Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארץ המעיינות: מעיינות קסומים בבקעת הירדן

תכירו את ארץ המעיינות: מעיינות קסומים ויפהפיים בבקעת הירדן במרחק נסיעה של דקות ספורות מהעיר בית שאן ליד היישוב מחולה. בפארק ארץ המעיינות תוכלו ליהנות ממעיינות חדשים שנחשפו לציבור לאחרונה ומציעים אפשרות טיול ייחודית ונהדרת בבקעת הירדן, המשלבים בריכות מים טבעיות ומרעננות לצד מסלולי הליכה, פינות פיקניק ומרחבי טבע פתוחים. לפני שנפרט על ארץ המעיינות שימו לב לא להתבלבל עם פארק המעיינות שנמצא באיזור בית שאן. 

פרויקט ארץ המעיינות נולד ממקום של אהבת הארץ ואידיאליים ציוניים של התיישבות והפרחת השממה. ארגון “ארצנו“, שלקח חלק עיקרי בפרויקט, שם לו למטרה לקרב את הציבור הישראלי אל אדמת הארץ דרך הטבע ועל ידי יצירת נקודות עניין חדשות במרחב. במסגרת הפרויקט בוצעה הכשרה, פיתוח והנגשה של המקום כך שהוא יהיה מזמין עבור הציבור הרחב. כעת יכול הציבור להגיע וליהנות ממשאבי הטבע הקסומים של אזור בקעת הירדן המיוחד.

בפארק ארץ המעיינות המשתרע על שטח שאורכו כ-10 ק”מ נובעים כ-30 מעיינות ומתוכם הונגשו כבר 5 מעיינות שונים שתוכלו להגיע ולבקר בכולם. אל רוב המעיינות תוכלו להגיע ישירות עם הרכב שלכם, אותו תחנו במקומות המסומנים ומשם מטרים בודדים יפרידו ביניכם לבין כל היופי הזה. צריך לקחת בחשבון כי האיזור אינו נגיש לעגלות אך יש מקומות בהם ניתן לעבור עם עגלות תינוק עם מעט עזרה. הכניסה לארץ המעיינות ללא תשלום. 

עין גל

המים בעין גל מגיעים מנביעה שנפתחת לנחל שאורכו כ-70 מטרים. בקצה הנחל תוכלו ליהנות מבריכת שכשוך שבה גובה המים המרבי מגיע לכ-1.5 מטר. סביב הבריכה יש עצי שיזף שיעניקו לכם צל בזמן שתשחו במי הבריכה הצלולים שהטמפ’ שלהם נעימה בכל ימות השנה. בצידי הנחל תמצאו נדנדה מיוחדת ופינות ישיבה מסודרות. הביקור בעין גל מתאים גם למשפחות עם ילדים. המעיין קיבל את שמו לזכרו של גל בסון ז”ל בנפל במבצע צוק איתן ביולי 2014. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: עין גל. 

עין ארנון

עין ארנון זורם אל בריכה גדולה שיוצרת מראה פסטורלי בלב הטבע האותנטי. מי המעיין נאגרים אל הבריכה שעומק המים המרבי בה מגיע עד 4 מטר ( כן, 4 מטרים!!!). לצד בריכת המים היפהפייה עובר דק עץ וסביבו ספסלי ישיבה ופינות פיקניק מוצלות. במקום יש גם מדרגות שמנגישות את הכניסה למים ולצד המדרגות ישנה גם מקפצה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: עין ארנון. 

עין ירמוך

מבין הפינות המיוחדות בפארק ארץ המעיינות. כאן תפגשו בריכת מים בצבע כחול-טורקיז וסביבה פינות ישיבות מסודרות. גובה המים מגיע עד ל-3 מטרים ולצד המעיין יש גשר מקפצה אל המים.

עין יבוק

בריכת מים נוספת שהמים בה בצבעי טורקיז מרשימים תפגשו בעין יבוק. עומק המים בבריכה עד כ-1 מטר ולצידה דק עץ ושולחנות ישיבה. מפאת גובה המים הנמוך יחסית הביקור בעין יבוק מתאים מאוד גם למשפחות עם ילדים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: עין יבוק. ניתן להגיע עם הרכב עד למעיין.

