Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים ומסלולים המתאימים עם כלבים

למי מכם שיש כלב יודע כמה קשה זה להשאיר אותו בבית ולצאת, לא משנה לאן, ועל אחת כמה וכמה אם יוצאים לטיולים. כלבים כל כך אוהבים לטייל בטבע הפתוח והחוויה בטיולים עם כלבים היא מיוחדת ומהנה במיוחד. לשמחתנו יש לא מעט מקומות פתוחים שניתן לקחת אליהם את הכלבים שלנו, וגם בחלק משמורות הטבע והגנים הלאומיים הסגורים יקבלו אותם בברכה עם הקפדה על חוקי המקום (רצועה / מחסום וכו’). לפני שנפרט על המקומות אליהם תוכלו לצאת לטייל עם הכלב שלכם, חשוב לזכור כמה כללים חשובים בטיולים עם כלבים:

🐕 צל צל ועוד פעם צל – אל תשכחו שהכלב הולך עם הרגליים על הרצפה שיכולה להיות חמה מאוד, במיוחד בימים החמים שיש לנו כאן בישראל. לכן הקפידו להגיע למקומות בהם יש צל רב כדי להקל עליהם.

🐕 מים מים מים – נושא המים מתחלק ל2 חלקים: לא לשכוח להביא גם עבור הכלב מים לשתייה במיוחד כאשר אתם יוצאים לטייל במסלולים שהם ללא מקור מים כלשהו. בנוסף אם בחרתם לטייל עם הכלבים שלכם, מומלץ שתקחו אותם למקום שבו יש נחל זורם או מקור מים אחר כדי שהם יצננו את הגוף שלהם!

🐕 אורך הטיול – קחו בחשבון שגם הכלב יכול להתעייף וישנם כלבים גדולים מאוד שיהיה קשה מאוד לסחוב אותם בדרך חזרה אל הרכב. לכן לא מומלץ לצאת לטיולים ארוכים מדי עם הכלבים.  כמובן שכל אחד מכם מכיר את הכלב שלו ואת היכולת האישית שלו הכי טוב, אז קבלו החלטה בהתאם.

נחל השופט

מסלולי נחל השופט נמצאים באזור רמות מנשה ומים זורמים לאורכם בעיקר בחורף או קרוב לסיום עונת הגשמים. ישנם כמה מסלולים אפשריים לאורך הנחל וכולם מסלולים שמתאימים לטיול עם כל המשפחה. יש מסלול מעגלי ונגיש, ויש מסלולים אורכיים וארוכים יותר וכל אחד יכול לבחור במסלול שמתאים עבורו. כל המסלולים עוברים בנוף מקסים לצד קולות המים הזורמים. הטיול כאן מתאים בכל עונות השנה: בתחילת הקיץ תוכלו להשתכשך במים, ובחורף להנות מהיופי של הזרימה העוצמתית. מתאים לטיול עם כל המשפחה, לטיול רומנטי בטבע וכמובן לטיול עם הכלב. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן. 

שוויצריה הקטנה נחל כלח

נחל כלח נמצא בתוך שוויצריה הקטנה בחלקו הצפוני של הר הכרמל. למה שוויצריה הקטנה? כי הנוף כאן עוצר נשימה ומזג האוויר כאן נעים לאורך רוב חודשי השנה. יש כאן מסלול מעגלי, שאורכו 3 ק”מ, הוא מוצל ברובו ויש כאן נקודת עניין שאסור לפספס – הצניר. המסלול הזה לא נגיש ויש בו חלקים עם ירידות ועליות שהילדים שלהם יצטרכו את עזרתכם לכן שמרו עליהם.  – המסלול מתאים למנשאים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין תינה

ברמת הגולן, בין הישובים גדות וגונן, ישנו מסלול מגניב ביותר לכל המשפחה שבשנים האחרונות קיבל שדרוג קל. המסלול כולל הליכה פשוטה בתוך מים רדודים והוא קצר יחסית. בשנים האחרונות המקום שוקם וקיבל שדרוג, לאורך המסלול הוצבו מעקות בטיחות כדי לעזור בהליכה במים. מסלול שאפשר ללכת במים מתחילתו ועד סופו שמסתיים בצינור במעלה ההר – קחו בחשבון שאין צל במסלול זה אבל לא חייבים לעשות את כולו. אם התעייפתם אתם או הכלב שלכם, תוכלו לחזור על עקבותיכם עד לחניה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין דיבשה

