Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המפלים היפים של הצפון – מטיילים בין טיפות המים של המפל

בישראל יש המון מפלים שהטבע יוצר באופן טבעי. השילוב של מים זורמים מהגובה ומתפרצים אל האדמה הם תופעת טבע מרהיבה ביופיה. רוב המפלים בצפון הארץ זורמים אל תוך בריכות טבעיות שהם יוצרים שאל חלקן ניתן להגיע ולשחות. ישנם מקומות בהם תוכלו להגיע עד המפל עצמו, לעמוד תחתיו ולהנות מטיפות המים של פלא הטבע המופלא הזה. מפלים אחרים יאפשרו תצפית ממרחק מסויים מאחר ועוצמתם היא גבוהה במיוחד, אבל גם זו חוויה מרהיבה. עוד נאמר שישנם מפלים שההגעה אליהם היא פשוטה ומהירה ואל חלקם תצטרכו קצת להתאמץ כדי להגיע. מה שבטוח שכל המפלים שבחרנו להציג, שווים את המאמץ!

מפל הבניאס והשביל התלוי בשמורת הטבע נחל חרמון

שמורת הטבע נחל חרמון היא אחת משמורות הטבע היפות בארץ. בשמורה יש מספר מסלולים אפשריים, והמסלול שמגיע אל השביל התלוי הוא מסלול מעגלי שמתאים למשפחות. במהלך המסלול ההליכה היא לאורך זרימת הנחל העוצמתית של נחל חרמון, הבניאס המפורסם. נקודת השיא של הטיול היא בהגעה אל מרפסת העץ שצופה מקרוב אל מפל הבניאס. מי שיגיע אחרי הגשמים יהנה מטיפות המים שמשפריץ המפל מעוצמת הזרימה החזקה שלו. למידע מלא על המקום לחצו כאן

מפל הג’ילבון

מפל הג’ילבון נמצא ברמת הגולן והוא אחד הגבוהים בישראל. מגובה של קצת יותר מ 40 מטר הוא נשפך אל בריכה גדולה ומרשימה בה ניתן גם לשחות. אחת האטרקציות המקסימות של המקום היא שחיה אל עבר המפל וישיבה מתחתיו שיספקו לכם עיסוי מים טבעי. על מנת להגיע אל המפל יהיה עליכם לעבור מסלול הליכה שמוביל אליו. המסלול מתאים למשפחות אך חשוב לציין שהמסלול הוא ברמת קושי בינונית ויכול להיות שלא יתאים לכל אחד. למידע נוסף על המפל והמסלול לחצו כאן

מפל סער

זורם רק לאחר הגשמים – בצפון רמת הגולן תוכלו להגיע אל אחד המפלים האטרקטיביים שמושך אליו אלפי מטיילים מדי שנה. מפל סער אינו זורם לאורך כל השנה ולכן מומלץ מאוד להגיע אחרי ימים גשומים כדי להתרשם מהזרימה העוצמתית שלו. גובה המפל כ-20 מטרים וניתן לטייל סביבו במסלול יפהפה, קצרצר וקליל. בתקופות בהם ישנה זרימה חזקה והרבה מטיילים תמצאו כאן גם דוכני מכירה של מזון ושתיה שקמים כאן באופן זמני לטובת המטיילים. היתרון הגדול של מפל סער הוא שהמפל זורם ממש לצד הכביש וההליכה אליו היא קצרה מאוד. למידע נוסף על המפל לחץ כאן.

מפלי פרוד

הביקור במפלי פרוד הוא פשוט רגע של קסם. המקום המיוחד הזה נמצא למרגלות הר מירון בגליל העליון וקרוב לקיבוץ פרוד. המפלים לא תמיד זורמים רק לאחר כמה ימים רצופים של גשם. האזור מתמלא מים זורמים ונוצרים נחלים ומפלים מרהיבים ביופיים שניתן לטייל לאורכם. במהלך הטיול סיכוי טוב שתיתקלו גם בפריחה מגוונת ויפה. אז אם אתם מחפשים טיול קליל או רומנטי, מפלי פרוד הם בהחלט המקום. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

המפל השחור בנחל אל על 

המפל השחור בנחל אל על, בדרום רמת הגולן, זורם מגובה של כ-8 מטרים אל תוך בריכה שניתן לשחות בתוכה. המפל קיבל את שמו כמפל השחור מפני שהוא זורם על פני אבני הבזלת השחורים שמאפניים מאוד את אזור רמת הגולן. המסלול אל המפל אורכו כ-1.5 ק”מ במהלכו נראה נוף יפהפה מסביב, והוא כולל גם ירידה אל הנחל. כשתגיעו אל הבריכה והמפל תוכלו לשחות אליו ולשבת תחת המים הזורמים. המסלול אינו קשה מדי אך הוא מומלץ למשפחות שמתורגלות בהליכה וטיולים, בעיקר מאחר וחלק ממנו הוא בירידה והדרך חזרה היא בעליה באותה הדרך ממנה הגענו. מי שמגיע בשבת יצטרך להחנות את רכבו מחוץ לישוב אבני איתן, ממנו יוצא המסלול, מאחר ומדובר בישוב דתי. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מפל התנור בשמורת הטבע נחל עיון

בנקודה הכי צפונית בצפון הארץ, קרוב לעיר מטולה נמצאת שמורת הטבע נחל עיון, בתחומיה זורמים מספר מפלים. למען האמת כולם יפים ומרשימים וכדי להנות מכולם יהיה עליכם לעשות את המסלול המלא והארוך של השמורה. אם אתם מחפשים אופציה קלילה יותר, תוכלו להתחיל את הטיול מהכניסה הדרומית של השמורה ולצעוד אל מפל התנור המפורסם שזורם מגובה של 30 מטרים והוא הגבוה ביותר מבין מפלי השמורה. היתרון של המסלול הקצר הוא שמדובר במסלול נגיש במלואו. למידע מלא על שמורת נחל עיון לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.