Skip to content
Search
Search
Close this search box.

עין נטופה: מעיין נובע מול נוף בקעת בית נטופה

בגליל התחתון אל מול בקעת בית נטופה נובע מעיין שקיבל את שמו עין נטופה. המעיין שעומקו כ 1.5 מטרים שופץ לקראת סוף שנת 2023 על ידי ארגון השומר החדש וקיבל מתיחת פנים מדהימה. המעיין נקרא בערבית עין נאטף וגם קיבל את שמו הנוסף “מעיין האחים” לזכרם של שלושת זוגות האחים שנהרגו בשנים האחרונות בישראל: יעקב ואשר ז”ל, רינה ומאיה ז”ל ויגל והלל ז”ל. לצד המעיין ישנו שולחן פיקניק עם צל.

בקעת בית נטופה והמוביל הארצי

בקעת בית נטופה היא למעשה עמק שהגבול הדרומי שלו הוא רכס תורען, על הרכס עוברת דרך נוף עוצרת נשימה המשקיפה לכל אורכה על הבקעה. הגבול הצפוני של הבקע הוא רכס יודפת שם ישנו מסלול על הר עצמון שגם ממנו נשקף נוף על הבקעה. שטחי עמק נטופה משמשים בעיקר כשטחי חקלאות בעבר הלא רחוק היו מגדלים שם אבטיחים.

מדי שנה לאחר חורפים מלאי גשם חלקה המזרחי של הבקעה מוצפת במים, אז היא הופכת לאגם למספר חודשים עד להתייבשותו בקיץ, זאת בזכות האדמה באיזור שאיננה מחלחלת. קבוצות מטיילים רבות יוצאות לטיולים בבקעה כאשר היא מוצפת רגלי או בעזרת סירות וסאפים, זאת בעיקר לצפות בציפורים שמבקרות כאן בתקופה זו. בלב הבקעה עובר המוביל הארצי שמתחיל את דרכו בכנרת עד למאגר אשכול ומרכז המבקרים שנמצא מערבה לבקעת בית נטופה.

דרכי הגעה לעין נטופה

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: עין נטופה. שימו לב להסברי ההגעה: ההגעה עד למעיין היא עם רכב 4*4 בלבד. למי שיש לו רכב פרטי יש לנסוע על פי ההסבר הבא: נחנה כאן את הרכב בתחנת הדלק דיזל עילבון על כביש 806 ממש מול הכניסה לעילבון, משם נפנה צפונה על הכביש כ 200 מטרים ואז נפנה שמאלה עם הסימון השחור. הסימון השחור הוא גם שביל אזורי גליל תחתון עליו נצעד מערבה כ 2.2 ק”מ עד להגעה למעיין כאשר בקעת בית נטופה משמאלנו. יש לקחת בחשבון כי ההליכה היא חשופה לשמש ונחשבת קלה להליכה.

ניתן להגיע גם מהצד השני, כ 1.3 ק”מ צפונה מהכניסה לאבטליון על כביש 7955 ישנה פניה ימינה עם סימון שחור, נחנה כאן את הרכב בצד דרך העפר ללא הפרעה לדרך ונצעד מזרחה ברגל כ 1.7 ק”מ במגמת ירידה עד להגעה למעיין. לקחת בחשבון כי יש לחזור באותה הדרך במגמת עליה וההליכה חשופה לשמש משמע דרגת הקושי בינוני עד קשה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

נתיב החשבון והזיכרון – שביל יצחק רבין – בגליל התחתון בין הישוב מסד לבין קיבוץ רביד הוקם לו נתיב החשבון והזיכרון לזכרו של יצחק רבין. אתר הנצחה שעובר בין שבע תחנות בחייו של יצחק רבין. לפרטים נוספים לחצו כאן.

יער לביא – ממזרח למחלף גולני ניטע על ידי קק”ל יער לביא על שם היישוב היהודי לביא שהיה כאן בתקופות המשנה והתלמוד. ביער יש מספר חניוני יום לטובת המטיילים, אז אם אתם מחפשים מקום לערוך בו פיקניק משפחתי היער הזה בהחלט יענה על הצורך. לפרטים נוספים לחצו כאן.

דרך נוף יער בית קשת – יער בית קשת משתרע על פני 25 אלף דונם והוא יער מאוד מיוחד ויפה, תמצאו בו מגוון רחב של עצים שונים כמו אורן, ברוש ועצי ארז ואם תגיעו בתקופת הפריחה תוכלו להנות משלל פריחה צבעונית מקסימה לאורך כל דרך הנוף. לפרטים נוספים לחצו כאן.

מצפור נטופה – לאחר סיום סלילת כביש 65 נפתח מצפור נטופה למבקרים. מהמצפור ניתן לראות את חלקה המזרחי של בקעת נטופה – תצפית עוצרת נשימה! לפרטים נוספים לחצו כאן.

גן לאומי ציפורי – גן לאומי ציפורי בגליל התחתון הוא מבין הגנים הלאומיים הגדולים בארץ ואתר עתיקות בעל חשיבות בהיסטוריה של העם היהודי. בואו להכיר את עיר הפסיפסים הבין לאומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הר הקפיצה – בכניסה לעיר נצרת עומד לו הר עם תצפית עוצרת נשימה על כל העמק – למידע מלא על המקום ועל מסלול ההליכה לחצו כאן. 

הר התבור – מגוון רחב של מסלולים ותצפית בראש ההר במנזר השתקנים – למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.