ביותר בארץ ויש בו שפע של פלאי טבע. ים המלח עצמו כמובן הוא פלא בפני עצמו, אך יש כאן גם שפע של מעיינות ונחלים בלב המדבר, בעלי חיים ייחודיים לאזור, שפע של מקומות לינה ועוד. ובקעת בית שאן, עמק המעיינות של ישראל. אזור שהוא פשוט אוצר של טבע, שופע מים ומעיינות כמעט בכל פינה.

אז בטיול הזה אנחנו בוחרות לשלב את שניהם יחד, בטיול של מספר ימים, מה שמביא אותנו לאחד הטיולים היפים והמוצלחים שעשינו (ועשינו הרבה).  אנחנו נוסעות בתקופת החגים – חודש ספטמבר – אזור ים המלח וגם הבקעה הם אזורים מאוד חמים ולכן פחות מומלץ להגיע אליהם בשיא הקיץ. אבל… בלילה קריר – קחו זאת בחשבון.  טיפים נוספים לטיול רוד טריפ עם ילדים לחצו כאן או על התמונה:

רשימת ציוד לקמפינג עם ילדים – מומלץ לשמור לשעת הצורך: אוהל – אם אתם 4 נפשות תמיד מומלץ שיהיה אוהל שמותאם ל 6 נפשות כך יהיה מקום גם לתיקים. מזרון מתנפח, כרית, שמיכה, מצעים, לול קמפינג, ערסל, מחצלת, בגדים חמים ללילה, בגד ים, מגבת, כפכפים למקלחות ונעלים למים, נעלי הליכה נוחות, כובע, קרם גוף, שקיות זבל, פנס לאוהל, שולחן מתקפל (אם אין ספסלי פיקניק), צילייה או גזיבו, כלי רחצה, תכשיר נגד ייתושים, נייר טואלט, מגבונים, תיק עזרה ראשונה עם תרופות, קרם הגנה, חבל ואטבי כביסה, כלים רב פעמים, קפה או תה, תבלינים, סוכר, מלח, פלפל, אש (מצית), לדרמן, בלון גז (אם אתם עם גזייה), מנגל (פחמים וכלים לבשר), סירים ומחבתות, סכו”ם, קרש חיתוך, מטען לניידים.

יום ראשון לטיול: היעד – צפון ים המלח

אנחנו יוצאות מאזור הקריות לכיוון היעד הראשון שלנו. נוסעות דרך ירושלים, קצת יותר משעתיים נסיעה. צפון ים המלח הוא לא אזור המלונות המפורסם של ים המלח אבל אנחנו בחרנו בו כי באזור הזה יש יותר מקומות טיול שתכננו לעשות.

אנחנו מגיעות ביום הראשון ישירות לגן העדן המושלם שנקרא עיינות צוקים. שם אנחנו מבלות את המשך היום שלנו, כולל “על האש” קצרצר ומסלול טיול בשמורה שבמקום. מדובר בנווה מדבר שהוא באמת מדהים ביופיו. נביעות מים טבעיות לצד נופי הצוקים האדירים של המדבר. להמשך קריאה על עינות צוקים – עין פשחה לחץ כאן.

משם, כבר שעות אחה”צ, אנחנו נוסעות להתמקם באתר הלינה שלנו “חוף נווה מדבר”, שם נפתח את האוהל הפרטי והציוד המשלים שהבאנו מהבית. מגיעות קצת חוששות ומקוות שהמקום יעמוד בציפיות שלנו. למזלנו אנחנו מגלות מקום מקסים ומסודר מאוד שתרם לחוויה כולה. במקום יש בריכת שחייה וגם ירידה לחוף פרטי של ים המלח כך שמעבר למקום לינה, הוא מהווה אטרקציה בפני עצמה.

טיפ – תקומו לראות את הזריחה!

טיפ נוסף – תביאו סנו די נגד יתושים 🙂

יום שני לטיול: מטיילים בצפון ים המלח

קמים בבוקר, מארגנים את הציוד לרכב, שותים קפה אוכלים משהו ויאללה לדרך – יוצאים לטיול.

מסלול נחל ערוגות – אחד המסלולים היפים בישראל! טיפ – תבואו עם בגד ים. נחל ערוגות נמצא בתוך שמורת עין גדי במדבר יהודה. הוא שכן של נחל דוד, וגם בו בדומה לשכנו זורמים מים במהלך כל השנה והוא אחד היפים בנחלי מדבר יהודה. להמשך קריאה על מסלול נחל ערוגות לחץ כאן.

