Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול סובב אמירים

אמירים הוא מושב צמחוני בגליל העליון, הנוף הנשקף ממנו עוצר נשימה ולכם יש אפשרות לצאת לטיול סובב אמירים ולהנות מכל היופי הזה. מסלול סובב אמירים הוא מסלול מעגלי, אורכו המלא של הוא 5.5 ק”מ והוא שילוב של הליכה ביער אל מול הנוף הנשקף מכאן של הרי הגליל התחתון והכנרת. למי מכם שמחפש מסלולים קצרים יותר באיזור יכול להנות מהליכה בשביל הנסתר עד למצפה הימים או פשוט להנות מהמסלול הקצר בתוך המושב. להלן פירוט מלא של המסלולים:

מסלול סובב אמירים המלא

המסלול מסומן בסימון שבילים אדום, אורכו 5.5 ק”מ והוא מתחיל מהכניסה למושב בצד שמאל ברחוב החורש. החלק העליון של המסלול הוא מישורי והוא נח להליכה, חלקו התחתון הולכים על תוואי המדרון של אמירים. נצעד כ 1.4 ק”מ עד לצומת שבילים כחול (זהו השביל הנסתר עליו נדבר בהמשך) אדום, כאן נמשיך ללכת עם סימון שבילים אדום ולאחר הליכה של כ 1.1 ק”מ נגיע אל מצפה מנחם.

מדובר על סטייה של 100 מטרים הליכה אל המצפה – תצפית על שמו של מנחם קשטן ז”ל, מנחם היה טייס שנפל במלחמת יום הכיפור והוא היה בן המושבה. במקום תוכלו למצוא אנדרטה גדולה בצורת מטוס שכל כולו מורכב ממלא שברי מטוסים אחרים כמו: שחק, נשר, אוראגן. מכאן יש נוף עוצר נשימה על כל האיזור. מכאן נחזור לשביל האדום ונמשיך לצעוד לכיוון חלקו התחתון של סובב אמירים, נצעד כ 1.6 ק”מ עד להגעה לבית העלמין. למי מכם שרוצה לקצר את המסלול יכול להיים אותו כאן ברחוב הכרמים. למי מכם שרוצה להמשיך להשלים את סובב אמירים המלא ממשיך עם סימון שבילי אדום כ 400 מטרים עד להגעה לצומת שבילים כחול אדום. כאן נמשיך לצעוד במסלול האדום, לאחר הליכה של כ 900 מטרים נגיע לשער הכניסה של המושב ולמעשה כאן נסיים את המסלול. כדי להגיע לכאן תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז.

השביל הנסתר ופסגת מצפה הימים

מסלול מרהיב שיכניס אתכם הישר אל תוך יער טבעי, מוצל כמעט כולו, הוא נקרא השביל הנסתר כי הוא פשוט נסתר מהצירים הראשיים של המושב. את המסלול ניתן להתחילה מרחוב מצפה כנרת, בסימון שבילים כחול במגמת עליה ואורכו 450 מטרים. למי מכם שמחפש לצאת למסלול ארוך יותר ניתן להמשיך עם תוואי השביל הכחול עד לפסגת מצפה הימים. על פסגת ההר לאחר הליכה של כ 2.6 ק”מ נגיד אל תצפית על שם סרן טל עומרי ז”ל. עומרי נפל בפעילות מבצעית בזמן אימון מבצעי בתאריך 12/6/2011. מנקודת התצפית נחזור באותה הדרך עד לחזרה למושב אמירים. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז.

שביל החורש

שביל החורש הוא שביל קצרצר מאוד, אורכו הוא כ 400 מטרים בסימון שבילים צהוב. הוא שביל המחבר בין רחוב הרימונים לרחוב החורש. השביל מתאים למי מכם שמחפש לצאת לטיול קצר, קחו בחשבון כי הוא לא מוצל כלל. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז.

רוצים להמשיך לטייל באיזור הזה? הנה כמה הצעות:

מצפה כנרת במושב אמירים – בסוף הרחוב מצפה כנרת פינת מצפה מנחם בתוך מושב אמירים תוכלו להגיע אל אחת התצפיות היפות שיש על איזור הרי הגליל והכנרת – מצפה כנרת. לפרטים נוספים לחצו כאן.

מפלי פרוד – נחל כשנחל צלמון עליון זורם זה מראה מדהים ביופיו, מיד לאחר הגשמים אפשר לבוא לכאן וללכת לאורך הנחל. יש כאן פינות נהדרות לפיקניק משפחתי או סתם לעשות טיול קליל לצד הנחל הזורם. לפרטים נוספים לחצו כאן.

עין רמיאל – נמצאים בחלקו העליון של מושב שפר, הם זורמים בעוצמה חזקה בעיקר בחורף לאחר הגשמים ויוצרים נקודה שמאוד יפה לבקר בה ולהכיר. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

שביל הפסגה בהר מירון – בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים תגיעו אל שביל הפסגה. לפרטים נוספים לחצו כאן.

מצפור הר אדיר – מרפסת תצפית הצופה על ישראל ועל לבנון במקום מיוחד שהוקם לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

עין ליאור – עין ליאור הוא מעיין הנובע מבין הסלעים בצפת והוא יוצר בריכה קטנה שניתן לטבול בתוכה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

נחל ראש פינה – מסלול הליכה יפהפה וקל לצד מים זורמים במושבה המיוחדת ראש פינה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.