Skip to content
Search
Search
Close this search box.

מסלולי מים ומעיינות בכנרת והסביבה

הכנרת וסביב לה אפשר למצוא לא מעט מקורות מים כמו נחלים ומעיינות שניתן להגיע ולרחוץ בהם עם כל המשפחה. חלק מהנחלים מאפשרים לנו להגיע בהליכה קצרה מהרכב וחלקם מצריכים מאיתנו מעט יותר מאמץ. הכנרת נמצאת באיזור שופע מעיינות ונחלים הזורמים מהרי הגולן ועמק החולה היישר אל האגם הלאומי.

שמורת הטבע מג’רסה 

שמורת הטבע מג’רסה נמצאת בצידה המזרחי של הכנרת והיא מספקת לנו חוויה של מסלול הליכה במים והוא מתאים לכל המשפחה בימי הקיץ החמים. המקום מתאים בכל עונות השנה, גם בימים קרים וחורפים רשות הטבע והגנים מפעילה כאן פעילויות חורף לכל המשפחה. אך בימים החמים הוא מומלץ במיוחד מאחר והוא כולל בתוכו מסלול הליכה ושחייה בתוך המים (לא חובה – יש גם מסלול יבש). למידע מלא לחצו כאן.

מעיין עין נון

עין נון נובע מדרום לבקעת גינוסר לאיזור חופה הצפון מערבי של הכנרת. מי המעיין זורמים לתוך בריכה רדודה בכניסה אל המושבה מגדל הנמצאת לצידה של הכנרת. סביב הבריכה יש פארק מטופח עם מרחבי דשא, עצים המעניקים פינות צל וספסלי פיקניק. כל אלה יחד הופכים את עין נון למקום עצירה נהדר. מדובר בפינת טבע אטרקטיבית, יפהפהייה ומטופחת. למידע מלא לחצו כאן.

גן מורד ירדן דרומי

גן מורד ירדן דרומי הוא החלק הדרומי של הירדנית שנמצאת בין סכר דגניה המפורסם לבין גשר אלומות ובו מספר נקודות עניין לביקור. המים של הירדנית מגיעים מהכנרת וזורמים כאן על פני תוואי שטח של כ-3 ק”מ. הירדנית מפורסמת בעיקר מאחר וכאן מצוי אתר הטבילה הקדוש לדת הנוצרית וגם אתר השייט הייחודי הרוב רוי. יש כאן מסלול הליכה נגיש לצד הירדנית המרשימה, מספר פינות עם מים רדודים, ישיבה לצד המים וגם חניון לילה. טיול בגן מורד מתאים מאוד לכל אחד, ההליכה לאורכו היא פשוטה ובמהלכה תוכלו למצוא לכם פינה ליד המים, להירטב להתרענן ולהמשיך בטיול. למידע מלא לחצו כאן.

בריכת ימק”א

בצד הצפון מערבי של הכנרת נמצאת הכנסייה הרוסית ולצידה אכסניית ימק”א שמאז שנת 2016 עומדת נטושה לאחר שנשרפה. סביב המבנים האלו נובעים מספר מעיינות צלולים אל תוך בריכות בזלת – עיינות רקת. עיינות רקת נמצאים בתוך שטח הכנסייה הרוסית – שטח פרטי מה שאומר שהכניסה אליהם לא אפשרית. לצידם תמצאו את בריכת ימק”א שנמצאת בצמוד לאכסניית הנוער ימק”א על קו מים אליה ניתן להגיע ולהנות מבריכה מרשימה על קו הכנרת. למידע מלא לחצו כאן.

גן לאומי חמת טבריה

גן לאומי חמת טבריה הוא בעינינו הפתעה גדולה. הגן נמצא בצידה המערבי של הכנרת ומדובר באחד הפארקים הפחות מוכרים של רשות הטבע והגנים ולמרות זאת הוא אחד המקומות המושלמים לבילוי עם הילדים. בשנים האחרונות המקום עבר גם שיפוץ ושדרוג משמעותי וכיום אפשר להנות מרחצה בבריכות המים הרדודות המתאימות גם עם ילדים עם מים חמים. למידע מלא לחצו כאן.

פארק הירדן

בנקודה הכי צפונית של הכנרת תמצאו את פארק הירדן. פארק ענק שמציע בריכות שכשוך לכל המשפחה, מסלולים ואתרים ארכיאולוגיים. יש כאן שטחים עצומים עם המון ספסלי פיקניק כך שאם אתם מחפשים מקום לרביצה יומית או לקמפינג זה בדיוק המקום בשבילכם. בתוך הפארק תוכלו למצוא מגוון של מסלולים, יש כאן גם אפשרות למסלולי אופניים למי שמעוניין. חלק מהמסלולים מתאימים עם עגלה וחלק לא – לכן העדיפות גם כאן היא עם מנשא. למידע מלא לחצו כאן.

עין עלמין

תחת עצי האקליפטוס ברמת הגולן תמצאו את אחת מבריכות הקצינים הסורים הכי מרעננות שיש לרמת הגולן להציע – עין עלמין. הליכה קצרה מהרכב, כמה מדרגות לרדת ואתם מגיעים. המקום היפה הזה שבו בריכות מים, שטח פארק מוצל, מקום לפיקניק והמון צל הוא מקום מקסים שניתן לבלות בו יום שלם של הנאה. למידע מלא לחצו כאן.

עיינות עדן עין סלוקיה

עינות עדן הם מקור המים ממנו שאבה בעבר חברת “מי עדן” את מי השתייה שהגיעו אלינו בבקבוקים בסופו של דבר. ממש כאן במרכז רמת הגולן, נסיעה קצרה מהכנרת אפשר להגיע אל פארק שופע מעיינות. מקור השם סלוקיה נלקח מכפר יהודי בתקופת בית שני שהיה ממוקם פה באזור. שם נוסף שניתן למקום הוא עין קצביה. למעשה מדובר על אוסף של מעיינות הנובעים באזור צומת קצרין. למידע מלא לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל משושים

שמורת הטבע נחל משושים נמצאת בצפון הכנרת במרחק כמה עשרות קילומטרים מהעיר קצרין. בשמורת נחל המשושים זורם נחל המשושים אל בריכות עוצרות נשימה. בשמורה יש מספר נקודות עניין וכמה מסלולי טיול אפשריים. הביקור בשמורה יכול לארוך בין שעה ליום שלם, תלוי מאוד באיזה מסלול תרצו לטייל, ואם תחליטו לשבת למנוחה באזור הפיקניק של השמורה. למידע מלא לחצו כאן.

עוד מעיינות:

בריכת ימק"א כנרת
מעיינות מסביב לכנרת וטבריה
עין פיק מצפה שלום דרום רמת הגולן
מעיינות ברמת הגולן
המעיין הכורדי בקרית שמונה עין הזהב
מעיינות בגליל העליון ואצבע הגליל
עין מגדל - נחל הקיבוצים המסלול הרטוב
מעיינות בגלבוע ועמק המעיינות
בריכת ימק"א כנרת
מעיינות מסביב לכנרת וטבריה
עין פיק מצפה שלום דרום רמת הגולן
מעיינות ברמת הגולן
המעיין הכורדי בקרית שמונה עין הזהב
מעיינות בגליל העליון ואצבע הגליל
עין מגדל - נחל הקיבוצים המסלול הרטוב
מעיינות בגלבוע ועמק המעיינות

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.