מאחר והמסלול ארוך, בסיומו נסענו להתמקמות הבאה בחדרי אירוח אנ”א עין גדי (ממש נסיעה של דק’ בודדות מהמסלול שעשינו). המקום נקי ומסודר והאוכל פשוט וטעים. בהחלט טוב כדי להעביר בו את הלילה. תמורה טובה למחיר.

לטיולים נוספים באיזור ים המלח לחץ כאן.

יום שלישי לטיול: ממשיכים בנחלי ים המלח

אחרי התארגנות קצרה, אנחנו נוסעות חזרה לשמורת הטבע עין גדי כדי להשלים את המסלול הנוסף שיש שם, של נחל דוד. מאחר ויום של נסיעה ארוכה עוד לפנינו אנחנו עושות את המסלול הקצר והמקסים עד למפל הראשון. נחל דוד נמצא בתוך שמורת עין גדי והוא שכן של נחל ערוגות, וגם בו בדומה לשכנו זורמים מים במהלך כל השנה והוא אחד היפים בנחלי מדבר יהודה. להמשך קריאה על מסלול נחל עין גדי לחץ כאן.

נוסעים הלאה, אל עבר עמק המעיינות, דרך כביש הבקעה. שם נישן בפארק מעיין חרוד, באוהל שהבאנו מהבית. גם כאן מדובר במקום שמעבר לאתר קמפינג מסודר הוא גם מספק אטרקציה לכל המשפחה ובכך היתרון שלו. כך שגם אם תגיעו מוקדם מהצפוי, לא משעמם כאן. מרחבי דשא גדולים, מים רדודים לשכשוך והתרעננות, ומותר גם לעשות על האש. להמשך קריאה על גן לאומי מעיין חרוד לחץ כאן.

טיפ – תביאו כדור משחק לילדים.

יום רביעי לטיול: עמק המעיינות

טוב, בעמק המעיינות מאוד קשה לבחור איפה לטייל כי יש הרבה מאוד אופציות! מאחר והאזור יחסית קרוב למקום המגורים שלנו, אנחנו מבלות כאן הרבה ולכן מכירות אותו.

הפעם בחרנו בביקור מהנה בגן גורו – גן גורו הוא גן חיות אוסטרלי הנמצא באזור עמק המעיינות בבית שאן. להמשך קריאה על גן גורו לחץ כאן.

לאחר מכן טיול מרענן בתוך השטח של פארק המעיינות. בפארק אפשר לבלות יום שלם מבלי לשים לב, לעבור בין המעיינות השונים, לצלול למים השקופים, ופשוט ליהנות. להמשך קריאה על פארק המעיינות לחץ כאן.

בסיום חוזרים לעוד לילה במעיין חרוד. מתמקמים ואת שעות הערב מבלים בפארק.

יום אחרון חוזרים הביתה – רק נשארו 2 עצירות מעניינות

עצירה קצרה לתצפית בקניון הבזלת. נחל חרוד שזורם מפסגת גבעת המורה וחוצה את עמק חרוד עד למפגשו עם הירדן אורכו הוא 32 ק”מ. ממש לפני המפגש עם נהר הירדן איזור הנחל הופך לקניון בזלת עצום וממנו נופלים מפלי נחל חרוד בעוצמה (במיוחד אחרי הגשמים). להמשך קריאה על מפלי קניון הבזלת בנחל חרוד לחץ כאן.

ביקור בגן הלאומי של רשות הטבע והגנים, כוכב הירדן. ראינו הרבה מבצרים בחיינו וכאן בישראל לא חסרים כלל, אבל מבצר צלבני כזה במיקום כה מיוחד – עוד לא ראיתם. מהרי הגליל התחתון משקיף אל עבר בקעת הירדן והרי הגלעד ונותן לנו עוצמת סיפוק אדירה. להמשך קריאה על גן לאומי כוכב הירדן לחץ כאן.

והביתה.

לטיולים באזור עמק המעיינות לחצו כאן.

זה הטיול שלנו. כמובן שכל אחד יכול להתאים לעצמו את הטיול, אפשר לקצר, לוותר או להוסיף אטרקציות בהתאם לזמן ולרמת העניין שלכם. כנ”ל לגבי זמני הפסקות וארוחות – כל אחד לפי ההרכב המשפחתי והרצונות שלו.

אם אתם מגיעים עם תינוקות אז חשוב שתוודאו לפני איזה מהמקומות נגישים לעגלות ובאיזה כדאי להגיע עם מנשא – זה מצוין בכל הכתבות שלנו.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.