מסלול עין דיבשה הוא אחד ממסלולי הטיול הפחות מוכרים וגם אנחנו גילינו אותו ממש במקרה. מדובר במסלול פשוט מאוד וקצרצר של הליכה בתוך זרם מים רדוד ונעים, במיוחד בימים חמים. לאורך המסלול יש גם פינות ישיבה מוצלות נחמדות, תחת העצים. בהמשך המסלול פוגשים אמת מים וטחנת קמח עתיקה מהתקופה העות’מנית. יש כאן עצי תאנה, שיחי פטל ושחי טנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל שיח

נחל שיח הוא פנינת טבע בלב העיר של חיפה. מדובר במסלול הליכה ציורי שיש בו הכל: פריחה ועצי פרי, מי מעיינות לשחיה, נוף קסום ואפילו קצת ארכיאולוגיה. לא להאמין שכל הטבע הזה נמצא ממש לצד העיר. את המסלול ניתן להתחיל משתי נקודות שונות ובהתאם לשנות את דרגת הקושי ואת אורך המסלול. באופן כללי לא מדובר במסלול שהוא קשה מדי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הפסגה

שביל הפסגה הוא בתוך שמורת הר מירון, אחת משמורות החורש הגדולות ובתוכה תוכלו למצוא את עצי האלון, האלה, ליבנה, קטלב ועוד. מעבר ליער המרהיב שיופיו והנוף שמשתקף מהפסגה, יש כאן גם פריחה נהדרת בסתיו והאביב של סחלבים, חלמוניות, סתוונית, כרכום, אירוסים ועוד פרחים רבים. בחורף ההר מתכסה בשלג ויוצר מראה מקסים ומיוחד. לאורך השביל יש מרפסות מסודרות עם הסברים על הנשקף מהן. תוכלו לראות מכאן את הרי הגליל העליון, רמת הגולן, החרמון, את לבנון, גם את מישור החוף הצפוני ואת גליל התחתון. לטעמנו, מדובר באחד הטיולים היותר נחמדים לעשות עם כלבים.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל ציפורי

אורכו המלא של נחל ציפורי הוא 32 ק”מ ויש לאורכו נקודות עצירה ומקומות טיול רבים. הנקודה המוכרת ביותר היא טחנת הנזירים, זאת כנראה מאחר והיא מאפשרת לשלב בצורה מצוינת טיול קצרצר עם ישיבה לפיקניק או על האש בסופו. אפשר להמשיך מכאן לאורך הנחל ולהגיע גם לעין יבקע. מקום מושלם שבו הכלב שלכם יוכל להתרוצץ בחופשיות, לצד פלגי המים, ולהנות מהטבע הפתוח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי נחל צלמון

נחל צלמון הוא אחד מבין הנחלים הבודדים של הגליל העליון שזורמים בכל ימות השנה. תחילתו של הנחל הוא מהרי מירון משם הוא חוצה את הרי שגור שבצפון הגליל התחתון וממשיך לזרום כיוון דרום. לאורך הנחל נובעים מספר מעיינות – עין פרוד ועין רמיאל בחלקו העליון, באמצע יש את עין צלמון ובחלק התחתון עין רביד ועין דשנה. בתוך הגן הלאומי מתקיימות מערכות אקולוגיות כמו בתי גידול לח וחורש ים תיכוני, בנוסף יש כאן צמחיית מים כמו ערבה מחודדת, הרדוף הנחלים, קנה מצוי, פטל קדוש, ערברבה שעירה, גומא ארוך, קנה מצוי ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טבלה כניסות לשמורות וגנים לאומיים של הרט"ג

שימו לב כי הטבלאות המופיעות כאן מטה נלקחו מהאתר של רשות הטבע והגנים – נמליץ להיכנס לאתר הרישמי של רשות הטבע והגנים לפני כל יציאה לטיול ולבדוק שאין שום שינוי או עדכון – לאתר הרישמי לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
ירושלים
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום
קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
ירושלים
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום