Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפוגה מהמלחמה: 5 המלצות לטיולים בעמק המעיינות

איזור עמק המעיינות ועמק חרוד הוא איזור מלא בכל טוב, כאן תוכלו למצוא מסלולי הליכה בדרגי קושי שונים, נקודות תצפית, מעיינות ונחלים זורמים. ממש עכשיו בימים אלו אנחנו נמצאים בתקופת הנדידה ולכן האיזור שמלא בבריכות דגים קולט בו לא מעט להקות שקנאים ועופות נודדים. טרם הגעתכם מומלץ לבדוק באתר הרישמי של פיקוד העורף לגבי העדכון היומי על ההנחיות באיזור. ריכזנו לכם כאן 5 המלצות לטיולים באיזור כדי לקבל הפוגה מהמלחמה.

נחל הקיבוצים

נחל הקיבוצים בעמק המעיינות הוא נחל איתן שזורמים בו מים בכל ימות השנה. נחל הקיבוצים זורם בתחומו של פארק המעיינות שסגור בימים אלו, אך לנחל ניתן להגיע רגלית, הכניסה אליו ללא תשלום והוא אחד הנחלים האטרקטיביים לביקור בימים החמים. הנחל נשפך בדרכו אל בריכה בצורת משולש שניתן לטבול בה או לשבת לצידה, ולאורכו גם עובר שביל טיול רטוב ומרענן שמתאים לכל המשפחה. למי מכם שלא רוצה לצלוח את הטיול בתוך המים יכול ללכת בשבילם היבשים ליד הנחל אך הוא מפספס את גולת הכותרת של המקום. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גן גורו

גן גורו הוא גן חיות אוסטרלי הנמצא באזור עמק המעיינות בבית שאן. בגן יש חיות וצמחייה מייבשת אוסטרליה הרחוקה. זה כמעט המקום היחיד בעולם (מלבד אוסטרליה כמובן) שבו נוכל להסתובב בין הקנגורו שמתרוצצים להם בחופשיות, ללטף ולהאכיל אותם. עיקר החוויה הוא ההליכה בין הקנגורו שנותנת הרגשה כאילו אנחנו ממש באזור בטבעי שלהם. נראה גם את הגורים הקטנים בכיס אימם. מותר ללטף ואפשר להאכיל, באוכל שלהם בלבד כמובן. טרם הגעתכם מומלץ לוודא שהמקום פתוח בשל שינוים בהנחיות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גן לאומי מעיין חרוד

גן לאומי מעיין חרוד נמצא למרגלות הגלבוע ובשטחו זורם פלג מים של המעיין הנובע בתחומיו. פארק מעיין חרוד הוא אתר נופש מקסים שמשלב חווית בילוי יום נהדרת. הפארק הוא מטופח ומתוחזק על ידי רשות הטבע והגנים, יש בו שטחי מדשאות גדולים עם פינות צל, שולחנות פיקניק, גן שעשועים קטן, מסלולי טיול קצרים וגם אפשרות להדלקת מנגלים. על פי הנחיות פיקוד העורף גן לאומי מעיין חרוד נמצא ברשימת הגנים הפתוחים של רשות הטבע והגנים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מוזיאון בית שטורמן

מוזיאון בית שטורמן הוא אתר מורשת שנמצא בעין חרוד מאוחד, קיבוץ אשר נמצא בעמק חרוד למרגלות הגלבוע. המוזיאון הוא הראשון להתיישבות בארץ ישראל, והוא נקרא על שם חיים שטורמן שהיה איש השומר, חבר ההגנה ודמות מופת לגבורה ולאהבת הארץ. בביקור שלכם במוזיאון בית שטורמן תוכלו לבקר בין מספר תערוכות קבועות או מתחלפות בנושאים מגוונים שמתאימים לגילאים שונים. במוזיאון ישנם חדרים שבהם תצוגות בנושאי צילום, מורשת, חי וטבע, משחק לילדים ועוד. טרם הגעתכם מומלץ לבדוק באתר הרישמי את שעות הפתיחה של המוזיאון – נכון לתאריך 6/11 הכניסה חינם.

פארק הצפרות כפר רופין

בעמק בית שאן או בשמו הנוסף עמק המעיינות נמצא קיבוץ כפר רופין. קיבוץ קטן שהוקם כחלק מישובי חומה ומגדל ובו הוקם פארק צפרות ומרכז מבקרים מקור החסידה. בשטח שבעבר הרחוק שימש בעיקר לבריכות הדגים של הקיבוץ הוקם פארק צפרות שמשתרע על פני כ 40 דונם. המיקום לא נבחר סתם כך הרי כפר רופין ממוקם בדיור באיזור בו מיליוני ציפורים חולפות מדי שנה בתקופה הנדידה בדרכן צפונה או דרומה. הן עוצרות כאן בזמן הנדידה לטובת מנוחה, מציאת מזון ומסתור. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.