Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המלצת סופ"ש - 6 מסלולי טיול במרכז שכדאי להכיר

אחרי הגשמים הטבע נמצא בשיאו. פרחי הבר פורחים בשלל צבעים: הכלניות האדומות, הרקפות הסגולות, החרציות הצהובות וההרים סביבנו נצבעים ירוק – זה הזמן המושלם לצאת למסלולים הכי מומלצים שיש במרכז. הנה כמה רעיונות למסלולים במרכז שבהם תפגשו פריחות, תצפיות וזרימות של נחלים שזורמים רק עכשיו.

שמורת האירוסים 

בין פארק השלולית לבין רצועת החוף של נתניה על גבעות הכורכר תמצאו את שמורת האירוסים. שמורה מטופחת ובה יש פריחה מרשימה בעונה של שלל פרחים כמו: כלניות, צבעוני, פרגים, סביונים, עכנאי שרוע וכמובן של אירוס הארגמן המפורסם. אירוס הארגמן הוא האירוס הראשון שפורח מבין כל האירוסים ותמצאו אותו כאן בין חודשים ינואר עד מרץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך בורמה

דרך בורמה, העוברת לצידם של הרי ירושלים, מאפשרת לנו לצאת לטיול מקסים בנוף יפהפה והיא גם מהווה אבן דרך בהיסטוריה של ישראל. במהלך הנסיעה שלכם בדרך הנוף יש נקודות עניין רבות לעצירה שביניהן תצפיות מיוחדת, פינות פיקניק, אמצעי הסברה ועוד. באזור הזה, שיש לו חשיבות היסטורית גדולה, הכשירה קק”ל את דרך הנוף שעוברת לאורך של תשעה קילומטרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל חדיד

תל חדיד נמצא ביער בן שמן הגדול והוא מאפשר לנו לצאת לטיול קליל בין שרידי ארכיאולוגייה ולהנות גם מנקודת תצפית על האזור. תל חדיד הוא יישוב עתיק ולכן נמצא בו שרידי עתיקות רבים כמו: כלי חרס, גתות, ריצפות פסיפס, בורות מים ועוד. כאן עובר גם קטע מספר 20 של שביל ישראל. הטיול במקום הוא קליל, מתאים לביקור קצר. מומלץ במיוחד להגיע הנה בעונת האביב כשהפריחה בשיאה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת בורגין

פארק עדולם – צרפת נמצא בשפלת יהודה ליד העיר בית שמש. שטח הפארק הוא עצום ויש בו נקודות עניין רבות כמו תצפיות עוצרות נשימה על האזור, מסלולי רכיבה באופניים, מסלולי הליכה והמון עתיקות ששווה להכיר. בכניסה אל פארק עדולם תוכלו למצוא אזור מסודר עם ספספלי פיקניק וכמה מתקני שעשועים ובהמשך את חורבת בורגין. חורבת בורגין מוכרת גם בשם ח’ירבת אום בורג’ וכאן יש מסלול בתוך מחילות זחילה, מערות פעמון ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק בריכת החורף לב השרון – עין שריד

בלב השרון סמוך למושב עין שריד בכל חורף קמה לחיים בריכת החורף שמושכת אליה עופות, חיות וצומח ייחודי לבריכות האלו. סביב הבריכה ישנה פריחה מרשימה שמושכת לא מעט מטיילים לבקר כאן בתקופת הפריחה. תמצאו כאן שלל צבעים כמו האדום של הפרגים והכלניות, הצהוב של החרציות, הגווני לבן ורוד של תורמוס ארץ ישראלי, גווני חום וצהוב של דבורניות ועוד. הפארק הוא פארק יחסית קטן, גודלו כ 30 דונם וסביבו יש שבילי הליכה, שילוט הסבר על המקום, מקומות ישיבה ובליבה בריכת חורף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל גזר

בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל עתיקות שנמצאו כאן בגן לאומי תל גזר החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. יש כאן שרידים מהתקופה הכנענית והישראלית שאז גזר הייתה עיר מרכזית ומאוד חשובה בעקבות מיקומה האסטרטגי. גולת הכותרת של המקום מעבר לתצפיות והפריחה הוא מפעל המים העתיק שנפתח לקהל הרחב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

נחל מירון עליון עין אוראי
מסלולים מעגליים
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
פיקניק בטבע - מקומות ופארקים לפיקניק
חורשת טל – פארק טבע עם פלגי מים וחניון לילה מסודר
טיולי פריחה
החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל
גני חיות ופינות חי
נחל מירון עליון עין אוראי
מסלולים מעגליים
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
פיקניק בטבע - מקומות ופארקים לפיקניק
חורשת טל – פארק טבע עם פלגי מים וחניון לילה מסודר
טיולי פריחה
החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל
גני חיות ופינות חי