עין זרד

בעין זרד תפגשו בריכה גדולה שסביבה מקומות ישיבה רבים. כדי להגיע אל עין זרד תצטרכו ללכת הליכה קלה של כקילומטר בשביל נוח להליכה. בעין זרד הבריכה היא העמוקה ביותר מבין כל המעיינות. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: עין יבוק. ומכאן צועדים בדרך הג’יפים לכיוון עין זרד. 

בטיול שלכם בפארק ארץ המעיינות תוכלו לטייל בין המעיינות השונים או בכל אחד מהם בנפרד וליהנות מהייחודיות שלהם, מהפסטורליות במקום ומהנוף שמסביב. ניתן להחנות את הרכב בחניונים השונים לצד כל מעיין ולהשתכשך במים בחלקם, או לצאת לטיול רגלי ולעבור ביניהם. אזור בקעת הירדן הוא אזור מרתק השופע היסטוריה, תרבות ומשאבי טבע ייחודיים. בקעת הירדן נמצאת במזרח ישראל בין נהר הירדן ממזרח והרי השומרון מהמערב. בקעת הירדן מאופיינת במזג אוויר חם ויבש, מה שהופך אותה למיטבית עבור גידולים חקלאיים ופרחים ייחודיים. מזג האוויר החם האופייני לאזור בשילוב המעיינות הטבעיים הרבים שיש בו והנופים המרהיבים, יוצרים אזור טבע מופלא וקסום לטיולים.

מקומות נוספים שנמליץ לבקר בהם אם אתם באיזור:

עין נזם – בלב השדות של קיבוץ שדה אליהו קיים מעיין יחסית גדול, עומקו סביב 2 וחצי מטר והוא אחד היפים שבאיזור. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

תל מנורה ומצפה מתניה – בכניסה לקיבוץ טירת צבי שנמצא בעמק המעיינות מתנשא לו תל מנורה שגובהו כעשרה מטרים, ובו הוקם מצפה מתניה לזכרו של מתניה ראבינסן ז”ל. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שביל נוף גאון הירדן – השביל מתחיל את דרכו בסמוך לגשר הישנה וממשיך דרומה עד לקיבוץ טירת צבי – עובר בין נקודות תצפית, אתרים היסוטוריים וארכיאולוגיה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

חוות הרוח בגלבוע – על הרי הגלבוע הוקמה חוות רוח ע”ש שלמה שמלצר והיא נמצאת בסמוך לקיבוץ מעלה גלבוע. בחוות הרוח ישנם המון מתקנים שמטרתם לייצר אנרגיה ירוקה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

נחל אבוקה – לא רחוק מקיבוץ עין הנציב זורם לו נחל אבוקה שמימיו מגיעים מעין צמד או בשמו הנוסף מעיין המסיל. המים בעין צמד נובעים ישירות מבטן האדמה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

נחל הקיבוצים – נחל הקיבוצים בעמק המעיינות הוא נחל איתן שזורמים בו מים בכל ימות השנה. הנחל זורם בתחומו של פארק המעיינות ובו עובר מסלול הליכה מיוחד שלח הליכה במים. סביב הנחל מקומות ישיבה רבים המתאימים לפיקניקים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שביל בין הגשרים – בכניסה לעיר בית שאן, בדרך המובילה אל הגן הלאומי, תוכלו להגיע אל מסלול נגיש וקצר שמגיע אל תצפית יפהפייה אל המפל שנמצא מתחת לגשר התורכי רומי המערבי. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גן לאומי פארק בית שאן – בית שאן היא אחת מבין הערים העתיקות והשמורות בישראל. הגן הלאומי מציג את שרידי העיר החשובה ומספר בצורה מרהיבה את ההיסטוריה המרתקת של העיר. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גשר הקנטרה – גשר קנטרה נמצא כאן מתקופה הממלוכית, שבה נכבש אזור עמק בית שאן בשנת 1,260 לספירה. מטרת הגשר הייתה להעביר מים מנחל חרוד אל השטחים החקלאיים באזור צפון הנחל. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.