Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים בצפון – המקומות והמסלולים שכל אחד צריך להכיר

רוצים לנסוע לטייל בצפון אבל לא בטוחים לאן? בצפון יש המון אופציות לטיולים ולפעמים זה יכול להיות קצת מבלבל. אז כדי לעזור לכם לבחור מהמגוון הגדול שקיים, אספנו כאן כמה מהמקומות המומלצים והיפים שיש לטיולים בצפון המושלם.

עין תינה – המסלול בעין תינה נמצא ברמת הגולן והוא מושלם לימי הקיץ החמים. בעין תינה יש מסלול הליכה שעובר בתוך המים ולכן הוא נחשב למרענן במיוחד. ההליכה במים היא בגובה משתנה אבל לא מדובר במים עמוקים. מדובר במסלול לא קשה, שאת אורכו אתם תקבעו מאחר ובכל רגע תוכלו לחזור אחורה מהדרך ממנה באתם. יש גם אפשרות ללכת לצד המים במסלול יבש. בסיום המסלול תוכלו להגיע אל מקור זרימת המים מצינור שנראה כמפל. מה חשוב לדעת? לבוא עם נעליים שמתאימות להליכה במים. המסלול ברובו חשוף לשמש.

הטנק הסורי ההפוך בבניאס – מסלול הטיול של הטנק הסורי הוא אחד היפים והקסומים שיש בגליל העליון. מסלול הליכה קצר יפגיש אתכם עם הטבע שבמרכזו פיסת היסטוריה חשובה ומרתקת. המסלול מתחיל בקיבוץ שניר וההליכה בו היא די פשוטה ומתאימה לכל המשפחה. לאחר הליכה קצרה תגיע אל פלג המים העוצמתי של הבניאס ושם תפגשו את הטנק הסורי שמוטל כאן הפוך כבר עשרות שנים. הנוף במורדות הנחל הוא נוף מהיפים שיש והזרימה של הבניאס מרשימה מאוד. לפרטים מלאים על המסלול לחצו כאן.

חורשת הנופלים – בחורשת הנופלים שנמצאת בשאר ישוב תמצאו שילוב של כמה דברים נהדרים: מים זורמים, המון צל והמון מקום ישיבה. אז לא מדובר פה במסלול אלא יותר בנקודה מצויינת להתמקמות ובהחלט אפשר להעביר פה כמה שעות עד יום שלם. שמה של החורשה הוא על שם 73 הנופלים באסון המסוקים שארע בשנת 1997.  בתוך המים תמצאו נדנדות שאנשים הכינו כאן בעצמם וגם חבל טרזן שהפך כאן לטרקציה של המקום. מה חשוב לדעת? בנחל יש זרימה די חזקה ברוב ימות השנה, במיוחד אחרי עונת גשמים משמעותית. לכן, שמרו על הקטנים שנכנסים למים. בקרקעית המים יש אבנים ולכן כדאי להגיע עם נעליים שנוח ללכת איתם במים. טמפרטורת המים – קר! ואם אתם כבר כאן, אנחנו נמליץ לבקר גם באנדרטה המיוחדת לזכר נופלי אסון המסוקים.

נחל עיון – בנקודה הכי צפונית בארץ, ליד העיר מטולה, נמצאת שמורת הטבע של נחל עיון. כאן זורם לו מפל התנור המפורסם שזורם מגובה של 30 מטרים והוא אחד הגבוהים בארץ. במהלך הטיול המלא בשמורה נפגוש 4 מפלים שונים ומרשימים. לשמורה יש שתי כניסות וכדאי מאוד להתחיל את המסלל מהכניסה הצפונית כדי לעשות אותו בירידה ולא בעליה. אורכו של המסלול המלא הוא כ-2 ק”מ. סך הכל מדובר במסלול יפהפה שאינו קשה מדי ולכן הוא מתאים מאוד לטיול משפחתי עם ילדים. מה חשוב לדעת? המסלול אינו מעגלי וכדי לעשות אותו באופן מלא כדאי להשאיר רכב אחד בכל כניסה. ישנן תקופות בהן רשות הטבע והגנים מפעילה שאטלים שיחזירו אתכם אל הרכב, אז שווה להתעדכן. יש גם אפשרות להכנס מכל כניסה בנפרד ולעשות את המסלולים באופן חלקי. במהלך המסלול אין כניסה למים, אבל בכניסה הדרומית ישנה בריכת שכשוך קטנה ומרעננת. תוכלו לקרוא כאן באופן מלא על האופציות לטיול בשמורה.

מעיינות הבניאס –  נחל חרמון (הבניאס) עובר בנקודות שונות בצפון הארץ ומקשט את הנופים בזרימתו המרשימה. אחד המקומות היפים לטייל בהם ולהנות מזרימת הנחל הוא בשמורת הטבע החל חרמון במתחם המעיינות. בשמורה יש כמה מסלולים אפשריים ששונים באורכם ובדרגת הקושי שלהם. המסלול הקצר אורכו כ-45 דקות והוא מעגלי ומסלול ארוך יותר שאורכו כשעה וחצי והוא אינו מעגלי כך שהוא מצריך השארת רכב נוסף בנקודת הסיום. הטיול במתחם המעיינות מתאים לכל המשפחה, רובו מוצל ונעים ובמהלכו הולכים לצד המים הזורמים, פוגשים מפלים ושרידי עתיקות מרשימים, והנוף כאן פשוט קסום ומרהיב. למידע על מגוון המסלולים והאופציות תוכלו לקרוא כאן.

מפל הג’ילבון – מסלול מפל הג’ילבון נמצא ברמת הגולן והטיול בו יוביל אתכם אל אחד המפלים הגבוהים והיפים של ישראל. על מנת להגיע אל המפל ישנם כמה מסלולים אפשריים, שאורכם ורמתם משתנה. אנחנו ממליצים כאן על המסלול הקצר מביניהם, שיוצא מחניון הסיום של המסלול והוא כולל ירידה אל המפל וחזרה באותה הדרך. המסלול הזה הוא אינו ארוך אך רמתו בינונית והוא מתאים למטיילים ומשפחות בכושר הליכה טוב וזה בעיקר כי הדרך חזרה היא בעלייה. כשתגיעו למטה אל המפל לא תוכלו להישאר אדישים לנוף שיתגלה בפניכם. מפל עוצמתי שזורם מגובה רב אל תוך בריכה גדולה ומרעננת במיוחד. האטרקציה המרכזית ואהובה כאן היא שחייה אל המפל וישיבה תחתיו, שתיתן לכם חוויה של עיסוי מים טבעי על הגוף. טיפ לפני המסע חזרה לחניון – אל תישארו יבשים!

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
דרך נוף יערות ציפורי – דרך נוף יער קרית אתא
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בצפון
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי במרכז
דרום אדום יער שוקדה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום
חמת גדר
10 מעיינות חמים בישראל טיול חם לחורף
אנדרטת עוצבת סער – חטיבה 7
טנקים, מטוסים ואוניות - אטרקציה לילדים
טיילת עמי - טיילת הירדן
המלצות לטיולים עם עגלות בישראל
דרך נוף הגלבוע - כתף שאול וחוות הרוח
16 תצפיות עוצרות נשימה בצפון הארץ
פארק תמנע
רוד טריפ בארץ טיולים מובנים